قرار است 3.8 میلیارد سومونی از بودجه دولت برای توسعه بخش سوخت و انرژی – اوستا اختصاص یابد

3.8 میلیارد سومونی در نظر گرفته شده است تا از بودجه دولت برای توسعه بخش سوخت و انرژی تخصیص یابد

14 دسامبر 2020 ، ساعت 09:21

07اوستا. Tj | 12/14/2020 | قرار است بیش از 6 میلیارد سومونی (539.1 میلیون دلار) از بودجه دولت تاجیکستان برای توسعه مجتمع سوخت و انرژی و ارتباطات حمل و نقل در سال آینده اختصاص یابد.

با توجه به بودجه دولت جمهوری تاتارستان برای سال آینده ، برنامه ریزی شده است تا بیش از 3.8 میلیارد سومونی برای توسعه مجتمع سوخت و انرژی اختصاص یابد.

طبق گفته وزارت دارایی کشور ، بیش از 2 میلیارد سومونی از این مقدار برای ساخت نیروگاه برق آبی روگون در نظر گرفته شده است.

بیش از 2.2 میلیارد سامونی برای توسعه حمل و نقل و ارتباطات اختصاص خواهد یافت. این اعتبارات همچنین برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری ، از جمله بازسازی جاده ها در نظر گرفته شده است.

بیایید یادآوری کنیم که از تمام بخشهای دولتی تاجیکستان ، فقط مجتمع سوخت و انرژی بودجه پیش بینی شده توسط بودجه دولت برای سال 2020 را دریافت کرده است.

علاوه بر این حوزه ، هیچ بخش دولتی تا ابتدای ماه اکتبر 100 درصد بودجه تأمین نمی شد.

طبق آمار ، مجتمع سوخت و انرژی با 102.4٪ یا بیش از 2.8 میلیارد سامانی تأمین مالی شد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشتر این مبلغ صرف ساخت نیروگاه برق روگون می شود. با این حال ، در مقایسه با شاخص های مدت مشابه سال گذشته ، بودجه این بخش 864.7 میلیون سومونی کاهش یافته است.

در میان بخشهای دیگر ، بیشترین درصد بودجه از طریق حمل و نقل و ارتباطات – 93٪ از کل بودجه تأمین می شود. حجم تأمین مالی این صنعت برای دوره مشخص شده 720.6 میلیون سامونی (63.7 میلیون دلار) بوده است.