لوکاشنکا از کشورهای مستقل مشترک المنافع دعوت کرد تا دستگاه قضایی را به طور همزمان متحول کنند – اخبار تاجیکستان

به گزارش تاس با اشاره به سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، به شرکای خود در کشورهای مستقل مشترک المنافع پیشنهاد داد تا سیستم قضایی را به طور هماهنگ تغییر دهند، در حالی که مینسک آماده حمایت از همه پیشنهادات سازنده است.

ما می‌توانیم به طور همزمان و هماهنگ تغییرات زیادی را در حوزه فعالیت قضایی انجام دهیم. کشور ما همیشه برای گفتگو باز است. رهبر بلاروس در دیدار با روسای دادگاه های عالی کشورهای خارجی در آستانه صدمین سالگرد این جشن گفت: اگر لازم است کاری در سطح ایالتی و بین دولتی برای شما انجام دهیم، آماده حمایت و اجرای همه پیشنهادات سازنده شما هستیم. از دیوان عالی جمهوری

به گفته وی، کشورها در حال حاضر گام درستی در جهت تقویت همکاری ها برداشته اند. به ویژه، به ابتکار دیوان عالی بلاروس، شورای روسای دادگاه های عالی کشورهای مستقل مشترک المنافع ایجاد شد که امکان هماهنگی رویکردها در زمینه عدالت را فراهم می کند.

«کشورهای ما در زمینه‌های مختلف فعالیت، از جمله در چارچوب تعهدات بین‌المللی تحت کشورهای مشترک المنافع، کشور اتحادیه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، همکاری نزدیکی دارند. لوکاشنکا گفت: ما فعالانه در حال توسعه حضور خود در سایت های سازمان همکاری شانگهای هستیم. – زندگی خود اعتبار آرزوهای مردمان جمهوری های شوروی سابق برای همکاری نزدیکتر را تأیید می کند. این به ویژه در دوران بسیار دشوار ما صادق است.

هیئت های خارجی به مناسبت جشن صدمین سالگرد دادگاه عالی بلاروس وارد مینسک شدند. از جمله نمایندگان روسیه، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان.