“مانورهای شبیه سازی میدانی آمادگی و واکنش اضطراری” در تاجیکستان آغاز شد – اخبار تاجیکستان

سرویس مطبوعاتی این اداره گزارش می دهد که در 16 مه 2023، کمیته موقعیت های اضطراری و دفاع غیرنظامی تحت دولت جمهوری تاجیکستان تمرین های میدانی را با موضوع “تمرین های شبیه سازی میدانی در مورد آمادگی و واکنش اضطراری” برگزار خواهد کرد.

به منظور اجرای طرح فعالیت های اصلی جمهوری تاجیکستان در زمینه دفاع مدنی، پیشگیری و رفع پیامدهای بلایای طبیعی برای سال 2023 و همچنین بهبود تعامل و هماهنگی بین وزارتخانه ها و سازمان های بین المللی معتبر در کشورمان، کمیته برای موقعیت‌های اضطراری و دفاع غیرنظامی تحت نظر دولت جمهوری تاجیکستان در تاریخ 16 مه 2023 تمرین‌های میدانی را با موضوع “تمرین‌های شبیه‌سازی میدانی در مورد آمادگی و واکنش اضطراری” انجام خواهد داد.

این تمرین شبیه‌سازی تمرین دیگری است که وزارتخانه‌ها و آژانس‌های مسئول دفاع مدنی و مدیریت اضطراری و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی UNDP، UNHCR، WFP، UNICEF، UNOCHA، IOM، UNODC، UN Women، بانک جهانی، ADB، کمیته ملی را در بر می‌گیرد. صلیب سرخ و هلال احمر در تاجیکستان و دیگران.

بر اساس سناریوی این رزمایش که در سه مرحله برگزار می شود، مسائل مربوط به آمادگی ادارات دفاع مدنی و اورژانس وزارتخانه ها و ادارات کمیسیون دولتی دولت جمهوری تاجیکستان برای شرایط اضطراری، نیروها و به معنی در صورت وقوع یک وضعیت اضطراری احتمالی است که در نتیجه آن در مرز جمهوری تاجیکستان هجوم گسترده پناهجویان رخ داده است.

در تاریخ 16 می 2023 بخش عملی تمرینات در قلمرو واحد ساختاری CoES واقع در ولسوالی جی بلخی برگزار خواهد شد. نتایج این رزمایش 27 اردیبهشت در دوشنبه برگزار می شود.

ستاد عملیاتی این رزمایش در 15 می 2023 با حضور تمامی روسای وزارتخانه ها، ادارات و آژانس های بین المللی مربوطه در شهر دوشنبه آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه ستاد، رئیس CoES، سرهنگ ژنرال شبه نظامیان آر. نظرزدا، نماینده مقیم سازمان ملل در جمهوری تاجیکستان، خانم پرواتی راماسوامی، و رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری تاجیکستان، آقای Mulugeta Zevdi شرکت کرد و سخنرانی کرد.

حدود 20 نهاد دولتی از جمله کمیته دولتی امنیت ملی، وزارت امور داخلی، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، خدمات گمرکی، وزارت حمل و نقل، وزارت دادگستری و … در این رزمایش ها شرکت خواهند کرد. وزارت کار، اشتغال و حمایت اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته صدا و سیما و صدا و سیما، کمیته امور زنان و خانواده.