ماکارویچ و لئونیدوف در مقابل مورگنسترن برای بلاروسی ها آرزوی “مقاومت” کردند

برای چند ماه ، نوازندگانی از روسیه ، اوکراین ، ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، فرانسه ، آلمان قبلاً در اقدام موسیقی بین المللی همبستگی شرکت کرده اند. یوگنی فکلیستوف ، سرگروه گروه “پایان فیلم” ، دیروز از شرکت خود در “هدف اصیل” خبر داد. همین امروز ، ماکس پوکروفسکی و تیمش “Nogu Svelo!” با سخنان احساسی و حمایتی به بلاروسی ها پیوستند و آهنگ نبرد اخیر “Silence of the Lambs” را در لیست پخش اکشن قرار دادند.

برگزارکنندگان این اقدام به نوازندگان و چهره های فرهنگی دلسوز برای حمایت از مردم در بلاروس پیشنهاد کردند ، زیرا “آنها در روزهای سخت واقعاً به گرمی انسان ، مظاهر همبستگی و درک اینکه تنها نیستند” نیاز دارند.

اوگنی فدوروف ، رهبر و الهام بخش گروه راک فرقه Tequilajazz ، و همچنین پروژه های Optimystica Orchestra و Zorge ، از اولین کسانی بود که به این واکنش پاسخ داد. این هنرمند با تأکید بر این که “خشونت از هر نوع ، بدون محاکمه ، بدون اثبات گناه ، به نام هر نوع منافع شکنجه ، معلول و کشتار مردم غیرقابل قبول است”.

تهیه کننده جشنواره های بین المللی پاول کوروتکوف ، یکی از مشوقان این پروژه ، در مصاحبه ای با Soundtrack اذعان داشت که “بعید است نوازندگان بتوانند آزادی و نظم مطلوبی را به بلاروس بیاورند ، اما در هر صورت حمایت آنها مهم است ، زیرا باعث طنین گسترده ای از تلاشهای بسیاری می شود. مردم دیگر قطره دیگری می شوند که سنگ را از بین می برند “:

– معلوم شد آدرس ماکارویچ بسیار به موقع است ، – گفت: آقای کوروتکوف. – این باعث افزایش واقعی علاقه و توجه به عمل شد. ما نمی توانیم کنار برویم ، ما واقعاً می خواهیم از مردم حمایت کنیم ، زیرا بسیاری از جمله موسیقی دان ها ، مثلاً دارای روابط خانوادگی و خانوادگی ، ریشه بلاروسی هستند … همه ما نگران افرادی هستیم که در معرض خطر جدی قرار دارند …

“پا جارو شد!”







– تبلیغات شما چندین ماه است که ادامه دارد. واکنش بلاروس چیست؟

– یک واکنش بسیار زنده ، ما مستقیماً آن را می بینیم. تمام سهام ما بلافاصله در شبکه های اجتماعی بلاروس دوباره ارسال می شود ، بازخورد به خوبی کار می کند. اما این در مورد قدردانی نیست ، بلکه در مورد این واقعیت است که ما به مردم نوعی کمک روانشناختی می دهیم. این بعد انسانی برای ما بسیار مهم است.

– نوازندگان چقدر استقبال شما را جلب کردند؟

– در ابتدا ، ما پیشنهاد خود را برای نوازندگان و تهیه کنندگان ارسال کردیم که به نوعی با آنها کار می کردیم. دوستان ، به نوبه خود ، دوستان دیگری نیز دارند. ارتباط آنلاین و انجام کاری آسان است ، مدت هاست که فن آوری ارتباطات توسعه یافته است. بنابراین موسیقی دانان ، هنرمندان نه تنها از روسیه ، بلکه از سایر کشورها ، بسیاری از هموطنان مقیم خارج از کشور ، شروع به پیوستن کردند. یک تیم بسیار جالب از فرانسه وجود دارد ، فرانسوی سرگرمی ، که در آن یکی از نوازندگان از جمهوری دموکراتیک کنگو می آید ، که وقتی طوفان “رهبر ملی” مابوتو در سرزمین مادری خود ، خودش آزمایشات دیکتاتوری را پشت سر گذاشت ؛ او می داند که استبداد چیست ، و ایده جشنواره ما را قلباً پذیرفت. ده هنرمند قبلاً در دو بخش از این اقدام شرکت کرده اند و بیش از 20 درخواست ارائه شده است. مهم است که ، علاوه بر شماره های موسیقی ، هنرمندان آدرس های شخصی را ضبط کنند ، جایی که آنها در مورد تجربیات ، احساسات خود صحبت می کنند و کلمات پشتیبانی را می گویند. همچنین فیلم های ویژه ای نیز وجود دارد – به عنوان مثال ، گروه “Electropartizans” یک فیلم موضوعی در مورد بلاروس منتشر کرد که آنها در چارچوب جشنواره آنلاین ما به اشتراک گذاشتند.

– در همین حال ، بسیاری از ستارگان بزرگ جهان قبلاً حمایت خود را از بلاروس اعلام کرده اند. آیا سعی کرده اید آنها را به سایت خود فراخوانی کنید؟

– Faith No More قبلاً پاسخ داده است ، نوازندگان در حال آماده سازی یک پیام ویژه و یک شماره موسیقی برای اقدام ما هستند. ما به نام هایی مانند استینگ ، پیتر گابریل ، پل مک کارتنی ، یوکو اونو فکر می کنیم. به طور کلی ، ارتباط بسیار آسان و خوبی با یوکو داریم. ما در حال کار با مدیریت ، صحبت با دوستان مشترک هستیم. فکر می کنم مسئله زمان است. ما برای این کار تلاش می کنیم و فکر می کنم این گام بعدی و از نظر کیفی جدید در پروژه باشد. برای مردم در بلاروس دیدن مظاهر همبستگی مردم مشهور ، معتبر ، هنرمندان محبوب بسیار مهم است.

– در ماه اوت ، همکاران شما قصد داشتند جشنواره همبستگی “Partizan Fest” را در مسکو ترتیب دهند ، اما پس از آن همه مکان های بالقوه باشگاه به طور غیر منتظره “انکار” شدند. در نتیجه ، امکان جمع شدن فقط در استودیوی تلویزیونی “باران” وجود داشت ، جایی که همان ماکارویچ ، کورتنف و دیگران بودند. من با یک دیوار سو mis تفاهم و یک ایده مشابه از یک کنسرت بزرگتر ، با شرکت احتمالی “Bi-2” ، Oksimiron ، برخورد کردم …

– در این شرایط ، ما برای همه نوازندگانی که به این روش یا این موضوع صحبت کرده اند ، دعوت نامه ارسال می کنیم. امیدواریم که بسیاری از آنها البته پاسخ دهند. البته این کار خودشان است. ما قبلاً به بوریس بوریسوویچ (Grebenshchikov) نامه نوشتیم ، ما می فهمیم که او یک فرد شلوغ است ، منتظر پاسخ هستیم. فیودور چیستیاکوف ، بنیانگذار گروه صفر ، اکنون در حال آماده سازی یک کار جداگانه است که مشتاقانه منتظر آن هستیم و آماده چاپ در آینده بسیار نزدیک خواهد بود.

– یک مجموعه بسیار جالب از Long Play Belarus ، 10 گروه از ژانرهای مختلف – از هارد راک (“Voice of Kinchev”) گرفته تا رپ (Murovei) ، Brit-pop (White Cave) ، synthueva (Dlina Volny) و دیگران بسیار نوازندگان مترقی و جالب – متحد در حمایت از جنبش مدنی. مرگ وحشتناک رومن بوندارنکو در مینسک حتی کسانی را که فعلاً سکوت کرده بودند ، برانگیخت. ریتا داکوتا ، اوزاری ، آکوته ، جی: مورس و خواننده رپ بیکی به سختی صحبت کردند. حتی آنجلیکا آگورباش یک پست فریبنده نوشت: «یک نفر در بلاروس فقط به خاطر روبان کشته شد. هیچ کلمه ای وجود ندارد ، هیچ قدرتی وجود ندارد. روم ، پسر ، خاطره ای روشن برای تو. شما جنگجوی نور ما هستید ، قهرمان ما! ” به شما غروب و اشک می دهد. همه این افراد در صحنه هستند در حالی که ما از مسکو تماشا می کنیم. آیا ایده ای برای همکاری با نوازندگان بلاروسی در سیستم عامل خود دارید؟ منطقی خواهد بود …

– بله ، البته ، ما قبلاً با تولیدکنندگان موسیقی در بلاروس تماس گرفته ایم. این امکان وجود دارد که نوازندگان بلاروسی به جشنواره آنلاین ما بپیوندند. آنها واقعاً بسیار فعال هستند ، به آنها اعتبار و احترام زیادی می گذارد.

– هنگامی که قسمت اول “زنده باد بلاروس!” منتشر شد ، آیا شما احساس می کردید که این کار به همین جا ختم نمی شود ، و این کار نیاز به ادامه دارد؟ قسمت دوم قبلاً منتشر شده است ، قسمت سوم در راه است و ظاهراً آخرین نیست. منظور من از محتوای خلاقانه نیست ، بلکه اوضاع در بلاروس است که متأسفانه این ایده را از موضع گیری محروم نمی کند …

– با توجه به درخواست های نوازندگان مختلف ، مواد در حال حاضر نه تنها برای سه قسمت – برای شش “قسمت” جذب می شوند. از یک طرف ، ما می توانیم خوشحال باشیم که تجارت ما طنین انداز است ، که هنرمندان از جهات مختلف در حال پیوستن هستند – از باردها تا پانک راک ، رگی ، موسیقی کلاسیک و غیره. اما ، از طرف دیگر ، البته ، من می خواهم دلیلی که باعث بوجود آمدن این داستان شده است به یک ثابت بی پایان و ناامید تبدیل نشود. در این شرایط ، شما فقط باید به مشیت اعتماد کنید. ما خوشحال خواهیم شد اگر این همان پروژه ای باشد که می تواند در اسرع وقت انجام شود.

– ما باید تصور کنیم که وقتی همه چیز تمام شد ، نقطه جسورانه دیگر آنلاین نخواهد بود ، بلکه در برخی مناطق بزرگ آفلاین است؟

– من فکر می کنم که ما این کنسرت را در مینسک ، در یکی از بزرگترین صحنه ها برگزار خواهیم کرد و افرادی که جایگزین دولت فعلی می شوند ، ما را به آنجا دعوت می کنند.

* * *

در همین حال ، در حالی که آندری ماکارویچ “Zone” استعاره ای ناامیدانه را تحت یک مترونوم نگران کننده ضبط می کرد ، و ماکسیم لئونیدوف ، مانند ده ها هنرمند دیگر ، “نمی توانست به سرنوشت همه فکر کند” در برادران بلاروس ، یک وبلاگ نویس نقاشی ، “نوازنده سال” تازه ساخته شده و در همان زمان ” زن سال “، طبق نسخه های دو مجله براق ، مورگنسترن (آلیشر والیف) برای کنسرت به عنوان نوعی شبح پاره پاره به مینسک رفت. همانطور که او در واقع می داند چگونه ، یا فقط می تواند.

در شهری که توسط مأمورهای پلیس زخمی شده است ، جایی که هزاران شهروند بی گناه به زندانها انداخته می شوند ، جایی که اکنون کلمات وحشتناک “Zhodino” و “Akrestsin” امری عادی است ، جایی که تقریباً همه یا همه را در جایی دستگیر کرده اند ، بند کرده اند ، زندانی کرده اند ، با خود بردند ، جایی که آنها بی روح و بی رحمانه قتل عام و تکه تکه شده ، سوگوارانه عزادار می شوند – در این شهر ، افراد بسیار جوان به کنسرت آمدند و به مشهور مشهور ، چهره های ما خوشحال می شوند. جوانانی که به خاطر عزت و آزادی خود با شجاعت روزانه زیر گلوله ، نارنجک و چماق قدم می زدند و عصر – بله ، آنها به کنسرت رفتند ، زندگی زندگی است. در سالن کنسرت با افتخار و محبت علائم ملی بومی خود را تکان می داد ، بنرهایی از جمله سفید-قرمز-سفید از جمله ، حتی شک نکردن به کاری که انجام می داد ، چیزی قابل اعتراض بود. و سپس ناگهان ، گویی سوسک خشمگین از زیر ازاره بیرون پرید ، این “زن سال” از کوره آب و هوا یک هیستری فریاد کشید با فریادهای ناپسند ، قطع صدای قوز بینی او ، به عنوان آواز گذشت …

“من برای من مهم نیست که چه اتفاقی در کشور من می افتد” ، ستاره باشکیری به صرع کوبید ، به این معنی که در شما ، حتی بیشتر (“مهم نیست” ترجمه ادبی از فحاشی معمول 3 طبقه ابتدایی او است ، یعنی نه طناب هرگز) او خواستار فوراً محدود کردن هر “مخالفت” بود ، زیرا ، می بینید ، او “برای تفریح ​​و استراحت” به اینجا آمد. من زمان و مکان مناسب را انتخاب کردم!

چنین هستند “دو جهان ، دو کودکی”. سالن هزاران نفری که جمع شده بودند تا به مشاهیر بازدید کننده نگاه کنند ، البته کمی گنگ و مبهوت بود و با یک گروه کر چند صدایی ، ابتدا مهمان بی ایمان را در جواب فریاد زد ، و پس از آن او همچنین آرزوی راه خوب در شبکه های اجتماعی را برای او داشت. اوه ، بهتر است این آرزوها را نخوانم. نرم ترین – با روحیه “مورگنسترن” خودش: “آنها با یک جارو متوسط ​​به آسیا برگشتند.” به طور کلی ، یک افتضاح ناپسند از مجموعه ای از “وقایع نگاری پاپ شرور” ، که همچنین “قهرمانان” خود را دارد ، کاملاً در تاریخ فرو رفته است. از این گذشته ، ژست “اهمیتی نده” در مخلوطی با کمرهای وفادار وفادار تضمین هر “زن سال” ، حتی زشت ترین و ضعیف ترین و بی دغدغه ترین بال زدن حتی در تاریک ترین و خونین جنگل است. آنها آن را “قواعد بازی” می نامند.

با این حال ، به نظر می رسد که در کنسرت آزادی ، که در مورد آن شایعه پاول کوروتکوف را شایعه کرده ایم و نوازندگان زیبا ، با استعداد ، خلاق ، افتخارآمیز و بزرگی را که موسیقی دانان شرافت و عزت خود را از دست نداده اند و تماشاگران پیروز خود را در مینسک گرد هم می آوریم ، ظاهراً قوانین مختلفی حاکم خواهد بود … مانند کل بلاروس.