مرکز مسکو برای مهاجران “ساخاروو”. سربازگیری برای جنگ دوباره در جریان است – اخبار تاجیکستان

زمانی که یک مهاجر برای ثبت اختراع کار درخواست می‌کند، کارمندان موظفند دفترچه‌ای را که درج آگهی خدمت سربازی است به او تحویل داده و او را به محل ثبت قرارداد بفرستند. Kloop.kg گزارش می دهد، کسانی که موافق هستند، توافق نامه ای را در محل امضا می کنند.

به گفته این نشریه، یکی از کارمندان این مرکز گفت که قبلاً چنین تحریکاتی برای جنگ به صورت شفاهی انجام می شد. در صورت رضایت، درخواست شخص برای ثبت اختراع با نظر در مورد رضایت برجسته شده و سپس با آن تماس گرفته می شود.

برای خدمت در جنگ روسیه علیه اوکراین، آنها حقوق 190 هزار روبل در ماه ارائه می دهند. و همچنین مزایای اجتماعی مختلف پس از خدمت. علاوه بر این، پس از خدمات، مهاجر می تواند تابعیت روسیه را به صورت ساده دریافت کند.

با این حال، وزارت امور خارجه قرقیزستان بارها یادآور شده است که شرکت قرقیزستانی ها در جنگ برای کشوری دیگر جرم است.

این واقعیت که روسیه برای جنگ علیه اوکراین عضوگیری می کند در سپتامبر 2022 مشخص شد. در عین حال، استخدام شهروندان سایر ایالت ها نه به ارتش دائم روسیه، بلکه به شرکت نظامی خصوصی (PMC) واگنر اختصاص می یابد.

از فوریه 2023، حداقل پنج شهروند قرقیزستان که در جنگ کشته شدند، شناخته شده بود که در صفوف PMC واگنر بودند.

علاوه بر کارگران مهاجر، مشخص است که در روسیه از شهروندان آسیای مرکزی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان‌های روسیه هستند، استخدام می‌شوند.

Azattyk آخرین مورد مشابه را گزارش داد. این نشریه گزارش داد که متوفی یک ارلان ارمکوف 30 ساله قرقیزستانی است.