مسائل مربوط به جذب مهاجران تاجیک به بخش ساخت و ساز فدراسیون روسیه در مسکو – اوستا مورد بحث قرار گرفت

مسائل مربوط به جذب مهاجران تاجیک به بخش ساخت و ساز فدراسیون روسیه در مسکو مورد بحث قرار گرفت

2 دسامبر 2020 ، ساعت 17:00

شانزدهاوستا. Tj | 02.12.2020 | ایموم الدین ساتوروف ، سفیر تاجیکستان در روسیه ، در مسکو با وزیر ساخت ، مسکن و تاسیسات فدراسیون روسیه ، ایرک فیضولین دیدار کرد.

رئیس نمایندگی دیپلماتیک تاجیکستان به علاقه دولت در استفاده از فرصت های تجارت روسیه برای سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز ، صنعت و سایر پروژه های زیربنایی اشاره کرد.

به گفته دپارتمان اطلاع رسانی وزارت امور خارجه جمهوری تاتارستان ، بر لزوم تقویت تعامل در سطح بین اداری تأکید شد.

در همان زمان ، تبادل نظر در مورد وضعیت اپیدمیولوژیک فعلی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا انجام شد ، که پیامدهای منفی آن بر توسعه بخشهای اقتصادی و اجتماعی همه ایالات منطقه تأثیر گذاشت.

سفیر تاجیکستان خاطرنشان کرد که در شرایط فعلی ، بسیاری از مهاجران کارگری به همراه شهروندان روسی به دلیل کاهش بازار کار و حوزه های فعالیت کارگری خود ، بدون درآمد و وسایل معیشتی باقی مانده اند. به ویژه تأکید شد که بخش قابل توجهی از مهاجران کارگر از بین شهروندان جمهوری تاجیکستان در زمینه های ساخت و ساز ، نگهداری ، ارائه خدمات مشارکت دارند و به توسعه اقتصاد و کل حوزه اجتماعی روسیه کمک می کنند.

در ادامه مذاکرات ، توجه لازم به موارد جذب متخصصان بسیار واجد شرایط از بین شهروندان جمهوری تاجیکستان به بخش ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفت. در این زمینه ، تبادل نظر کاملی در مورد تدوین سازوکارهای تعامل بیشتر در چارچوب توافق نامه امضا شده بین دولت های تاجیکستان و روسیه در مورد جذب سازمان یافته شهروندان جمهوری تاجیکستان برای کار موقت در فدراسیون روسیه صورت گرفت.

وزیر ساخت و ساز و مسکن و خدمات عمومی روسیه با تأکید بر لزوم توسعه مشترک سازوکارهای تعامل بین اداری ، برای گسترش بیشتر همکاری در این راستا ابراز آمادگی کرد.

در پایان گزارش ، طرفین تمایل متقابل خود را برای تقویت بیشتر همکاری در این مسیر تأیید کردند.