مسابقه رقصندگان و طراحان رقص باله تمام روسی در مسکو پایان یافت

در ابتدا قرار بود این مسابقه مانند سال گذشته در یاروسلاول برگزار شود. اما به معنای واقعی کلمه چند روز قبل از افتتاحیه ، یاروسلاول به دلیل موج دوم همه گیری بسته شد و باید مسابقه را با عجله به مسکو منتقل کرد. بنابراین در صحنه سنتی تئاتر ساتس ، جایی که این مسابقه قبلاً برگزار شده بود ، افتتاح شد.

به طور طبیعی ، به همان دلیل “همه گیری” ، تعداد شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کمتر از سال های گذشته بود. در دور دوم مسابقات All-Russian (اولین دور در اینجا به طور سنتی یک مرحله مقدماتی است ، بر اساس ضبط فیلم) ، 54 رقصنده از 12 شهر روسیه در این مسابقه شرکت کردند و 24 اجرا کننده از آنها به مرحله سوم راه یافتند. با این وجود ، علاقه به این مسابقه به حدی زیاد است که همه رقاصانی که دوست دارند در آن شرکت کنند ، چنین فرصتی پیدا نکردند. طبق قوانین مسابقه ، فقط افرادی با تابعیت روسیه می توانند در آن شرکت کنند. بنابراین بسیاری از رقصندگان که در روسیه کار می کنند ، اما شهروندان ایالت های دیگر هستند ، نمی توانند در مسابقات باله شرکت کنند. به عنوان مثال ، رقاص تئاتر به نام I. استانیسلاوسکی و نمیروویچ-دانچنکو مشق اوتیسیان ، که تابعیت جمهوری ارمنستان را دارد. هنرمند تئاتر اپرا و باله تاتار به نام V.I. موسی جلیل الساندرو كاگژجی ، كه از نژاد انگلیسی-ایتالیایی است و شهروند انگلیس است. با این وجود ، در این مسابقه او جایزه ویژه دریافت کرد ، اما قبلاً به عنوان طراح رقص (“برای بهترین رقص رقم برای اعداد به ویژه برای مسابقه”).

رقاصان کراسنویارسک استاندارد بالایی را برای مسابقات در گروه بزرگسالان تعیین کردند. اینها بودند که در دو نامزد مرد و زن مدال طلا دریافت کردند. بنابراین ، طوفان مزاج ، مردانگی و تجهیزات فنی توسط هنرمند تئاتر اپرا و باله کراسنویارسک – گئورگی بولسونووسکی ، که با اختلاف زیاد از بقیه شرکت کنندگان در این رقابت ها پیش بود و برنده طلای آن شد ، در رقص او آشکار شد. احساسات شدید این هنرمند 23 ساله تمام نواقص چهره ورزشی او را پوشانده است. این رقصنده مقاومت ناپذیری داشت ، هم تنوع خود را از باله Le Corsaire انجام داد و هم در نسخه Actaeon از باله Esmeralda ظاهر شد. و در تنوع فیلیپ از باله “شعله های پاریس” – با جهش و انرژی دیوانه وار رقص ، همه افراد حاضر در سالن را شکست داد. فکر می کنم پس از چنین عملکردی ، تصمیم هیئت داوران درباره مدال طلا به اتفاق آرا بود.

جورجی بولسونوفسکی برنده طلا در حال رقصیدن یک نوع غلام از باله “Le Corsaire”







– چرا در عربی شرکت نکردید؟ – من از جورجی بولسونوفسکی بعد از آخرین عملکردش در مسابقه ، که در واقع پیروزی وی را از قبل تعیین کرده است ، می پرسم.

– من می خواستم به Arabesque بروم ، اما ، متأسفانه ، من با ویروس کرونا بیمار شدم و مجبور شدم همه چیز را لغو کنم. اما حتی بعد از بیماری ، من هنوز تصمیم گرفتم که حداقل در یکی از مسابقات شرکت کنم! من از تابستان خودم را به لحاظ اخلاقی تنظیم می کنم ، زیرا رقابت برای من همیشه اعصاب و استرس زیادی است. از این گذشته ، این عملکردی نیست که در آن فرصت و فرصت برای گشودن داشته باشید. در اینجا در طی یک یا دو دقیقه شما باید همه کارهایی را که می توانید انجام دهید نشان دهید و خطاهای قابل بخشش نیستند. و یک شکست تصادفی یک شکست است.

– اما این اولین بار نیست که چنین جوایزی دریافت می کنید؟ شما صاحب گرندپری سیبری در سال 2018 هستید … فکر می کنید رقبایی در این رقابت داشتید؟

– مطمئن. هر یک از شرکت کنندگان متفاوت است ، هر کدام به شیوه خود خوب هستند و هر یک ممکن است چیزی را دوست داشته باشند. در این رقابت همیشه یک رقابت وجود دارد و همه شرکت کنندگان بسیار قدرتمند هستند ، در غیر این صورت آنها به مسابقه نمی رفتند.

– مسابقات به شما چه می دهد؟ به هر حال ، شما یک هنرمند هستید و از قبل تمام نقش های اصلی تئاتر را رقصیده اید.

زندگی رقابتی این هنرمندان بسیار کوتاه است. اگر ما در مورد گروه بزرگتر صحبت کنیم ، از 18 تا 27 سالگی حداکثر است. در تئاتر ، شما از یک پله بالا می روید ، اما برای پیشرفت بیشتر به یک فشار نیاز دارید. و به نظر من (به همین دلیل است که می روم) ، مسابقاتی که می توانید به آنها بیایید و سطح مشخصی را نشان می دهید که در مدت زمان مشخصی توسعه داده اید ، این انگیزه را می دهد. در تئاتر انجام این کار دشوارتر است ، زیرا این یک مجموعه است. افراد جدیدی با امکانات مختلف در مسابقات حضور دارند و این انگیزه لازم را برای پیشرفت بیشتر به شما می دهد.

– آنها می گویند که افراد با شخصیت قوی در مسابقه برنده می شوند. رقابت ، رقابتی است که نه از نظر شخصیت و نه از نظر تکنیک. شما ، به نظر من ، قبلاً یک مبارز رقابتی فصلی هستید …

– خوب ، این کاملاً ذاتی من نیست ، زیرا اگر همسرم ، حمایت و حمایت من به مسابقه با من نمی رفت ، اگر او در تمام این نمایش های رقابتی از من مراقبت نمی کرد ، و اگر حمایت همه عزیزانم نبود ، من البته به سرعت “منفجر شد” … راستش! زیرا من همیشه بسیار نگران ، عصبی هستم. به دلیل شخصیت و حرکات دائمی که تجربه می کنم ، دائماً روی صحنه “تراش” می کنم. مخصوصاً در مسابقات.

– عجیب است ، به دلیل رقص شما کاملا متفاوت است. و قبل از یک اجرای معمولی ، آیا همان “لرزان” ها را تجربه می کنید؟

– بله ، چند دقیقه نگرانم. من همیشه نگرانم اما نمایش یک عمل طولانی مدت است ، بنابراین همه چیز با گذشت زمان می گذرد ، و شما می رقصید ، در نمایش باز می شوید. هاله عملکرد ، تصویری که از خود حمل می کنید در حال کار است. و در این مسابقه فقط یک فرصت دارید: بیرون بروید و خود را نشان دهید.

– و هنگامی که قبل از اجرای شما ، که تازه پایان برنامه مسابقه بود ، گوینده به اشتباه اعلام کرد که مسابقه تمام شده است ، آیا شما را سرنگون نکرد؟

– نه فقط فکر کردم: “در مورد من چطور؟” البته ، این یک وضعیت بسیار خنده دار به نظر می رسد ، که فقط نشان می دهد همه ما انسان هستیم و می توانیم اشتباه کنیم. این حتی به من فرصت داد کمی از عصبی شدن دور شوم. من ناگهان احساس خنده و خیلی آسانی کردم … یعنی اوضاع خنثی شد.

– رقابت امسال بسیار شدید است. من بارها در هیئت منصفه حضور داشتم ، اما حتی یادم نیست چه زمانی ضعیف بود. همیشه تعداد زیادی از جوانان هستند که نتایج با کیفیت بالایی را ارائه می دهند. من البته خوشحالم که هنرمندان تئاتر من مدال طلا گرفتند ، اما شرکت کنندگان شایسته دیگری نیز حضور داشتند ، به عنوان مثال ، هنرمند باله کرملین الکساندر کریس ، – عضو هیئت داوران مسابقه ، مدیر هنری تئاتر اپرا و باله کراسنویارسک به نام D.A. هووروستوفسکی سرگئی بوبروف.

با قضاوت بر اساس عملکرد هنرمندان کراسنویارسک ، این رهبر واقعاً موفق به ایجاد تیمی کاملاً حرفه ای و بسیار قوی در کراسنویارسک شد. فقط یک نماینده دیگر از این تئاتر چیست – مارچلو پلیزونی ایتالیایی فوق العاده جذاب و کاریزماتیک! سرگئی بوبروف در یک لحظه دشوار برای آن لحظه ، یک رقاص خوش تیپ ایتالیایی را به گروه دعوت کرد. آنها هنگامی که مارچلو از آکادمی رقص و رقص مسکو فارغ التحصیل شده بود ، در وارنا دیدار کردند و به دلیل آسیب دیدگی نمی توانست در هیچ گروه مسکو ظاهر شود. بوبروف بلافاصله با رپرتوار برتر ایتالیایی را اغوا کرد و اکنون به گروه کراسنویارسک فقط می توان حسادت کرد. از آنجا که مارچلو یک فرد خارجی نیز است ، فقط به عنوان یک شریک توانست در مسابقات تمام روسیه شرکت کند. با شرکت کننده در مسابقه النا سوینکو (جایزه 1 و یک مدال طلا در گروه زنان) ، رقصنده با فن آوری بالا و ویرووزو ، برنده متعدد مسابقات بین المللی (همراه با جورجی بولسونووسکی ، او همچنین در مسابقات باله بولشوی در سال 2018 شرکت کرد) ، این زوج برنده تماشاگران و هیئت داوران تمام روسیه رقابت به معنای واقعی کلمه از همان اولین حضور خود در صحنه: پاس معجزه آسای حفظ شده به نام “کارناوال ونیز” از باله “Satanilla” ساخته ماریوس پتیپا که هنوز به ما نرسیده است ، هنرمندان با سبک و درخشان رقصیدند. النا سوینکو یک آبشار از پاس د بوره و اغواگرانه قهرمان خود ، حسن نیت ارائه می دهد از الیمپیا ، و مارچلو نه تنها مهارت های عالی همکاری نشان داد (و بنابراین یک جایزه ویژه در مسابقه شراکت دریافت کرد) ، اما همچنین با تنوع خود کاملا کنار آمد ، و علاوه بر این ، او یکی را نشان داد از ویژگی های گرانبها آن – رسا بودن ارائه رقص. این زوج در باله “ریموندا” کمتر درخشش کمتری در گذرگاه داشتند.

شرکت کننده دیگر این مسابقه ، الکساندرا کریس ، کمی نسبت به النا سوینکو پایین بود. الكساندرای خنده دار و زنانه این بار با شریک زندگی خود یوری ویبورنف ، برنده مسابقات مختلف بین المللی ، رقص Pas d`esclave را از باله Le Corsaire رقصید “، با اطمینان برنده جایزه دوم و یک مدال نقره در این مسابقات شد.

آلسیا لازاروا ، دانش آموز مدرسه رقص گزل (مدال برنز) در تغییر ژیزل از باله ژیزل







شرکت در مسابقه رقصنده های قدرتمندی مانند النا سوینکو و الکساندرا کریس باعث شد مدال برنز برای آلسیا لازوروا (که مقام سوم گروه بزرگسالان را با تکنواز تئاتر باله روسیه کسنیا اوریل تقسیم کرد) واقعاً طلایی شود. از همه مهمتر ، این مجری جوان در شرایط برابر با اولویت های باتجربه رقابت کرد ، زیرا هنوز دانش آموز سال سوم مدرسه باله Gzhel (معلم اولگا شارویکو) بود. در همان زمان ، نه تنها آلسیا لازاروا ، بلکه سایر نمایندگان این مدرسه مهارت های بسیار خوبی را در این مسابقه نشان دادند: دانش آموز سال اول اولیانا واسیلچنکو ، که مقام دوم گروه جوان را دریافت کرد (معلم بوگدانا لاپینا) و صاحب خطوط زیبا ، یولیا آدلیکوفسکایا ، دانش آموز سال دوم مدرسه ” گزل »(معلم اولگا شارویکو). گزل با 11 سال پیش نمایش فعلی تئاتر بولشوی دنیس رودکین ، اکنون یکی از بهترین آموزشگاه های باله کشور است. فارغ التحصیلان این موسسه آموزشی به تکنوازی شرکت های مشهور باله مانند تئاتر بولشوی ، تئاتر موسیقی استانیسلاوسکی و نمیروویچ-دانچنکو ، باله کرملین یا تئاتر باله بوریس ایفمن معروف جهان تبدیل می شوند.

اگر مدال طلا در گروه نوجوانان در بین دختران به کسی تعلق نگرفت ، در میان مردان جوان هیئت داوران ضروری دانست که به هرکسی که فقط در این مسابقه شرکت کرده است ، جایزه بدهد. نکته قابل توجه این واقعیت است که دو جایگاه اول هیئت داوران به دانش آموزان آکادمی رقص رقص مسکو اعطا شد (جایزه من توسط ایوان سوروکین ، جایزه دوم – بوگدان پلشاکوف برنده شد) ، که همچنان به عنوان یک موقعیت پیشرو در جهان است. در همان زمان ، ایوان سوروکین (معلم والری آنیسیموف) ، که در مسابقات Arabesque نقره گرفت ، حتی موقعیت خود را در مسابقات All-Russian بهبود بخشید و به اولین رده بندی رقصندگان راه یافت.

یکی از دانشجویان آکادمی هنرهای دولتی مسکو ایوان سوروکین (مدال طلا در گروه نوجوانان) از باله “احتیاط بیهوده” تغییراتی در زانو می رقصد







این پسر معجزه آسا توسط مخاطبان مسابقه بین المللی XIII مسکو رقصنده و رقصنده باله ، که سه سال و نیم در تئاتر بولشوی برگزار شد ، به خوبی به یادگار ماند. سپس معلوم شد که دانش آموز 14 ساله مدرسه رقص از Syktyvkar جوانترین شرکت کننده است و حتی به مرحله سوم راه یافته است. او در آن زمان (مثل الان) ترفندهای فوق العاده ای در مسابقه از خود نشان نداد ، اما مهارت بسیار خوبی از خود نشان داد ، اما انتظار رسیدن به فینال را به حدی نداشت که تغییرات لازم را برای مرحله III آماده نکرد و به خانه رفت. با این وجود ، این مرد با استعداد مورد توجه قرار گرفت و برای تحصیل در آکادمی رقص و تفریح ​​مسکو دعوت شد ، و اکنون او داده های خارق العاده ای را نشان می دهد (به خصوص با پای “فرهنگی” او تحسین می شود و حتی با استانداردهای مدرن ، گام بزرگی دارد) و صاحب مدال طلا است.

برای اولین بار ، اتفاقاً ایگور راچین ، دانشجوی آکادمی رقص بوریس ایفمن ، نیز از کراسنویارسک تبریک می گوید. به طور طبیعی ، موفق ترین در این مسابقه قطعه معاصر بود که او از رپرتوار استادش ایگور کولب “قو” در تنظیم رقص غیر عادی توسط Radu Poklitaru اجرا کرد ، اما این پسر با کارهای کلاسیک کنار آمد. او پاهای زیبا ، یک پرش بزرگ دارد ، بنابراین رویای گرامی اش ، که در آن رقصنده جوان در آخرین روز مسابقه به من اعتراف کرد – عبور از نمایش و رسیدن به تئاتر ماریینسکی – آنقدرها دست نیافتنی است.

– همه ما با حسن نیت بسیار قضاوت کردیم ، اما دقیقاً – رئیس هیئت داوران مسابقه تمام روسیه ، مدیر هنری و طراح رقص ارشد تئاتر باله کرملین ، آندره پتروف نتایج را برای MK جمع بندی کرد. – رسیدن به این شرایط یک کار کوچک خلاقانه است. البته ما می خواستیم سطح این مسابقات بسیار بالا باشد. کاملاً طبیعی است که شاید کمتر از مورد قبلی باشد. اما باله ما هنوز در سطح بسیار بالایی است. با این وجود ، متأسفانه کمبود نیرو ، به ویژه معلمان ، اکنون شروع به تأثیرگذاری کرده است. این عمدتا مربوط به مسکو و سن پترزبورگ نیست ، بلکه مربوط به شهرهای دیگر است. در میان برندگان جایزه ، من می خواهم به رقصنده برجسته ایوان سوروکین اشاره کنم. در این رقابت ، او مطمئناً برجسته بود. به طور کلی ، این مسابقه یک شروع حرفه ای عالی را برای شرکت کنندگان خود آغاز می کند. آنها نقش های جدید را آموزش می دهند ، قسمت های رقص جدید را اصلاح می کنند. این مسابقه یک مدرسه عالی استقامت عاطفی است.