مشترکان MegaFon تاجیکستان اولین کسانی هستند که در شبکه های 4G – اوستا تماس می گیرند

مشترکین MegaFon تاجیکستان اولین کسانی هستند که در شبکه های 4G تماس می گیرند

2 دسامبر 2020 ، ساعت 16:06

دهاوستا. Tj | 02.12.2020 | مگافون تاجیکستان اولین بار در بازار مخابرات کشور است که فناوری VoLTE (Voice over LTE) را راه اندازی کرد. این راه حل فناوری به شما امکان برقراری تماس صوتی بدون خروج از شبکه نسل چهارم را می دهد و در صورت لزوم همزمان از اینترنت پرسرعت تلفن همراه استفاده کنید.

یکی از مزایای VoLTE این است که استفاده از این فناوری می تواند ظرفیت شبکه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با همین تعداد ایستگاه پایه ، سه برابر مشترکان شبکه 3G می توانند از خدمات ارتباطی استفاده کنند و کیفیت ارتباطات صوتی و اینترنتی در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت. ویژگی های انتقال صدا در VoLTE به گونه ای است که واضح تر می شود ، گفتگو سخنران بلندگو را که با کیفیت HD منتقل می شود بهتر می شنود.

“من مطمئن هستم كه مشتريان ما نيز از فرصت استفاده از اينترنت در هنگام تماس براي مسير يابي يا ديدن عکس در شبكه هاي اجتماعي قدرداني خواهند كرد. پیش از این ، طی یک تماس ، دستگاه مشترک “به شبکه صوتی 3G” بازگشت “، که منجر به از دست دادن سرعت اینترنت شد. اکنون ، ترافیک صوتی و داده ها از طریق یک شبکه منتقل می شوند. این فناوری که برای اولین بار در این کشور در حال استفاده است ، برای اکثر مشترکین با استفاده از سرویس انتقال داده تلفن همراه در دسترس خواهد بود. “توضیح می دهد رافیل آگلیاموف ، مدیر فنی MegaFon تاجیکستان.

عدم نیاز به سوئیچ از یک شبکه به شبکه دیگر ، سرعت اتصال را تحت تأثیر قرار می دهد – بالاتر می رود. این تنها در حدود یک تا سه ثانیه است ، اما “تسریع” در تماس ها راحتی بیشتر مشترکان را فراهم می کند.

برای استفاده کامل از VoLTE ، به یک دستگاه و سیم کارت نیاز دارید که از این فناوری پشتیبانی کند. سازگاری خود تلفن با فناوری جدید را می توان با مشاهده تنظیمات تلفن هوشمند یا توصیف مشخصات فنی مدل در وب سایت های تولیدکنندگان و فروشندگان دستگاه های تلفن همراه بررسی کرد. تقریباً همه تلفن های هوشمند منتشر شده پس از سال 2018 از VoLTE پشتیبانی می کنند. بسته به تعداد کاربرانی که تلفن هایشان از عملکرد VoLTE پشتیبانی می کنند ، سرویس توسط بخشهای شبکه فعال می شود.