مطالعه مبارزه با فساد در مورد سیستم آموزشی که در ازبکستان – اوستا انجام می شود

مطالعه مبارزه با فساد در مورد سیستم آموزشی که در ازبکستان انجام می شود

4 دسامبر 2020 ، ساعت 09:19

اوستا. Tj | 04.12.2020 | یک مطالعه گسترده در زمینه مبارزه با فساد در ازبکستان انجام خواهد شد که در هشت مرحله انجام می شود. Podrobno.uz گزارش می دهد ، با استناد به داده های جنبش ملی یوکسالیش ، هدف نهایی دستیابی به کاملترین تصویر از وضعیت فساد در تمام مراحل آموزش است: از دوره پیش دبستانی تا آموزش عالی.

وی افزود: “آموزش و پرورش یکی از آن حوزه هایی است که اکثریت شهروندان از این طریق با آن تماس می گیرند. والدین تلاش می کنند تا در بهترین موسسات به فرزندان خود دسترسی به آموزش با کیفیت را داشته باشند ، اما بهترین موارد کافی برای همه وجود ندارد. سیستم آموزشی یکی از مباحث مورد بحث و حساس در شبکه های اجتماعی است. به همین دلیل این منطقه به عنوان نقطه شروع پروژه ایجاد آزمایشگاه های ضد فساد انتخاب شده است. “

در مرحله اول ، این تحقیق برای شناسایی خطرات احتمالی و واقعی فساد ، نقاط ضعف در سیستم آموزش عمومی ، به ویژه در مرحله ورود کودکان به دبستان طراحی شده است.

چرا در برخی از مدارس کمبود وجود دارد ، در حالی که در برخی دیگر کودکان کودکان در چند شیفت تحصیل می کنند؟ چه چیزی مردم را به سمت فساد سوق می دهد؟ زنجیره فساد از کجا آغاز می شود و به کجا ختم می شود؟ برای تغییر وضعیت چه کارهایی باید انجام شود؟ برای به دست آوردن پاسخ این سالات ، کارشناسان با استفاده از ابزارهای مختلف ، داده های جمع آوری شده در مدارس سراسر کشور را با مشارکت عموم مردم ، داوطلبان ، از منابع مختلف تجزیه و تحلیل می کنند.

خطرات فساد اقتصادی براساس نتایج نظرسنجی ، داده های آماری ، اطلاعات مقامات انتظامی و کنترل مالی و همچنین درخواست های اشخاص حقوقی و حقیقی و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه ارزیابی خواهد شد. جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل ریسک های فساد به طور مداوم انجام می شود و برنامه های مناسب برای هر سه ماه برنامه ریزی شده است.

بر اساس نتایج به دست آمده ، با در نظر گرفتن مشکلات فوری مانند استخدام معلمان و توزیع ساعت و رهبری کلاس ، جمع آوری اعتبارات کلاس و مدرسه ، خریدهای عمومی در زمینه آموزش عمومی ، پذیرش متقاضیان به م institutionsسسات آموزش عالی ، استفاده از این تجربه در سایر زمینه های آموزشی نیز برنامه ریزی شده است. رشوه خواری بین معلمان و دانش آموزان.

داده های جمع آوری شده ، تجزیه و تحلیل و جمع آوری شده در قالب یک گزارش جامع در مورد خطرات فساد با توصیه های متعادل برای تغییر اساسی و اطمینان از شفافیت در آموزش ارائه خواهد شد. همچنین انتظار می رود که رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات در زمینه های دیگر مانند مراقبت های بهداشتی ، ساخت و ساز شکل بگیرد.