مقدمات اولین جشنواره بین المللی فیلم “دوشنبه” در دوشنبه – اوستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت

مسائل مربوط به آمادگی برای اولین جشنواره بین المللی فیلم “دوشنبه” در دوشنبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

10 دسامبر 2020 ، ساعت 11:48

اوستا. Tj | 10.12.2020 | موسسه دولتی “توجی فیلم” گزارش داد که جلسه شورای دولت برای توسعه فیلمبرداری ملی روز گذشته در شهر دوشنبه برگزار شد.

اشاره شده است که جلسه توسط رئیس شورای ، معاون نخست وزیر کشور Matlubahon Amonzoda برگزار می شد.

طبق دستور جلسه ، اعضای شورا درباره آمادگی برای برگزاری و برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم “دوشنبه” بحث و تبادل نظر کردند.

مدیر م institutionسسه دولتی “توجی فیلم” ، در مورد کارهای انجام شده توسط شورای توسعه سینمای ملی تاجیکستان گزارش داد. دبیر اجرایی شورا گزارش های مفصلی را در مورد سه موضوع جلسه ارائه داد.

پس از جلسه ، به وزارتخانه ها و ادارات مربوطه دستور داده شد تا مشکلات صنعت را برطرف کنند و برنامه کاری شورا برای نیمه اول سال 2021 تصویب شد.

به یاد بیاورید که اولین جشنواره بین المللی فیلم دوشنبه قرار بود در آوریل سال جاری برگزار شود ، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، تاریخ برگزاری جشنواره به تعویق افتاد.

برنامه ریزی شده بود که نمایندگان صنعت فیلم کشورهای CIS و SCO و همچنین شهرهای دوقلوی دوشنبه در جشنواره فیلم دوشنبه شرکت کنند.

جشنواره فیلم شامل دو مسابقه خواهد بود و در 8 نامزدی برگزار می شود. برنده رده “بهترین فیلم بلند” صاحب جایزه بزرگ جشنواره می شود.

در مجموع ، حداکثر 20 فیلم سینمایی کامل در ژانرهای مختلف (به جز فیلم های متحرک) فیلمبرداری شده اند می توانند در جشنواره فیلم شرکت کنند.

پیش از این گزارش شده بود که جشنواره بین المللی فیلم دوشنبه هر دو سال یکبار برگزار می شود و هدف از این جشنواره آشنایی مخاطبان تاجیک با دستاوردهای سینمای جهان است.