مناطق روسیه می توانند محدودیت های بیشتری را برای فراریان خدمت نظامی اعمال کنند – اخبار تاجیکستان

به گزارش اینترفکس، آندری کارتوپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی، گفت که مقامات منطقه ای این حق را خواهند داشت که محدودیت های بیشتری را برای فراریان سرسخت از خدمت سربازی اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد که این اقدامات ممکن است در اصلاحیه هایی برای بهبود ثبت نام نظامی در فدراسیون روسیه وجود داشته باشد.
«بله، ما فرض می‌کنیم که این اقدامات امنیتی ممکن است دخیل باشند. در صورت عدم حضور مشمول خدمت سربازی ظرف مدت 20 روز (پس از دریافت اخطاریه از کمیساریای نظامی با امضای دیجیتال) به کمیساریای نظامی معرفی می شوند. کارتوپولوف گفت: این ممکن است محدودیتی برای رانندگی وسیله نقلیه، ثبت نام وسایل نقلیه، محدودیتی برای ثبت شرکت فردی یا وضعیت اشتغال آزاد باشد.

رئیس کمیته تصریح کرد: ممکن است این محدودیت ها برای «معاملات با ملک، با زمین، برای اخذ وام و اعتبار» نیز اعمال شود.

وی گفت: “علاوه بر این، ما در نظر داریم این لایحه را برای رهبری مناطق فراهم کنیم تا اقدامات محدودکننده دیگری را – اقداماتی که آنها در این مورد ضروری می دانند.”

به گفته کارتوپولوف، اقدامات پیشنهادی با هدف تضمین عدالت اجتماعی انجام می شود، “به هر حال، خدمت در نیروهای مسلح وظیفه مقدس هر شهروند است، این یک وظیفه شریف است که توسط قانون اساسی کشور تعریف شده است.”

کارتوپولوف در پایان گفت: “موافق هستم، اگر یک نفر این وظیفه را با حسن نیت انجام دهد، و دومی آن را انجام ندهد (از خدمت سربازی فرار می کند)، احتمالاً آنها نمی توانند در شرایط برابر باشند.”