موزه ایزوله از خود در مسکو ظاهر می شود

موج اول همه گیری به ویژه دشوار بود. آمار ترسناک ، انزوا از خود ، قوانین جدید زندگی … در این شرایط ، بسیاری از افراد با خلاقیت نجات یافتند. در تابستان ، موزه مسکو به همراه گالری Triumph تصمیم گرفتند که آثار این بیماری همه گیر را در یک بایگانی واحد جمع آوری کرده و بعداً در نمایشگاه به نمایش بگذارند. آثار هم از هنرمندان حرفه ای و هم از همه پذیرفته شدگان پذیرفته شدند. خبرنگار MK کنار ننشست – کار ما در نمایشگاه آنلاین موزه انزوا قرار گرفت که پس از رفع محدودیت ها در ساختمان 3 موزه مسکو افتتاح می شود. ما موفق شدیم در ویرایش پروژه شرکت کنیم ، جایی که فاجعه و بورلسک ، نمایش های خانوادگی و ماجراهای شرکتی ، مشاوره بد و هک های زندگی واقعی با هم مخلوط شده بود.

در بهار ، مشخص شد که سال کبیسه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشر در تاریخ ثبت خواهد شد. دنیا متوقف شده بود. مسکو ، جایی که اقدامات محدود کننده به ویژه سختگیرانه بود ، خالی است. تمام زندگی در چهار دیواره متمرکز شده است. و برای اینکه دیوانه نشوند ، بسیاری به کارهای خلاقانه – در اشکال و ژانرهای مختلف – مشغول بودند. من و پسرم (چهار ساله) کلاسهای مستر خانگی را به عنوان بخشی از پروژه “جوی دیگر” انجام دادیم و آنها را در شبکه قرار دادیم. رنگ ها ، بوم ها و سایر ابزارهای خلاقیت بسیار کم بود ، بنابراین آنها از وسایل بداهه استفاده می کردند. یک بوم بزرگ از مقوا ، یک ورق و نوار کاغذی قدیمی ساخته شده و به سبک میرو نقاشی شده است. من این اثر را به موزه خود انزوا ارسال کردم و در پروژه آنلاین نمایشگاه گنجانده شد.

سهم ما در موزه خود-انزوا تصویری است که از مقوا ، ورق های قدیمی و نوار کاغذی ساخته شده است.







در کل ، موزه 100 اثر – 65 داستان از شهروندان عادی ، و 35 هنرمند حرفه ای – را جمع آوری کرده است. بیشتر آثار مصنوعی زمان طاعون در معرض نمایش آفلاین قرار گرفتند ، که در مرحله ویرایش توانستیم آنها را ببینیم. با این حال ، این نسخه نهایی موزه منزوی شدن از خود نیست – آثار همچنان پذیرفته می شوند و نمایشگاه هر روز تکمیل می شود ، حتی اگر در ژانویه پس از رفع محدودیت ها افتتاح شود. در این بین ، هرکسی می تواند در تحقیقات خلاق شرکت کند ، یا مصاحبه های آنلاین را با نویسندگانی که آثار آنها قبلاً در این پروژه گنجانده شده است تماشا کند (گفتگو با هنرمندان در آینده نزدیک در کنار آثار خود در موزه ضبط می شود).

بنابراین موزه خود انزوا چه چیزی شده است؟ تحلیل هنری نقطه عطف چه چیزی را نشان می دهد؟ و این سال چگونه در تاریخ باقی خواهد ماند؟ ممکن است تعجب کنید ، یا فقط خوشحال باشید ، اما بیشتر کارها به روشی مثبت خلق شده اند. مردم با امید و شوخ طبعی نجات یافتند. متصدیان نمایشگاه برای حفظ تعادل حتی مجبور شدند تعدادی از داستان های مثبت را کنار بگذارند: به هر حال موج اول یک آزمایش روانشناختی دشوار بود و نمی توان افسردگی وضعیت را نادیده گرفت.

“بعد” را هنگام خوابیدن در یک بانو تماشا کنید.







ما هرگز چنین دسته ای از احساسات را مانند منزوی تجربه نکرده ایم. بنابراین منطقی است که آنها کسانی هستند که نمایشگاه را باز می کنند. هنرمند Marina Zvyagintseva تمام تجربیات پیچیده زمان همه گیری را در بطری هایی که به سبک شرکتی خود ترسیم کرده است – بیوتیپ. او به جای پرتاب سطل آشغال ، آن را به اشیای هنری تبدیل کرد. هر کدام دارای برچسب خاص خود هستند: مالیخولیا (ترکیب – تیروکسین 10٪) ، استیصال (ترکیب – ملاتونین 75٪ ، آدرنالین 15٪ ، تیروکسین 10٪) ، سرخوشی (اندورفین – 100٪) و غیره احساسات زودگذر محسوس ، اولین بخش از نمایشگاه را آغاز می کند – “وحشت”. تمام نمونه های دوران مدرن در اینجا ثبت شده است. هنرمند Roman Mokrov با نزدیک شدن به چراغ هایش در وسط یک خیابان خالی ، از نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی عکس گرفت. جاده آشنا از ورودی به سوپرمارکت به اصلی ترین و تنها ماجراجویی تبدیل شده است ، تاریخی که مدت ها در انتظار آن بود. آندری سیایلف پست های موجود در شبکه های اجتماعی را به بنای یادبود تبدیل کرد. او آجرها را نقاشی کرد: قسمت پایین خانه هایی را نشان می دهد که مردم در آن طبقه بالا قفل شده اند – نقل قول ها ، بیشتر و بیشتر با طنز سیاه. “به نظر می رسد اولین قربانی ویروس کرونا در خانه ما کبد من سقوط خواهد کرد” ، – به نقل از میخائیل سیدلین ، منتقد هنری هنرمند و متصدی آن. پاول اوتلنف در موزه دفترچه خاطرات “یک روز در زندگی” – مجموعه ای از نقاشی های مداد که زندگی روزمره انزوا را مستند می کند ، ارائه می دهد. او آنچه را که در اطراف است ترسیم می کند: انعکاس او در توالت ، پوسته تخم مرغ ، مقیاس هایی که اعداد ناامیدکننده ای را نشان می دهد … در مرکز سالن نصب “Blizzard” توسط ماریا سافرونوا است که مدتها قبل از همه گیری آن را اختراع کرده است ، به عنوان نوعی پیش بینی برای آینده ، و به تعجب خودش یک چیز چشمگیر بود. در مرکز این توپ بادی بزرگ یک زمین بازی وجود دارد که در مکان هایی با روبان قرمز و سفید پاره پوشیده شده است و برف به اطراف می چرخد ​​…

نصب “طوفان برف”.







بخش “وحشت” برای نشان دادن تمام احساسات ظالمانه و اضطراب آور گریبانگیر مردم شد. بخش بعدی – “قله” – در مورد چگونگی زنده ماندن ، برخورد با شوخ طبعی و سازگاری با واقعیت جدید است. این از محل کار شروع می شود: زیر میز یک جعبه با گندم سیاه ، کنسرو و چای قرار دارد و روی آن یک کامپیوتر ، یک لامپ سلفی LED با تلفن و یک دفترچه یادداشت دست ساز ساخته شده توسط یکی از مسکوها قرار دارد (نام مشخص نشده است). هر صفحه از یک نسخه خطی رنگی ، یک تواریخ زیبا برای روز است.

یک محفظه جداگانه به پیک ها اختصاص یافته است – تنها ساکنان دائمی “بیرون” در روزهای انزوا. ولادیمیر کروچینسکی شخصیت کمیک خود Paps را ترسیم می کند ، که در طی یک بیماری همه گیر ، روی شبکه می نشیند ، چانه دوم خود را به جای صورت با ماسک می پوشاند و در نتیجه مانند لباس فرم او به پیک تبدیل می شود. همچنین یک “سریال پیک” زیبا از الکسی Iorsh و یک بنای یادبود در مقیاس بلند برای پیک وجود دارد. یکی دیگر از موضوعات مهم “اوج” پزشکی است. عکاس ماشا یونووا-گریبینا در هنگام شیوع بیماری بدون کار رها شد و تصمیم گرفت با استفاده از لینک ویدیویی پزشکان و نظم دهندگانی را که از خط مقدم امتناع می کردند عکسبرداری کند. هر عکس با داستانی از “منطقه قرمز” همراه است. الكساندر آنوفریف همچنین از كارگران پزشكی ، فقط به سبكی متفاوت – پوسترهای قهرمانانه ، عکس گرفت.

بنای یادبود پیک.







و بنابراین ما به “فلات” رسیدیم. این بخش شامل بیشتر آثار شهروندان با داستان و مصاحبه است. در اتاقهای دیگر آنها نیز آنجا هستند ، اما به نوعی آنها در میان نصب هنرمندان حل می شوند (کیوریتورها عمداً افراد موافق و تازه کار را جدا نمی کردند). در اینجا ، مردم عادی در کانون توجه هستند. آنها داستان های خنده دار ، لمس کننده و صمیمانه خود را تعریف می کنند. شخصی با یک بازی پزشکی ماسک می دوخت و درآمد آن برای کمک به کودکان ارسال می شد ، شخصی باله بازی می کرد ، کسی به دنبال زیستگاه های جدید برای کار از راه دور بود – از شرکت کنندگان حومه شهر گرفته تا کافه های تازه باز شده و اتاق های بیلیارد. هنرمند Ekaterina Muromtseva ایده نمایش آثار خود در بالکن را ارائه داد – اکنون این شکل از نمایشگاه به یک مصنوع تبدیل شده است.

و پس چی؟ این قسمت آخر است. در اینجا ، به عنوان مثال ، جعلی جمع آوری شده است. یورا کلیموف ، که گویا در چین کارآموزی داشته و در میانه وقایع در ووهان به سر می برد ، یکی از شخصیت های اصلی یک شخصیت داستانی است. از اولین شایعه کوتاه درباره این شخصیت ، یک افسانه کامل رشد کرد ، که حتی م institutionsسسات پزشکی معتبر خارجی از طرف آن توصیه هایی را پخش می کردند. در اینجا ، اخبار جعلی در یک آهنگ روانگردان کل ، و همچنین آثار عتیقه (کسانی که به بیماری همه گیر اعتقاد نداشتند) و نمایشگاه هایی با الهام از فلش اوباش متعدد جمع آوری شده است. یک مکان برای استراحت نیز وجود دارد – یک هاماک ، جایی که می توانید در آن دراز بکشید تا همه اتفاقات را درک کنید و کمی از کوکتل احساساتی که به تازگی رول شده است نفس بکشید … با نمایش تبلیغات غول پیکر خنده دار که توسط هنرمند Yegor Toy ابداع شده استراحت کنید. یکی از آنها می گوید: “ما شما را به نمایش خصوصی نمایشگاه Masks Show دعوت می کنیم.” به جای تلفن – تاریخ ایجاد مصنوع: 19-08-20.