موزه ملی تاجیکستان میزبان برنامه سنتی “شب در موزه” – اخبار تاجیکستان است

به گزارش NIAT “خاور”، 18 می، از ساعت 18:00 تا 23:00، موزه ملی تاجیکستان به مناسبت روز جهانی موزه میزبان برنامه سنتی “شب در موزه” خواهد بود.

به گفته منبع، رویداد امسال با سال های گذشته متفاوت است و شامل 24 برنامه فرهنگی آموزشی و آموزشی برای گروه هایی از تماشاگران، خردسالان، نوجوانان، جوانان و سایر اقشار جامعه است.

همچنین نمایشگاه هایی از دستاوردهای موزه ملی “شاهزاده فرخور”، “شاهزاده ساسانیان – بروندخت”، نمایشگاه های زنده “عمر خیام و ابورایحون برونی”، کلاس استاد “خوشنویسی”، نمایش هنرهای عامیانه، نواختن آلات موسیقی، نمایش کاوش های باستان شناسی، چهره هنری “نقوش هین”، اجرای موسیقی تاجیکستان فلک، گلدوزی های کوچک، انعکاس فعالیت های مرمت و پژوهشی، کنسرت نمایشی از خوانندگان و شب نمایش کودکانه “سرزمین کیهان”.

به عنوان بخشی از این رویداد، فیلم مستند “ابتکارات بین المللی تاجیکستان” در نمای بیرونی موزه ملی تاجیکستان به نمایش در خواهد آمد.

لازم به ذکر است که از سال 2013، موزه ملی تاجیکستان هر ساله در 18 مه اقدام بین المللی “شب در موزه” را به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می کند. هدف از برگزاری آن ترویج سیاست فرهنگی جمهوری تاجیکستان در جذب اقشار مختلف جامعه به موزه، ارائه میراث نیاکان، رویداد اطلاعاتی و آموزشی گسترده در حوزه های مختلف فرهنگی، معرفی موزه به عنوان یک پلت فرم آموزشی مدرن