نشست بین المللی “گفتگوی کتابخانه ای کشورهای مستقل مشترک المنافع” در تاریخ 17 تا 21 آوریل در روسیه برگزار می شود – اخبار تاجیکستان

کتابخانه دولتی تمام روسیه برای ادبیات خارجی به نام M.I. به گزارش سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی کشورهای مستقل مشترک المنافع، رودومینو، با حمایت بنیاد بین دولتی برای همکاری های بشردوستانه (IFHC)، مجمع بین المللی “گفت و گوی کتابخانه ای کشورهای CIS” را سازماندهی می کند.

این رویداد در تاریخ 17-21 آوریل 2023 در کتابخانه ادبیات خارجی (مسکو) و کتابخانه مرکزی شهر به نام V.V. مایاکوفسکی (سن پترزبورگ). شرکت کنندگان در این انجمن 30 کتابدار جوان (تا 35 سال) از کتابخانه های ملی و منطقه ای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان خواهند بود.

برنامه انجمن شامل سخنرانی ها، ارائه ها، کلاس های کارشناسی ارشد و میزهای گرد است که در کتابخانه ها و موزه های مسکو و سن پترزبورگ برگزار می شود. برنامه انجمن همچنین شامل گزارش ها و ارائه های شرکت کنندگان از کشورهای CIS در مورد فعالیت های کتابخانه های ملی است.

موضوعات اصلی: نقش کتابخانه در زندگی جامعه محلی، فعالیت های کتابخانه ها در حفظ و ارتقای میراث فرهنگی در شرایط جهانی شدن، کتابخانه به عنوان فضایی برای استفاده کنندگان، توانایی کتابخانه ها در کشورهای مستقل مشترک المنافع. کشورها برای شرکت در برنامه های کتابخانه های بین المللی و کار انجمن های حرفه ای بین المللی، کمک به کتابخانه ها در دستیابی به توسعه پایدار، ادامه تحصیل در محل کار، رهبری در کتابخانه.

یکی از رویدادهای کلیدی این مجمع، جمع بندی نتایج مسابقه “رشته های فرهنگ” است که با حضور نمایندگان گفتگوی کتابخانه کشورهای CIS برگزار شد. برندگان مسابقه این فرصت را خواهند داشت که کار خود را ارائه دهند – مقاله ای که اشیاء میراث ملموس و ناملموس فرهنگی کشورشان را توصیف می کند.