هرمیتاژ در مورد انتقال مقبره الکساندر نوسکی به کلیسای ارتدکس روسیه اظهار نظر کرد

هرمیتاژ در مورد انتقال مقبره الکساندر نوسکی به کلیسای ارتدکس روسیه اظهار نظر کرد

در 14 مه، ارمیتاژ دولتی نظر رسمی خود را در مورد برخی از موارد توافق با کلیسای ارتدکس روسیه در مورد انتقال مجموعه یادبود مقبره الکساندر نوسکی بیان کرد. طبق این سند، بنای تاریخی باروک روسیه قرن هجدهم برای استفاده موقت رایگان منتقل شده است.

به گفته فونتانکا، این توافقنامه توسط میخائیل پیتروفسکی مدیر موزه و متروپولیتن وارسونوفی امضا شد و توسط وزارت فرهنگ و پدرسالار تأیید شد.

هرمیتاژ در بیانیه ای اعلام کرد که سرطان برای یک دوره 49 ساله با امکان تمدید منتقل می شود. موزه همچنین تاکید کرد که بارها آرامگاه را – از ذوب شدن پس از انقلاب، بمباران در طول جنگ جهانی دوم – نجات داده است و با کمک مرمت حرفه‌ای و ایجاد شرایط نگهداری خاص، وضعیت موجود را حفظ کرده است. در این راستا موزه موظف است شرایط مناسبی را برای عتبات عالیات تضمین کند که در صورت تخلف این حق را برای خود محفوظ می دارد که به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند.

در بیانیه آمده است: «رژیم فوق‌العاده سخت‌گیرانه است، زیرا خود بنای تاریخی بسیار شکننده است. <...> تنها پس از تأیید هرمیتاژ وجود شرایطی که حفظ آن را تضمین می کند، انجام می شود.

موزه گفت که بخش اصلی مقبره تا دسامبر منتقل می شود، بقیه – پس از اتمام مرمت، که از سال 2011 ادامه دارد.

همچنین ببینید: “رئیس دپارتمان هنر باستان روسیه گالری ترتیاکوف در مورد سفر “تثلیث” روبلوف به ترینیتی-سرگیوس لاورا صحبت کرد: “هیولایی بود!”