هشدار CoES درباره خطر گل و لای و رانش زمین – اخبار تاجیکستان

کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان به اطلاع شهروندان و میهمانان این کشور می رساند که بر اساس اعلام آژانس هواشناسی هوا، هوای ناپایدار در این جمهوری در شب 17 مه پیش بینی می شود. به گزارش سرویس مطبوعاتی اداره کل، در 18 سال 2023، در برخی نقاط باران شدید و تگرگ پیش بینی می شود.

همچنین این روزها در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای کشور به استثنای GBAO افزایش شدید سطح آب در رودخانه های جاری از دامنه های جنوبی رشته کوه گیسار، یاهسو و قیزیلسو (جنوب) پیش بینی می شود. خطر گل و لای، رانش زمین، ریزش بهمن و ریزش سنگ در جاده های کوهستانی جمهوری وجود دارد.

در همین راستا، کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان، بار دیگر از ساکنان و میهمانان این کشور درخواست می کند که در این ایام از رفتن به آب، مسیرهای گردشگری و کوه نوردی خودداری کنند. .

این کمیته همچنین از مردم می‌خواهد هنگام تردد در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی مراقب باشند، از جمع‌آوری قارچ، گیاهان دارویی، هیزم، ماهیگیری و شکار در این ایام خودداری کنند.

با خطاب به ساکنان مناطق کوهپایه ای و کوهستانی، CoES اکیدا توصیه می کند که هنگام چرای دام در مراتع واقع در نزدیکی بدنه های آبی مراقب باشید.

علاوه بر این، برای جلوگیری از عواقب گل و لای، CoES از مردم می‌خواهد تا برای پاکسازی جریان‌های گلی، رودخانه‌ها، سایس‌ها، کانال‌ها و سایر آب‌های واقع در نزدیکی یا در قلمرو محل‌های زندگی‌شان کار کنند.