همکاری های کشاورزی بین چین و کشورهای آسیای میانه به طور مداوم در حال توسعه است – اوستا

همکاری های کشاورزی بین چین و کشورهای آسیای میانه به طور مداوم در حال توسعه است

8 دسامبر 2020 ، ساعت 16:38

اوستا. Tj | 8.12.2020 | رنمین ریبائو گزارش داد ، امسال کشورهای آسیای میانه به طور فعال صادرات محصولات کشاورزی به چین را ترویج می کنند تا نقطه جدیدی برای رشد اقتصادی ایجاد کنند و لحظات جدید همکاری تجاری و اقتصادی را پرورش دهند.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی و امور روستایی چین ، در 7 ماه نخست سال جاری ، تجارت کل چین با پنج کشور آسیای میانه به 4.316 میلیارد یوان رسیده است ، از جمله حجم تجارت کشاورزی بین چین و قزاقستان به 2.846 میلیارد یوان رسیده است که 14 درصد افزایش یافته است. 4٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته. در سپتامبر 2018 ، یک پروژه مهم همکاری چین و قزاقستان در زمینه تأسیسات تولیدی – کارخانه تولید پودر خشک از شیر شتر در منطقه ترکستان شتر طلایی – بزرگترین شرکت برای فرآوری شیر شتر در قزاقستان شد. در آوریل امسال ، این شرکت برای اولین بار پودر شیر پودر شتر را به چین صادر کرد. در مدت شش ماه ، 150 تن شیرخشک از طریق مسیر راه آهن چین-اروپا به چین منتقل شده است. در نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) شیر شتر طلای شتر بازدید کنندگان بسیاری را به خود جلب کرد.

مدیر کل کارخانه شیرخشک شیر شیری طلایی ، خانم جزیلا گفت که در سومین دوره CIIE ، این شرکت با هفت خریدار قرارداد فروش 67 تن شیرخشک را به ارزش تقریبی 40 میلیون RMB منعقد کرد. “علاوه بر این ، ما با 28 نماینده فروش جدید در سطح منطقه و شهر و بالاتر در چین روابط تجاری برقرار کرده ایم. تاکنون ، ما در حال حاضر 139 فروشگاه فیزیکی در چین افتتاح کرده ایم. ” وی همچنین اشاره کرد که شیر شتر به تدریج توسط مصرف کنندگان چینی شناخته می شود ، پتانسیل بازار بسیار زیاد است. این شرکت اخیراً 36 میلیون RMB سرمایه گذاری کرده و یک مزرعه مدرن شتر ساخته است. در آینده ، بیش از نیمی از محصولات تولید شده توسط این شرکت به بازار چین عرضه می شود.

علاوه بر محصولات لبنی ، گوشت گاو ، گوشت بره ، آرد و سایر محصولات کشاورزی قزاقستان وارد بازار چین شد. طبق آمار وزارت کشاورزی قزاقستان ، در سه ماهه سوم سال 2020 ، قزاقستان 339.6 هزار تن غلات و آرد به چین صادر کرده است. فرض بر این است که حجم صادرات غلات و آرد به چین برای کل سال به 500 هزار تن می رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23/47 درصد بیشتر است.

ازبکستان یک مکان معروف جهانی برای تولید گیلاس شیرین است و از نظر تولید سالانه در جهان پیشرو است. به ویژه ، گیلاس های منطقه تاشکند ، به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین ، در بازار بین المللی بسیار رقابتی هستند. در حال حاضر ، تقاضای گیلاس ازبک در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی چینی همچنان ادامه دارد. همانطور که مشخص شد ، تولیدکنندگان ازبکی برای تأمین به موقع نیازهای مصرف کنندگان چینی ، هواپیماهای ویژه ای را برای حمل کالا فرستادند و رکوردی تدارکاتی را به ثبت رساندند و محصولات را فقط در 48 ساعت از باغ به بستر تجارت چین تحویل دادند.

آژانس حمایت از صادرات تحت وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان هیاتی متشکل از 15 شرکت را به چین هدایت کرد تا در CIIE امسال شرکت کنند ، مشاغل آنها مناطقی مانند فرآوری مواد غذایی ارگانیک و تجارت کشاورزی را درگیر می کند. ادارات بازرگانی ازبکستان همچنین یارانه های حمل و نقل را به شرکت های صادر کننده کالا به چین ارائه می دهند و هنگام درخواست صدور گواهینامه محصول بین المللی ، از حمایت مالی برخوردار می شوند.

همکاری در زمینه فناوری های علوم کشاورزی بین چین و کشورهای آسیای میانه نیز در حال تعمیق است. طرح کمربند و جاده یکی پس از دیگری پارک های مدل همکاری کشاورزی ، م ventسسات تحقیقاتی کشاورزی و پردازش کشاورزی و م scienceسسات تحقیقات علوم و فناوری کشاورزی ایجاد کرده است که توسعه کشاورزی در منطقه را تحریک کرده است.

قزاقستان کشور مهم صادر کننده مواد غذایی در جهان است. در سال 2020 ، سطح زیر کشت کشور 22.7 میلیون هکتار بوده است که از این میزان 15.8 میلیون هکتار زیر کشت محصولات غذایی رفته است. علم و فناوری کشاورزی برای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات کشاورزی در قزاقستان بسیار مهم است. در سال 2017 ، دولت قزاقستان اصلاحات اقتصادی را با تمرکز بر علوم و فنون کشاورزی ، با حمایت نوآوری فناوری ، ارتقا داد ، به طوری که کشاورزی به تدریج به یک نقطه رشد جدید برای توسعه اقتصادی تبدیل می شود.

پارک نمونه مدرن نوآوری کشاورزی چین و قزاقستان در منطقه آلماتی در جنوب قزاقستان واقع شده است و به طور مشترک توسط منطقه نمونه فناوری Yangling نمونه در استان شانکسی و بنیاد ادغام بین المللی قزاقستان ساخته شده است. طرفین گندم ، ذرت ، دانه های روغنی ، سبزیجات ، نهال و سایر انواع محصولات زراعی را در پارک تظاهرات کاشتند ، همچنین از فن آوری های کاربردی مانند گلخانه ها و آبیاری کم مصرف استفاده کردند. کوی ویجون ، مسئول پارک ویترین نوآوری چین ، به خبرنگار گفت که گندم زمستانی آزمایشی در حال حاضر محصول خوبی دارد. به طور خاص ، متوسط ​​عملکرد گندم زمستانه WW5 به 313.7 کیلوگرم در هر مو رسیده است که 57.4 درصد بیشتر از رقم محلی است. عملکرد متوسط ​​ذرت بهاره M27 371 کیلوگرم در هر میکروگرم بود که 5/27 درصد بیشتر از محصول محلی است.

منطقه دانگارا در تاجیکستان از شرایط آفتابی خوبی برخوردار است و یکی از مناطق معروف جهان برای تولید پنبه اصلی اصلی با کیفیت بالا است. در سال 2014 ، پارک صنعتی و کشاورزی نساجی Zhongtai تاجیکستان رسماً در دانگر مستقر شد. تاکنون فازهای اول و دوم شهرک صنعتی تکمیل و به بهره برداری رسیده است. پیش بینی می شود تمام پروژه ها در سال 2021 تکمیل شوند. در این زمان ، این پارک به بزرگترین پارک صنعتی نساجی در آسیای میانه تبدیل خواهد شد. گزارش شده است که این پارک صنعتی از ماشین آلات کشاورزی پیشرفته و دیجیتال پیشرفته و ماشین آلات نساجی استفاده می کند که نه تنها ظرفیت پردازش پنبه را افزایش می دهد ، بلکه به محصولات نساجی تاجیکستان اجازه می دهد تا در میان بازارهای پیشرفته جهانی قرار بگیرند.

چین ضمن ارتقا cooperation همکاری های کشاورزی با کشورهای آسیای میانه ، دانش خود را در زمینه فن آوری های کشاورزی از طریق آموزش در محل ، راهنمایی از راه دور ، تبادل و غیره به کشورهای منطقه منتقل می کند و آموزش پرسنل واجد شرایط را سازمان می دهد.

الکسی ، کارشناس زراعت پارک نمونه نوآوری های کشاورزی مدرن چین و قزاقستان ، به خبرنگار گفت که تحت هدایت کارشناسان چینی ، پرسنل فنی قزاقستان بر روش های پیشرفته خاک ورزی و دانش بهتر تراکم کاشت در واحد سطح محصولات مختلف تسلط دارند.

جزيلا به خبرنگار گفت كه بسياري از كارمندان برجسته شركت براي آموزش منظم به ارومچي ، داليان و جاهاي ديگر اعزام شدند كه مزاياي زيادي را براي اين مكان ها به همراه داشته است. علاوه بر این ، برای تقویت مدیریت استاندارد ، این شرکت همچنین آموزش هایی را برای کشاورزان حرفه ای ترتیب می دهد. چوپانان به روش های علمی تولید مثل ، مدیریت و استانداردهای بهداشتی بهبود یافته و کیفیت منابع شیر را تضمین کرده اند.

گزارش شده است که منطقه نمونه کشاورزی پیشرفته یانگلینگ در استان شانکسی در حال حاضر بیش از 20 کارگاه آموزشی فناوری کشاورزی را با هدف کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سازمان داده و بسیاری از مقامات و تکنسین های کشاورزی را برای کشورهای آسیای میانه مانند قزاقستان و قرقیزستان آموزش داده است. در طول مبارزه با اپیدمی ، منطقه تظاهرات ، از طریق “درس ابر” ، برای بیش از 100 دانش آموز ازبکستان و سایر کشورها آموزش از راه دور را انجام داد. پارک صنعتی کشاورزی و نساجی Zhongtai تاجیکستان نیز بارها و بارها کارمندان برجسته محلی را برای آموزش در چین انتخاب کرده است تا اساس آموزش نسل جدید کارگران صنعتی در تاجیکستان را بنیان بگذارد.

رهبران وزارت کشاورزی قزاقستان از دولت چین برای سازماندهی و دعوت از نمایندگان وزارت کشاورزی و متخصصان کشاورزی به چین برای شرکت در سمینار سالانه قدردانی کردند و در نامه ای از سفارت چین در قزاقستان تأکید کردند که به لطف سمینار در چین ، پرسنل قزاقستان می توانند تجربه کشاورزی را از و نیازهای بازار چین را درک کنید.