واختانگف لباس های اجرای محبوب خود را به تئاتر ماریوپل اهدا کرد

کریل کروک: “ما آماده ایم به آنها تزئینات بزرگ بدهیم”

وزارت فرهنگ روسیه اقدام “صحنه مشترک” را اعلام کرد و یکی از اولین کسانی که در آن شرکت کرد تئاتر بود. اوگنی واختانگف. او لباس های اجرای افسانه ای خود «تعقیب دو خرگوش» را به تئاتر ماریوپل اهدا می کند.

– این اجرا در سال 1998 منتشر شد و بیش از 20 سال اجرا شد ، بسیار محبوب در بین مردم بود ، نقش اصلی را ماریا آرونووا بازی کرد – کارگردان تئاتر کریل کروک گفت. “امروز، تمام آن لباس هایی که در شرایط خوبی باقی مانده اند، به تئاتر ماریوپل منتقل می شوند. ما امیدواریم که او مطمئناً در رپرتوار تئاتر ماریوپل ظاهر شود. به محض اینکه او کارش را از سر بگیرد، آماده انتقال دکورهای بزرگ به آنجا خواهیم بود.

واختانگف لباس های اجرای محبوب خود را به تئاتر ماریوپل اهدا کرد
اجرای “تعقیب دو خرگوش”. عکس: سرویس مطبوعاتی تئاتر واختانگف.







مدیر تئاتر آکادمیک روسیه در ماریوپول، ایگور اسلونین، گفت که در زیر گلوله باران شهر، تمام مناظر و لباس ها سوختند و اکنون تئاتر شروع به بازسازی و جمع آوری همه چیز کرده است.

«این کار زمان زیادی را می‌طلبد و پول زیادی را صرف می‌کند. و ما از فدراسیون روسیه و تئاتر واختانگف که این لباس ها را به ما دادند سپاسگزاریم. تولید «تعقیب دو خرگوش» پیش از این روی صحنه تئاتر ماریوپل روی صحنه رفته است و ما با کمال میل آن را احیا خواهیم کرد و به ساکنان ماریوپل نشان خواهیم داد، چرا که آنها سزاوار این هستند که از آنچه در حال رخ دادن است منحرف شوند.

اجرای “تعقیب دو خرگوش”. عکس: سرویس مطبوعاتی تئاتر واختانگف.







در پاییز، واختانگوفسکی قرار است در یک “تور بزرگ” به چهار شهر در سرزمین های جدید روسیه برود و در آنجا چندین اجرا را به نمایش بگذارد.

کریل کروک ادامه می دهد – تئاتر واختانگف همیشه با کشورش بوده است. – سال گذشته خوشحال بودیم که در اجراهایمان میزبان بچه هایی بودیم که از مناطق جنگی آمده بودند … وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد و در ژوئیه 1941 بمبی به واختانگف اصابت کرد، بخشی از تئاتر به شعبه جبهه تبدیل شد که از آنجا می گذشت. جاده های جنگ و با درآمد حاصل از فروش بلیط ، هنگامی که تئاتر در تخلیه در اومسک بازی می کرد ، یک جنگنده ساخته شد.