والنتینا تالیزینا درباره رومن ویکتوک: “من تئاتر را به عنوان معبد دوست داشتم”

این کارگردان در هشتاد و پنجمین سال زندگی درگذشت

رومن ویکیتوک درگذشت. کارگردان و معلم برجسته تئاتر 84 ساله بود. والنتینا تالیزینا بازیگر نزد رومن ویکتوک تحصیل کرد ، در نمایش های “نور شب” ، “شکار تزار” ، “دروس موسیقی” بازی کرد. او در مصاحبه ای با MK مدیر را به یاد می آورد.

تالیزینا می گوید: “من فکر می کنم او یک کارگردان عالی بود.” – علاوه بر این ، من معتقدم که او یک کارگردان بزرگ روسی بود ، اگرچه دیوانه وار عاشق وطنش – اوکراین بود. اما او یک بار گفت: «دو نفر بودند: پدر و پسر. نام خانوادگی آنها گوگولی بود. فقط پدرش یک نویسنده معمولی در میرگورود باقی ماند و پسرش نیکولای واسیلیویچ گوگول به پترزبورگ رفت و نویسنده جهانی شد. ” به نظر من ، همین وضعیت با رومن گریگوریویچ بود. رومن گریگوریویچ ، ای خداوند ، تئاتر را دوست داشت ، آن را مانند معبدی که به بهشت ​​می رود دوست داشت. او با شجاعت ، پرواز خیالی همه را از زمین جدا کرد. او استاد بسیار بزرگی در کار ما بود. او روش Efros را گسترش داد. اکنون می گویم که هر هنرمندی که به روش Efros-Viktyuk تسلط داشته باشد ، یک هنرمند واقعی می شود و بر حرفه خود تسلط دارد.

– کدام یک از اجراهای او مورد علاقه شما است؟

– من نمایش “دروس موسیقی” را خیلی دوست داشتم ، بعد از آن معروف شد. قبل از اینکه به تئاتر عاشقانه و شاعرانه اش برود ، من نمایش های روانشناختی او را خیلی دوست داشتم. چیزی بود ، یک اجلاس! آخرین باری که با هم صحبت کردیم زمانی بود که در اولین نمایش “ضربه کوچک” بودم. او یک احساس خنده دار و زیبا ایجاد کرد. ما شخصیت بسیار بزرگی را در تئاتر از دست داده ایم. این دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

همچنین بخوانید: “پس از مرگ رومن ویکیتوک ، سرنوشت تئاتر وی زیر سوال می رود”