وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد امنیت غذایی گفتگو کردند – اخبار تاجیکستان

12 اردیبهشت امسال به گزارش سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی این سازمان، هشتمین اجلاس وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ریاست طرف هندی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست روسای ادارات مجاز کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای حضور داشتند و در خصوص مسائل همکاری هماهنگ و موثر در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی تبادل نظر کردند.

به نمایندگی از دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای، سهیل خان، معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با سخنرانی خوشامدگویی به شرکت کنندگان در جلسه گفت. وی خاطرنشان کرد: مسائل امنیت غذایی در کانون توجه ویژه این سازمان قرار دارد. دورنمای همکاری بین سازمان همکاری شانگهای و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، کمیسیون های منطقه ای و ساختارهای سازمان ملل مورد تاکید قرار گرفت.

اس.خان به حاضران در مورد رویداد جانبی SCO-ESCAP در حاشیه هفتاد و نهمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) در تاریخ 16 می 2023 با موضوع “تضمین تغییر سیستم های غذایی” اطلاع داد. از طریق نوآوری های کشاورزی هوشمند برای آب و هوا».

برنامه اقدام 2023-2024 همچنین برای اجرای مفهوم تعامل بین نهادهای مجاز کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه کشاورزی “هوشمند” و نوآوری های کشاورزی تصویب شد که در جلسه شورای سران به تصویب رسید. کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سال گذشته در سمرقند.

همانطور که منبع اشاره می کند، نشست بعدی وزیران کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در جمهوری قزاقستان برگزار خواهد شد.