وزیر امور خارجه به لزوم اجرای برنامه های مشترک آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران – اوستا اشاره کرد

وزیر امور خارجه به لزوم اجرای برنامه های مشترک آسیای میانه و اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران اشاره کرد

18 نوامبر 2020 ، 08:00

02اوستا. Tj | 20/11/18 | وزیر امور خارجه تاجیکستان سیروزیدین مورالدین در شانزدهمین نشست وزرای خارجه آسیای میانه و اتحادیه اروپا شرکت کرد.

در این دیدار ، طرفین در مورد جنبه های اصلی مشارکت بین کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا ، به ویژه در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، حقوق بشر ، تخفیف پیامدهای COVID-19 و تلاش های مشترک برای رفع چالش های فشرده تبادل نظر کردند.

به گفته دپارتمان اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری تاتارستان ، هیئت ها در مورد عواقب تغییر اقلیم ، حفاظت از محیط زیست و همچنین موضوعات بین المللی و منطقه ای صحبت کردند.

وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در مورد اقدامات جلوگیری از عواقب COVID-19 ، اهمیت اجرای برنامه های مشترک برای غلبه بر بحران کنونی و بسیج منابع اضافی برای از بین بردن پیامدهای آن در چارچوب استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای میانه و برنامه شاخص چند ساله اتحادیه اروپا برای 2020-2027 صحبت کرد. …

ژوزپ بورل ، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی ، بر اهمیت سازوکارها و برنامه های مشترک اتحادیه اروپا در غلبه بر پیامدهای همه گیری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و همچنین در گسترش روابط و اجرای ابتکارات مشترک در مناطق اولویت دار منطقه ای تأکید کرد.