وظیفه اصلی بانک ملی بازگرداندن اعتماد مردم به سیستم بانکی است ، – رئیس NBT – اوستا

وظیفه اصلی بانک ملی بازگرداندن اعتماد مردم به سیستم بانکی است ، – رئیس NBT

16 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

05اوستا. Tj | 16.11.2020 | وظیفه اصلی بانک ملی تاجیکستان و سازمانهای اعتباری امروز افزایش سطح اطمینان جمعیت این کشور به سیستم بانکی است.

این را رئیس NBT Jamhed Nurmakhmadzoda ، امروز ، در 16 نوامبر ، در طی مراسمی به روز رئیس جمهور تاجیکستان بیان کرد.

“پول ملی نه تنها یک ابزار مالی است ، بلکه یکی از نمادهای کشور است. در واقع ، پول ملی ما که در منطقه گردش آن مورد احترام است ، به نمادی ارزشمند از تاجیکستان مستقل تبدیل شده و به عنوان وسیله قابل اطمینان گردش برای اقتصاد در حال توسعه کشور عمل می کند. “

به گفته سرویس مطبوعاتی بانک ، رئیس NBT خاطرنشان کرد که انواع اقدامات برای افزایش اعتماد مردم به بانک ها در حال انجام است.

به گفته وی ، عامل مهمی برای تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی ، عملکرد کارآمد سیستم پرداخت الکترونیکی ، کارت های پلاستیکی و سایر خدمات بانکی مدرن است.

به طور کلی ، جی نورماخمدزودا تأکید کرد که رئیس جمهور تاجیکستان در ایجاد یک سیاست پولی مستقل و تقویت سیستم بانکی ملی نقشی اساسی دارد و پول ملی سامونی که به ابتکار مستقیم وی معرفی شده است ، نه تنها وسیله گردش مالی است ، بلکه یک پشتیبانی مهم از دولت ما است.

در همین حال ، اعتماد عمومی به سیستم بانکی در سال 2016 به شدت کاهش یافت ، در حالی که چهار بانک همزمان ، از جمله دو بانک بزرگ – “Tochiksodirotbank” و “Agroinvestbank” با مشکلات مالی روبرو شدند.

سپرده گذاران این بانک ها گروگان اوضاع شدند ، وجوه خود را به آنها سپردند و در پایان ، بسیاری از آنها هنوز آستانه های بازپرداخت وجوه “سخت” بدست آمده خود را دارند.

پس از چنین بحرانی ، NBT بارها و بارها لزوم بازیابی اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور و اقدامات انجام شده را برای این منظور بیان کرده است.