ویاچسلاو اسپسیوتسف: “سرود جمهوری خلق سرود شجاعت و قهرمانی است”

ویاچسلاو اسپسیوتسف: “سرود جمهوری خلق سرود شجاعت و قهرمانی است”

جشنواره آواز کودکان به تئاتر جوانان پیروزی مسکو اختصاص داشت

تئاتر جوانان مسکو میزبان فینال جشنواره آواز کودکان همه روسیه “من برای پیروزی می خوانم!”. بهترین اجراکنندگان و گروه ها از بین برندگان روی صحنه تئاتر اجرا کردند: اولگا ژوراولووا، گروه آواز “دوستان” استودیو پاپ جاز A&B، گروه NinetyNine، گلب سیوتسف، دیانا چچیکووا، کسنیا پاولوا و آنا ولکووا. در پایان ماراتن آهنگ، اجرای “واسیلی ترکین” به کارگردانی مدیر هنری MMT، هنرمند مردمی فدراسیون روسیه ویاچسلاو اسپسیوتسف به تماشاگران نشان داده شد.

جشنواره الان، در حین عملیات ویژه مهم است یا همیشه؟

اسپسیوتسف می‌گوید: «اگر در مورد آن عمل زیبایی که کلاسیک درباره آن صحبت می‌کرد، با آنها صحبت نکنیم، تمام تلاش‌های ما در شیمی، فیزیک و سایر موضوعات بیهوده خواهد بود. – در زمان ما، کلیساها بسته بودند و مفهوم “همسایه” که مسیح او را به عشق فرا خواند، با ساخت کمونیسم از ما پنهان شد. اکنون به این نتیجه رسیده ایم که کلیساها باز هستند – مسیحیت، بودیسم، اسلام وجود دارد، باید درک کنیم که همه مردم برادر هستند. اکنون در حال تمرین تولید «یوجین اونگین» به زبان روسی با دوازده کشور هستیم.

– آیا کنسرت “من برای پیروزی می خوانم” جزء ارگانیک پروژه است؟

– بله، بخش آوازی آن است.

– شرکت کنندگان از دونباس در کنسرت بودند؟

– بودند – در همان ابتدا. و در پایان، ما حتی سرود جمهوری خلق دونتسک را خواندیم – سرود شجاعت و قهرمانی که آنها در آنجا نشان دادند و هنوز هم نشان می دهند. دوست و شاگرد من اکنون مسئول تئاتر جوانان در لوگانسک است. اجرای تئاتر ما “واسیلی ترکین” پر از آهنگ های دوران جنگ بزرگ میهنی و مدرن با سرود به پایان رسید.

– شما در سالهای جنگ بزرگ میهنی به دنیا آمدید – من مطمئن هستم که وقایع در خاک دونتسک را به شدت درک می کنید، اول از همه، زیبایی شناختی.

– نقل قول “در ابتدا کلمه بود” برای من بسیار مهم است. این کلمه برای ما روسی است. “تاراس بولبا”، مبارزه او برای آزادی سرزمین روسیه، این مفاهیم. اگر مردم بایستند و برای حرفشان بجنگند، شکست ناپذیرند. البته، سخت است – زندگی در زیر بمباران برای مردم آنجا آسان نیست. اما این موضوع بقا است، زیرا در کلام، همانطور که پوشکین و تورگنیف هر دو از آن صحبت می کنند، اساس هر چیزی معنوی است.