پاول لونگین فیلم “Esav” را از پاریس ارائه داد

نمایش فیلم جدید پاول لونگین “اساو” در افتتاحیه جشنواره بین المللی کشورهای مشترک المنافع در مسکو برگزار شد. قبل از آن ، او نصف النهارهای اقیانوس آرام را در ولادی وستوک افتتاح کرد. شانس کمی برای دیدن این تصویر در روسیه روزی وجود دارد. یکی از نقش ها را بازیگر برجسته آمریکایی هاروی کایتل بازی کرد. بنابراین ، رویای قدیمی کارگردان محقق شد.

اولین نمایش مسکو در آستانه ممنوعیت برنامه های سرگرمی با مشارکت تماشاگران و ایجاد محدودیت های شدید در اشغال سینماها بود. در ساختمان مهندسی گالری ترتیاکوف ، بازدیدکنندگان زیادی بودند که نه تنها به سینما ، بلکه به نمایشگاه نیز می آمدند ، به طوری که امکان چک کردن لباسها غیرممکن بود. مردم تصمیم گرفتند قبل از یک تعطیلات طولانی فرهنگی ، که تا 15 ژانویه در مسکو ادامه دارد ، تحت تأثیر قرار بگیرند.

پاول لونگین در آن لحظه در پاریس است ، اما قبل از نمایش او یک گفتگوی مجازی با روزنامه نگاران داشت. تصویر توسط طراح تولید “Esava” سرگئی فورالف ارائه شده است: “این فیلم یک سری تصادف است. به طور تصادفی و به دلیل شرایط پیش بینی نشده بوجود آمد. فقط من و پاول لونگین و حتی دستیار او به کشور محل فیلمبرداری پرواز کردیم. و سپس ما شروع به بزرگ شدن با مردم می کنیم. این فیلم مانند یک موزاییک جمع شده بود. پاول سمنوویچ همیشه آرزو داشت که با هاروی کایتل کار کند و اکنون موفق شد. در این فیلم هنرمندانی از اسرائیل ، ایالات متحده آمریکا و اورال بازی کردند. این بازتابی در موضوع است: “من کیستم؟”

این فیلم در اسرائیل فیلمبرداری شده است ، جایی که اکشن رمان “اساو” توسط نویسنده مشهور و موروثی اسرائیلی میر شالف در آن اتفاق می افتد. در سال 1991 نوشته شده است. و این به طور کلی اولین اقتباس برای شالف است. این فیلم توسط یک تیم بین المللی به زبان انگلیسی فیلمبرداری شده است. لونگین فیلمنامه را با همکاری اوگنی رومان نوشت. این داستان بر اساس یک کتاب مقدس ساخته شده است که ابدی است مانند جهان. احساس می شود که او برای شخص لونگین نیز بسیار شخصی است.

فیلم با آوردن زنگوله به اورشلیم توسط دهقان میخائیل ناذروف آغاز می شود و سپس او نشانه هایی از بالا را می بیند و با گذراندن آئین ختنه تصمیم می گیرد یهودی شود. و سپس زندگی نسل های بعدی در حال حاضر ادامه دارد. دو پسر در خانواده نانوایان بزرگ می شوند – اساو و یعقوب. آنها دائماً در تقابل هستند که حتی با بزرگسالی و زندگی در کشورهای مختلف از بین نمی روند. یعقوب به کار پدرش ادامه می دهد ، نان می پزد. اساو در نوجوانی خانه خود را زیر لعنت مادرش که آرزو می کند زندگی بدون عزیزان و فرزندان را ترک کند ، ترک خواهد کرد. نقش او را جولیا پرزیلد بازی کرد ، دیدن او در “شرکت یهودی” عجیب است ؛ به نظر می رسد که او از دنیای کاملا متفاوتی آمده است.

از زمان جوانی ، برادران عاشق همان دختر لعیا بودند. زیبایی خاصی در او نبود ، اما عجیب و غریب جذابی داشت. نقش لعیا را شیرا هاس بازیگر 25 ساله اسرائیلی بازی کرد که شباهتی به زنی کودک مانند دارد و برای ما از مجموعه تلویزیونی Netflix “غیرمتعارف” ، “Foxtrot” اسرائیلی با سرنوشت باشکوه جشنواره ، پروژه های بین المللی “همسر باغ وحش” و “ماری مگدالن” آشنا است.

اساو ، که به آمریکا رفته است ، روابط خود را با خانواده و گذشته خود قطع خواهد کرد. او نویسنده می شود و دهه ها بعد به سرزمین مقدس بازمی گردد. همه چیز همانطور خواهد بود که مادرش پیش بینی کرده است. اساو همسر و فرزندی ندارد ، اگرچه دوستانی نیز دارد. او کتابهایی راجع به مردم مانند سایر نویسندگان نمی نویسد ، بلکه فقط درباره نان می نویسد که پخت را نیز بلد است. همانطور که مشخص شد ، دستان شما به یاد می آورند که چگونه خمیر را به درستی ورز دهید. یک روز زنگ شب به صدا در می آید و اساو صدای زنانه آشنایی را از طریق تلفن می شنود. به نظر می رسد لعیا باشد. بنابراین پس از سالها غیبت ، او به خانه خود برمی گردد ، جایی که انتظار خاصی از او نمی رود. مادر مدتها پیش درگذشت. لعیا که همسر برادرش شد بیمار است و اتاق را ترک نمی کند. یعقوب هنوز سخت گیر است.

این برادران در بزرگسالی را بازیگر اسرائیلی لیور اشکنازی و مارک ایوانیر بازی می کردند که ریشه اوکراینی دارد. اشکنازی با فیلم “Facstrot” ساخته ساموئل مازون برای ما آشنا است. او خودش از خانواده ای مهاجر است. پدر و مادرش از ترکیه به اسرائیل آمدند. مطمئناً ، این برای لونگین نیز مهم بود ، زیرا او نگران مشکل مهاجرت ، اسکان مجدد مردم از کشوری به کشور دیگر بود. وی خود مدتها در فرانسه زندگی کرد و سپس به روسیه بازگشت. مارک ایوانیر ، بازیگر یعقوب ، در لیست شیندلر ، ترمینال ، مستر و خانم و اسمیت بازی کرد و در تئاتر گشر اسرائیل بازی کرد.

بازیگر برجسته آمریکایی هاروی کایتل که در فیلم های “پیانو” ، “سگهای مخزن” ، “راننده تاکسی” ، “از غروب تا سحر” بازی کرده است ، در “عیسو” با کتانی آشفته ظاهر می شود. او پیر است و تقریباً قابل تشخیص نیست ، به آرامی از راهروی توالت می رود اما خودش را راحت داخل کمد می کند. کیتل در سنین پیری نقش پدر عیسو و یعقوب را بازی می کند. او از مرگ و همسر فقیدش که مانند شبحی و در لباس جولیا پرزیلد برای او ظاهر می شود می ترسد. اساو که پدرش مدتهاست روی او حساب نمی کند ، کفش های راحتی از پوست مهر برایش به ارمغان می آورد. برای لحظه ای احساس گرما و عشق وجود دارد. اما همه این افراد به هیچ وجه با مفهوم خوشبختی آشنا نیستند. آنها به طور سرنوشت ناخوشایند و محکوم به رنج هستند.

این فیلم توسط یک فیلمبردار آلمانی ، فرد کلمن ، که از شاهکاری چون “اسب تورین” ساخته بلا تار ، آشنا است ، فیلمبرداری شده است ، جایی که او یک کار برجسته دارد. اما اکنون این اوست که ما غوطه ور شدن خود را در یک فضای محدود و ظالمانه مدیون هستیم. به نظر می رسد بیننده در سراسر فیلم غرق در تنگی و گرفتگی است و این یک ضرب و شتم شدید است. ممکن است فکر کنید که مینیمالیسم طاقت فرسا ناشی از کمبود بودجه است. اما همانطور که شرکت کنندگان پروژه روسی به MK توضیح دادند ، اپراتور طرفدار مینیمالیسم است و به معنای واقعی کلمه اثر انقباض را کاشته است.