پرتره های ناشناخته رامبراند برای فروش میلیون ها دلار

پرتره های ناشناخته رامبراند برای فروش میلیون ها دلار

این کارشناس گفت که آیا ارزش دارد که منتظر حسی از فروش آثار کوچک استاد بزرگ باشیم که تاریخدانان هنر قبلاً از آن اطلاعی نداشتند.

اخبار مربوط به یافته های باورنکردنی در “سینه مادربزرگ” همیشه نشاط آور است. دومی در عرض چند دقیقه تمام فیدهای خبری را حلقه زد. این کشف باورنکردنی توسط کارشناسان کریستیز انجام شد و مجموعه ای از استادان قدیمی بریتانیایی های گمنام را مرتب کردند. به نظر می رسد که اجداد خانواده قرن ها نقاشی های خود رامبراند را در اختیار داشتند. دو پرتره زوج به ارتفاع 20 سانتی متر یک زوج هلندی مسن را از لیدن به تصویر می کشند: یان ویلمز ون در پلویم و همسرش یاپگن کارلز. کارشناسان خانه حراج ارزش این پرتره ها را 5 تا 8 میلیون پوند (6 تا 10 میلیون دلار) ارزیابی کردند. «م.ک» از کارشناس پرسید: آیا این کشف ارزش مبلغ اعلام شده را دارد؟

اطلاعات کمی در مورد این یافته وجود دارد. گزارش شده است که خانواده بریتانیایی از سال 1824 صاحب این پرتره ها شده اند – و آنها را فقط در کریستی خریداری کرده اند (خانه حراج از سال 1766 وجود داشته است). تاریخ پرتره ها به سال 1635 می رسد. آنها یان ویلمز ون در پلویم و همسرش یاپگن کارلز را به تصویر می کشند که پسرش با دختر عموی رامبراند ازدواج کرد. پرتره پیش از این هرگز در ادبیات علمی نقاش هلندی قرن هفدهم ذکر نشده بود. این پرتره‌ها قبل از فروش در 6 جولای در نمایشگاه‌هایی در نیویورک و آمستردام به نمایش گذاشته می‌شوند.

آخرین باری که آثار رامبراند دو سال پیش در حراج عمومی به نمایش گذاشته شد: سلف پرتره استاد در حراج ساتبی به قیمت 18.7 میلیون دلار با برآورد 15 تا 20 میلیون دلار فروخته شد. همین آثار 5-8 میلیون پوند (6-10 میلیون دلار) تخمین زده می شوند. آیا الان باید منتظر رکورد باشیم؟

“شما فقط باید یک رامبراند را بدزدید – در این صورت این جنایت قرن خواهد بود.” ولادیمیر بوگدانوف، کارشناس بازار هنر و متخصص در یکی از خانه های حراج روسیه، می گوید: قهرمان یوستیگنیف در فیلم “دزدان قدیمی” درست می گفت: هر گونه اشاره ای به رامبراند، حتی در یک موقعیت کاملاً معمولی، همچنان علاقه شدیدی را برمی انگیزد. به MK. – اخبار چه می گویند؟ برخی از اجداد دور (تقریباً 8 نسل پیش) پرتره های رامبراند را در کریستیز خریدند و فقط اکنون، زمانی که وارثان قصد فروش داشتند، آنها را به یاد آوردند. یعنی وضعیت غیرعادی از این جهت است که در این مدت هیچ کس به درج این آثار در گردش علمی توجهی نکرده است. پرتره ها به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند و در تک نگاری های معاصر گنجانده نشده اند. و اکنون باید جبران شود. آیا در فروش تداخل خواهد داشت؟ فکر میکنم نه. فروش به دلیل شکاف های مشکوک در تاریخ وجود نقاشی (منشأ) یا شرایط غیرقابل قبول برای به دست آوردن نوع “پیدا شده با مادربزرگم” در اتاق زیر شیروانی مختل شده است. به نظر نمی رسد اینجا چیز مشکوکی وجود داشته باشد. اگر واقعیت فروش به کریستیز توسط اسناد تأیید شود، پس چه سؤالاتی می تواند وجود داشته باشد؟ و این واقعیت که به مدت 200 سال وارثان علاقه چندانی به نقاشی هایی که دریافت کردند نداشتند – بله، این همیشه است. سوال دوم این است: آیا چنین اثر شگفت انگیزی به فروش آینده کمک می کند؟ آره. کمی، اما کمک خواهد کرد. حتی این واقعیت که تبلیغات تبلیغاتی افزایش یافته است در حال حاضر سودمند است – توجه را به خود جلب می کند. آیا این با فروش بیش از حد به دنبال خواهد بود؟ شدیدا شک دارم بازار استادان قدیمی سالهاست که راکد بوده است. رامبراند، البته، یک مورد استثنایی است، اما این عامل قبلاً در ارزیابی کارشناسی گنجانده شده است. آیا آنها انتظار 6-10 میلیون دلار دارند؟ به احتمال زیاد، در مورد آن مقدار داده خواهد شد – در منطقه 6 میلیون روبل.

برای ما درس کل این داستان این است که در مطالعه نقاشی های پدربزرگ و مادربزرگ تنبلی نکنیم. این احتمال (هرچند اندک) وجود دارد که اکتشافات دلپذیری در میان آنها وجود داشته باشد.