پروژه ای برای توسعه تولید یونجه و اطلس در تاجیکستان و ازبکستان – اوستا – راه اندازی شد

پروژه ای برای توسعه تولید یونجه و اطلس در تاجیکستان و ازبکستان راه اندازی شد

28 نوامبر 2020 ، ساعت 11:09

اوستا. Tj | 20/11/28 | کنفرانس راه اندازی پروژه جدید “بازیابی توسعه پایدار اطلس و ابریشم در ازبکستان و تاجیکستان” با بودجه 2 میلیون یورو در شهر دوشنبه برگزار شد.

به گفته مرکز مطبوعاتی اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان ، این کنفرانس در قالب برنامه SWITCH-Asia با بودجه اتحادیه اروپا برگزار شد.

هدف کلی برنامه SWITCH-Asia حمایت از رشد پایدار ، رونق اقتصادی و کاهش فقر در آسیا و آسیای میانه و انتقال به یک اقتصاد دایره ای با مصرف کم کربن ، با مصرف منابع و منابع اقتصادی است.

این پروژه به مدت سه سال طراحی شده است و طیف گسترده ای از موضوعات موثر در ایجاد تولید پایدار و فرصت های بهبود در زنجیره ارزش اطلس را پوشش می دهد. فعالیت های پروژه بر انجام نیازسنجی ها و اطلاع رسانی به شرکت ها در مورد امکان ایجاد زنجیره ارزش با در نظر گرفتن الزامات تولید پایدار ، احیا و نوسازی زنجیره های ارزش محلی ابریشم و ساتن متمرکز خواهد بود.

این پروژه همچنین برای آموزش و سمینارها برای تولیدکنندگان ابریشم و ساتن ، ارائه مشاوره به موسسات آموزشی تخصصی که پرسنل را برای صنعت ابریشم آموزش می دهند ، احیای مجدد استفاده از رنگهای طبیعی سازگار با محیط زیست ، معرفی برچسب زدن برای محصولات نهایی و در نهایت ایجاد فرصت برای شناخت بین المللی سازگار با محیط زیست محصولات ابریشم و ساتن خالص از ازبکستان و تاجیکستان.

این پروژه توسط كنسرسیومی كه شامل سازمانها و شركتهای مشاوره ای از آلمان ، تاجیكستان و ازبكستان است ، اجرا خواهد شد.