پسر لئونوف به افتتاحیه بنای یادبود نویسنده موسیقی “دعای یادبود” می آید.

پسر لئونوف به افتتاحیه بنای یادبود نویسنده موسیقی “دعای یادبود” می آید.

این ترکیب مجسمه چند ماه پیش بر روی قبر میخائیل گلوز نصب شد

در 23 می، بنای یادبود هنرمند خلق فدراسیون روسیه میخائیل گلوز در گورستان یهودی وستریاکوفسکی رونمایی می شود. ترکیب مجسمه چند ماه پیش روی قبر نصب شد. معلوم شد که “حرف زدن” است و شامل یک تخته سنگ با پرتره آهنگساز است که با رنگ های عزا ساخته شده و در عین حال به تصویر پیانو، یک منورا و یک ستاره شش پر اشاره دارد. این ایده متعلق به کارگر ارجمند هنر روسیه ایرینا گوریونوا است. مارک ورشاور، کارگردان تئاتر Lenkom، در مصاحبه ای با خبرنگار MK گفت: “همه چیز توسط او فکر شده است.”

«نویسنده ایده من هستم. مجسمه ساز اینا کونینا طرح را به پیشنهاد من ایجاد کرد،” خود ایرینا ادواردوونا این سخنان را تأیید کرد.

– میخائیل گلوز شخصیتی چند وجهی بود – یکی از بنیانگذاران تئاتر موسیقی مجلسی یهودی، مردی که نام سلیمان میخولز را به فرهنگ ما بازگرداند، که به همراه من بیش از 90 پروژه مربوط به جنگ جهانی دوم را سازماندهی کرد. هولوکاست و سرنوشت هموطنان ما در خارج از کشور. اما تحقق خلاق اصلی او هنوز در موسیقی بود – او یک ملودیست درخشان بود. و به طور جدایی ناپذیری با ابزار مرتبط بود. این همان چیزی است که می خواستم با مضمون «سیاه و سفید» یعنی موضوع پیانو تأکید کنم.

و ستاره داوود نماد تعلق به مردم است. در اواخر دهه 70، او موسیقی و فولکلور یهودی را به مردم بازگرداند که سال ها ممنوع بود. در دهه 2000، در کشورهای مختلف جهان، مهاجران با ضبط‌های قدیمی و برنامه‌های اجراها، موسیقی‌ای که برای آن نوشته بود، به سراغ او رفتند و از او امضا خواستند. من شاهد این موضوع بوده ام. مردم با وجود وزن محدود چمدان، این رکوردها را با خود به مهاجرت بردند.

– در زیر پرتره، نت ها را می بینیم – آنها از کدام ملودی هستند؟

– این موضوع اصلی دعای یادبود است.

– انتظار دارید کدام یک از فرهنگیان را در 3 اردیبهشت ببینید؟

– مشارکت خود را مارک بوریسوویچ ورشاور (او کارهای زیادی برای نشان دادن این بنای تاریخی انجام داد) ، الکساندر مویسویچ بورودا ، رئیس فدراسیون جوامع یهودی روسیه ، هنرمندان خلق آندری لئونوف و سرگئی استپانچنکو (بازیگران نقش تیوی در بازآفرینی) تأیید کردند. بازی “دعای یادبود”، – I.V.)، هنرمندان و نوازندگان تئاتر ما درگیر تولید هستند.

قبلاً گزارش دادیم که در اواخر ماه مه در سرسرای صحنه سیمونوفسکایا تئاتر. واختانگف تصویر مجسمه‌ای از هنرمند خلق فدراسیون روسیه، بازیگر تئاتر و فیلم ویاچسلاو شالویچ را نصب خواهد کرد.