پوتین دستور داد تا همه شرایط لازم برای سازگاری مهاجران ایجاد شود – اخبار تاجیکستان

مقامات روسیه باید اقداماتی را برای تسهیل سازگاری موفق شهروندان خارجی و فرزندان آنها در جامعه روسیه انجام دهند. از جمله اقدامات کلیدی ایجاد شرایط مساعد برای توسعه زبان روسی و هنجارهای رفتاری شناخته شده است. این مورد با مفهوم سیاست مهاجرت دولتی فدراسیون روسیه، از فرمان رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ولادیمیر پوتین، تکمیل شده است.

“جهت های اصلی سیاست مهاجرت در زمینه ترویج سازگاری اتباع خارجی ایجاد شرایط مساعد برای توسعه موفقیت آمیز زبان روسی توسط آنها، جذب آنها از هنجارهای رفتاری است که به طور کلی در جامعه روسیه به رسمیت شناخته شده است. در متن این سند که روز جمعه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد، آمده است: قوانین خوابگاه)، با در نظر گرفتن ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی سرزمین‌هایی که در آن زندگی می‌کنند.

این شرایط همچنین باید به شکل گیری آگاهی حقوقی و فرهنگ حقوقی ذاتی در جامعه روسیه در میان مهاجران کمک کند و همچنین آنها را با ارزش های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه آشنا کند.

علاوه بر این، پوتین دستور داد تا اقداماتی را با هدف جلوگیری از هرگونه تبعیض علیه شهروندان خارجی به دلیل وابستگی نژادی، اجتماعی، ملی یا مذهبی، طرد اجتماعی، به حاشیه راندن و تفکیک فضایی انجام دهند.