چشم انداز روابط بین فدراسیون روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در تومسک مورد بحث قرار می گیرد – اخبار تاجیکستان

در 16 مه، سومین کنفرانس آسیای مرکزی باشگاه گفتگوی والدای در تومسک افتتاح می شود. به گزارش تاس، حدود 60 کارشناس از 10 کشور در مورد چشم انداز همکاری بین روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در شرایط تغییر ژئوپلیتیک بحث خواهند کرد.

موضوع این کنفرانس که در تاریخ 16 تا 17 می برگزار می شود، «روسیه و آسیای مرکزی: ارتباط با جهان در حال تغییر» است. سازمان‌دهندگان نشان می‌دهند که این موضوع به درک این موضوع اختصاص دارد که اولویت‌های فدراسیون روسیه و آسیای مرکزی در کجا قرار می‌گیرند، و کجا از “منطق رویدادهای جهانی” فاصله می‌گیرند. ولادیمیر مازور فرماندار منطقه تومسک و میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه در افتتاحیه این رویداد سخنرانی خواهند کرد.

سازمان دهندگان خاطرنشان می کنند که نزدیکی جغرافیایی سیبری و آسیای مرکزی روابط قوی فرهنگی و اقتصادی بین دو منطقه را تعیین می کند، به همین دلیل است که تومسک به عنوان محل برگزاری کنفرانس انتخاب شد.

ما در جهانی زندگی می کنیم که به شدت در حال تغییر است، نظم جهانی جدیدی در حال شکل گیری است و ما باید درک کنیم که آسیای مرکزی چگونه در این دگرگونی گنجانده شده است. اوراسیا در حال تغییر است و کشورهای آسیای مرکزی در تقاطع این تغییرات قرار دارند.»