چین از نظر ایمنی عملیاتی نیروگاه های هسته ای یکی از رهبران جهان است – اخبار تاجیکستان

در 15 آوریل، پکن میزبان روز آموزش امنیت ملی سراسر چین و مراسم راه اندازی یازدهمین رویداد علمی عمومی در صنعت هسته ای “نور جذاب” بود. در طول این رویداد، یه کیژن، یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین، گفت که نیروگاه های هسته ای فعال چین عملکرد ایمن و پایدار را حفظ می کنند. در طول 30 سال گذشته، هرگز حوادثی از سطح 2 و بالاتر در مقیاس رویدادهای هسته ای بین المللی رخ نداده است و سطح ایمنی عملیاتی واحدهای هسته ای یکی از بالاترین ها در جهان است.

ایمنی هسته ای بخش مهمی از امنیت ملی و مبنای توسعه صنعت هسته ای است. بیستمین کنگره ملی CPC پیشنهاد کرد که به طور فعال و سیستماتیک دستیابی به اوج انتشار کربن و بی طرفی کربن را ترویج کند و “تضمین توسعه فعال، ایمن و منظم انرژی هسته ای و تقویت کار برای ایجاد سیستمی برای تولید، تامین ذخیره و بازاریابی منابع انرژی، تضمین کننده مطمئن امنیت انرژی است.

در مراسم راه اندازی Charm Light، دونگ بائوتونگ، معاون وزیر محیط زیست و حفاظت از محیط زیست و رئیس اداره دولتی ایمنی هسته ای جمهوری خلق چین، گفت که در حال حاضر 77 واحد انرژی هسته ای در سرزمین اصلی چین وجود دارد که از جمله 55 واحد در حال فعالیت است. واحد و 22 واحد در حال ساخت، 20 راکتور هسته ای تحقیقاتی غیرنظامی و 21 سکوی غیرنظامی برای تولید سوخت هسته ای. تمامی امکانات از امنیت بالایی برخوردار است. 164000 منبع رادیواکتیو در حال استفاده و 267000 دستگاه رادیولوژیکی ایمن و تحت کنترل هستند. هیچ رویداد اضطراری سطح 2 یا بالاتر در مقیاس بین‌المللی رویداد هسته‌ای رخ نداده است و وضعیت تشعشعات در سراسر کشور به طور کلی امن است.

دونگ بائوتونگ گفت: “تا حدود سال 2030، چین از ایالات متحده و فرانسه به عنوان قدرت شماره یک هسته ای جهان پیشی خواهد گرفت.” وی همچنین خاطرنشان کرد که احتمال زیادی وجود دارد که بیش از صد نیروگاه هسته ای در چین راه اندازی شود. ادارات دولتی، ادارات صنعت و تمام بخش‌های جامعه باید برای ایجاد یک خط سخت و بلندمدت ایمنی هسته‌ای، ادامه انجام مسئولیت‌های اصلی، بهبود کنترل و مدیریت، تقویت حمایت علمی و فنی، فرهنگ ایمنی هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند. ، و تقویت ارتباط با مردم.

رویداد ارتقای صنعت هسته‌ای «نور افسون» از سال 2013 هر ساله برگزار می‌شود و طی 10 سال 3.5 میلیون دانش‌آموز مقطع متوسطه را برای تحصیل در رشته علوم هسته‌ای جذب کرده است.