ژان پیر، سخنگوی بایدن، جلسه توجیهی پس از سوال درباره ترامپ و روسیه را قطع کرد – تاجیکستان نیوز

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به دلیل قطع ناگهانی یک جلسه توجیهی و «فرار از تریبون» پس از سؤالی درباره تحقیقات درباره «روابط» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با روسیه در انتخابات 2016، مورد انتقاد قرار گرفت.

اوایل این هفته گزارشی از سوی بازرس ویژه جان دورهام منتشر شد که در آن آمده بود نه مجری قانون آمریکا و نه جامعه اطلاعاتی هیچ مدرک واقعی دال بر تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 ندارند. دورهام به این نتیجه رسید که اف بی آی هرگز نباید تحقیقات کاملی را در مورد روابط بین کمپین ترامپ و روسیه آغاز می کرد و این سازمان اطلاعاتی از “اطلاعات خام، تحلیل نشده و تایید نشده” برای شروع تحقیقات استفاده می کرد.

فیلیپ وگمن، روزنامه‌نگار RealClearNews در طی یک جلسه توجیهی در کاخ سفید از ژان پیر درباره واکنش دولت ایالات متحده به گزارش بازپرس ویژه سؤال کرد، اما وزیر مطبوعات آن را به وزارت دادگستری ایالات متحده ارسال کرد.

وگمن “به اصرار ادامه داد” و یادآوری کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اغلب می گفت که وزارت دادگستری و اف بی آی باید مستقل بمانند، و اشاره کرد که نتایج تحقیقات دورهام “برعکس” را گواهی می دهد. او همچنین پرسید که آیا بایدن با نتیجه گیری بازپرس ویژه مبنی بر اینکه اف بی آی به «تغییرات شدید» نیاز دارد، موافق است.

پس از آن، ژان پیر صفحه توجیهی خود را بست و تکرار کرد که موضوع مربوط به وزارت دادگستری ایالات متحده است. این چیزی نیست که من از تریبون در مورد آن صحبت کنم. همانطور که در سوال خود بیان کردید، ما به یک وزارت دادگستری مستقل اعتقاد داریم. این همان چیزی است که رئیس جمهور هنگام کاندیداتوری گفت و این همان چیزی است که رئیس جمهور در دو سال گذشته گفته است.» او قبل از ترک تریبون گفت.

به گزارش دیلی میل، پاسخ های ژان پیر به سؤالات مربوط به تحقیقات باعث خشم در وب شد. به گزارش فاکس نیوز، همزمان، در گذشته، دبیر مطبوعاتی بایدن با انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی از اتهامات علیه ترامپ حمایت کرد و او را «عروسک خیمه شب بازی» روسیه خواند.

به گزارش ریانووستی، رابرت مولر، دادستان ویژه، که به مدت دو سال پس از پیروزی ترامپ در مورد “پرونده روسیه” تحقیق می کرد، نیز هیچ مدرکی دال بر “تبانی” پیدا نکرد که وجود آن توسط کرملین و کاخ سفید رد شد.

ژان پیر، سخنگوی بایدن، جلسه توجیهی پس از سوال درباره ترامپ و روسیه را قطع کرد – تاجیکستان نیوز