کارآفرینان چلیابینسک با همکاران سغدی دیدار کردند – اخبار تاجیکستان

به گزارش سوگدنیوز، کارآفرینان منطقه چلیابینسک روسیه به منظور گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی از منطقه سغد بازدید کردند.

گروهی از کارآفرینان، سرمایه گذاران و نمایندگان شرکت های مسافرتی از منطقه چلیابینسک فدراسیون روسیه به ریاست سرگئی سوشکوف معاون فرماندار منطقه و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اورال جنوبی فئودور دگتیارف در پایان هفته گذشته با یکدیگر دیدار کردند. با رئیس منطقه سغد، رجب احمدزاده.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در این دیدار موضوعات گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی، فرهنگی و بشردوستانه بین منطقه چلیابینسک و منطقه سغد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته این منبع، بیش از 20 تاجر، سرمایه گذار و نمایندگان شرکت های مسافرتی روسی با فعالیت شرکت های صنعتی مستقر در منطقه آشنا شده و به منظور تقویت روابط اقتصادی با همکاران تاجیکستانی دیدار کردند.

لازم به ذکر است که در فوریه 2022، مناطق سغد و چلیابینسک توافقنامه همکاری در چارچوب هفتمین مجمع بین المجالس “تاجیکستان و روسیه: پتانسیل همکاری بین منطقه ای” که در پایتخت تاجیکستان برگزار شد، امضا کردند.

این موافقتنامه کمک به جوامع تجاری مناطق در تامین مواد غذایی سودمند متقابل، توسعه همکاری های صنعتی و اقتصادی، کسب و کارهای کوچک و جذب سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های مشترک را در نظر گرفت.

مناطق همچنین قصد دارند همکاری در بخش مراقبت های بهداشتی از جمله تبادل متخصصان را توسعه دهند.