کشورهای WB دسترسی محدودی به اینترنت پرسرعت در تاجیکستان – اوستا دارند

دولت های WB دسترسی محدودی به اینترنت پرسرعت در تاجیکستان دارند

2 دسامبر 2020 ، ساعت 15:04

اوستا. Tj | 02.12.2020 | تقریباً نیمی از جمعیت آسیای میانه به کانال های ارتباطی دیجیتال دسترسی ندارند ، به همین دلیل مردم نمی توانند از فرصت های شغلی استفاده کنند ، از دانش کافی برخوردار نیستند و از خدمات پزشکی کافی محروم هستند ، نمایندگان بانک جهانی امروز در یک جلسه توجیهی آنلاین “COVID-19 و دیجیتال” گفتند نابرابری در آسیای میانه ، “گزارش WB.

در مبارزه جهانی با COVID-19 ، دسترسی دیجیتال به یک نجات دهنده تبدیل شده است ، دولت ها ، شهروندان و مشاغل را قادر می سازد با فاصله اجتماعی ، کار از راه دور ، دسترسی به آموزش از راه دور و خدمات پزشکی از راه دور و تداوم تجارت کار کنند. عملکرد و ارائه خدمات.

لیلیا بورونچوک ، مدیر منطقه ای بانک جهانی برای آسیای میانه ، گفت: “بحران COVID-19 شدت شکاف دیجیتالی بین کسانی که به کانال های ارتباطی دیجیتال دسترسی دارند و کسانی که از آن محروم هستند را برجسته کرده است.” “شکاف دیجیتال باعث تشدید نابرابری اجتماعی و جلوگیری از رشد اقتصادی در منطقه است.”

مطالعات اخیر نشان می دهد کشورهایی با زیرساخت های ارتباطی مطمئن می توانند تقریباً نیمی از تأثیر منفی اقتصادی ناشی از همه گیری را داشته باشند. کشورهایی که بیشتر از همه گیر COVID-19 آسیب دیده اند ، کشورهایی هستند که از فناوری دیجیتال عقب مانده اند و تا سال 2020 نتوانستند زیرساخت های دیجیتال م effectiveثر ایجاد کنند ، خدمات عمومی را بصورت دیجیتالی ارائه دهند (از جمله مراقبت های بهداشتی و آموزشی) ، مهارت های دیجیتال را در جمعیت خود بسازند و یا دیجیتال استفاده کنند. فناوری به اقتصاد

در آسیای میانه ، دسترسی به اینترنت پرسرعت هنوز محدود است و هزینه های قابل توجهی را برای شهروندان و شرکت ها در بر دارد. پوشش ثابت اینترنت باند پهن خانوارهای منطقه از 3.1٪ در تاجیکستان تا 35٪ در قزاقستان ، طبق TeleGeography. در عین حال ، هم در شبکه های ارتباطی ثابت و هم در شبکه های تلفن همراه ، سرعت دسترسی به اینترنت باند پهن برای همه کشورهای آسیای میانه به طور قابل توجهی کمتر از متوسط ​​جهانی است. دسترسی محدود باند پهن به شبکه های بین المللی در منطقه منجر به تأخیر در پذیرش باند پهن و در نتیجه استفاده کمتر از اینترنت ، به ویژه در مناطق روستایی شده است.

منطقه آسیای میانه به اقیانوس های جهان دسترسی ندارد. فاصله آن از مسیرهای اصلی کابل فیبر نوری زیردریایی واقع شده است. این امر ایجاد ارتباطات باند پهن را به ویژه در کشورهای کوهستانی مانند جمهوری قرقیزستان و تاجیکستان و همچنین ازبکستان که نه خود این کشور و نه همسایگانش به اقیانوس های جهان دسترسی ندارند دشوارتر می کند. در نتیجه ، این منطقه با تعدادی از چالش های دسترسی از جمله هزینه ، کیفیت و سرعت اتصال به اینترنت (به ویژه در مناطق روستایی) ، مهارت های دیجیتالی پایین و حاکمیت دیجیتال و کمبود زیرساخت های دیجیتال مدرن برای حمایت از انتقال مواجه است. سطح بعدی ، شامل دولت دیجیتال و اقتصاد دیجیتال.

مشکلات دسترسی در آسیای میانه عمدتا به دلیل عدم اصلاحات در بخش ، از جمله تداوم موانع قابل توجه ورود (به ویژه از نظر اتصال به شبکه های بین المللی) ، موقعیت انحصاری شرکت های دولتی ، نبود تنظیم کننده های مستقل و سطح پایین سرمایه گذاری خصوصی است.

در جریان این رویداد آنلاین ، کارشناسان توسعه دیجیتال بانک جهانی مجموعه ای از توصیه ها را برای بهبود دسترسی ، شمول مالی و امنیت و همچنین افزایش رقابت ، جذب سرمایه گذاری خصوصی و نوسازی حاکمیت بخش ارائه دادند. کارشناسان بانک جهانی تأکید کردند که کشورهای آسیای میانه باید بر تقویت نهادهای نظارتی خود ، از بین بردن حقوق انحصار باقی مانده و محدود کردن موقعیت غالب بازار ساختارهای فعلی تمرکز کنند.

کشورهای آسیای میانه با آگاهی از لزوم استفاده از قدرت اقتصاد دیجیتالی ، برنامه های استراتژیک دیجیتالی سازی را آغاز کرده و از نظر تأمین دسترسی افراد محروم از آن ، ارائه خدمات دیجیتالی و ارتقا the مهارت های لازم ، اهداف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین کرده اند. بانک جهانی با تأمین بودجه ، دانش و مشارکت به دولت های آسیای میانه در تقویت ارتباط دیجیتال در سراسر منطقه کمک می کند.

تحت برنامه آسیای مرکزی دیجیتال – آسیای جنوبی ، که کل منطقه را شامل می شود ، بانک جهانی بودجه ای را برای تأمین مالی پروژه های دیجیتالی در جمهوری قرقیزستان و افغانستان فراهم می کند ، همچنین پروژه هایی را برای تاجیکستان و ازبکستان آماده می کند. در قزاقستان ، با حمایت بانک جهانی ، کار بر روی تهیه یک پروژه طراحی شده برای توسعه دیجیتال در این کشور نیز در حال انجام است.