کورموخینا شکست را در دادگاه با گاگارینا برای “کوکوشکا” به شدت ارزیابی کرد

“حقیقت هنوز در چشم است”

دادگاه توورسکوی مسکو ادعای خواننده اولگا کورموخینا علیه خواننده پولینا گاگارینا برای حمایت از حق چاپ در رابطه با استفاده از آخرین نسخه اصلاح شده آهنگ “Kukushka” توسط اولگا کورموخینا را رد کرد. به یاد بیاورید که این غواص راک به دلیل نقض حق نسخه برداری در نسخه جلد آهنگ “Kukushka” ویکتور تسوی شکایتی علیه این غواص پاپ ارائه داد. کورموخینا سعی کرد از طریق دادگاه ثابت کند که گاگارینا نسخه خود از ضربه تسوی را کپی کرده و از این کار در فیلم “نبرد برای سواستوپول” استفاده کرده است.

وکیل الکسی بلوف ، رهبر گروه پارک گورکی و لاریسا نفدووا ، همسر اولگا کورموخینا ، در مورد جزئیات روند صحبت کردند. به ویژه ، به گفته وی ، ادعای اصلی که برای شاکی باقی مانده است ، عدم بررسی پزشکی قانونی است. همانطور که مشخص شد ، هر دو طرف اسنادی را آورده اند که می تواند به عنوان نظر کارشناسان در مورد وجود یا عدم دزدی ادبی در نظر گرفته شود. “البته ، دادگاه حق تعیین ضرورت و کفایت اسناد را برای تصمیم گیری دارد ،” لاریسا گنادیووا خاطر نشان کرد ، “با این حال ، با امتناع از تعیین امتحان ، دادگاه طرفین دادگاه را در موقعیت نابرابر قرار داد ، در نتیجه اصل اساسی عدالت – برابری طرفین را نقض می کند”. الكسی بلوف در آخرین جلسه ، پس از آنكه متهم را با طرح پیشنهادی برای انجام معاینه رسمی در وزارت دادگستری و سرانجام كشف حقیقت ، خطاب به این متهم گفت. لاریسا گنادیوونا گفت: “این صدا بسیار صادقانه به نظر می رسید ،” به نظر می رسد حتی قاضی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است ، اما نمایندگان متهم فقط چشمهای خود را پایین انداختند. ” هر دو طرف با مشارکت موسیقی شناسان ، مطالعه ای درباره اجرای نسخه جنجالی آواز “Cuckoo” را در اختیار پرونده های پرونده قرار دادند. با این حال ، مطالعه موسیقی شناس ارائه شده توسط متهم مربوط به خط موسیقی ، یعنی قسمت آوازی نبود ، بلکه فقط قطعات ساز را ارزیابی کرد. به گفته کورموخینا ، این تقریباً همان ارزیابی باله بدون رقصیدن قطعات است.

به گفته نفدووا ، اکنون دشوار است تصور کنید که دادگاه هنگام تصمیم گیری به نفع کورموخینا به چه هدفی هدایت می شود ، زیرا متن انگیزه ای هنوز تهیه نشده است. اما هم اکنون نیز می توان تصور کرد که این تصمیم اشتباه عدالت است ، که باید اصلاح شود. اولگا کورموخینا با حسن نیت حق پردازش کار را از دارنده حق چاپ مجاز به دست آورد. وی نمی توانست تصور کند که وراث تسوئی ، با انتقال حقوق انحصاری آثار او به دیگری ، قانونی بودن چنین مالکیتی را به چالش می کشند. بنابراین ، در سکوت سالن های دادگاه ، جلسات دادگاه برگزار شد که نه اولگا کورموخینا و نه سایر مجریان و پردازندگان آثار تسوی از آن اطلاع نداشتند.

لازم به ذکر است که طرف شاکی با توجه به اینکه دادگاه دوبار از صدور دستور کارشناسی امتناع ورزید ، حتی قاضی را به چالش کشید. ظاهراً ، تجدیدنظر خواهی که طرف شاکی و شخص ثالث – الکسی بلوف ، امروز درباره آن صحبت می کند ، احتمال رضایت جدی خواهد داشت.

ما با اولگا کورموخینا تماس گرفتیم و از او پرسیدیم که آیا از شرکت در چنین روند پیچیده ای پشیمان است؟

– من اصلا پشیمان نیستم! اولگا گفت: “این حتی احساسات من نیستند که برای من مهم هستند ، بلکه احساسات افرادی هستند که منتظر حقیقت بودند و آن را دریافت نکردند ،” اما مهمترین چیز این است که حقیقت هنوز در معرض دید است. به هر حال ، وقتی آنها می خواهند آن را پنهان کنند ، حتی بیشتر خزیده می شود و آشکارتر می شود. و این واقعیت که ما از تخصص محروم شدیم ، صریح ترین و اساسی ترین شواهد ، گویای این موضوع است. این مسئله حتی برای شخص غیر روحانی هم روشن است.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 28426 27 نوامبر 2020

تیتر روزنامه:
فاخته ، فاخته ، چقدر دعوا بیشتر است؟