گروه “گفت” به نیابت از جلاد سرودی علیه خشونت خواند

نوازندگان پترزبورگ گفتند که “این صدمه ای نمی زند”

“اینکه من تو را دوست دارم درست است. آنچه دوست دارم درست نیست. من تغییر کرده ام – این درست نیست. زبانت را پاره خواهم کرد – درست است و به تو ضربه می زنم – این صدمه ای نمی زند.

بیایید لذت ببریم – درست نیست ، “- رهبر گروه” Gaft “در سن پترزبورگ ، نیکولای یاکوولف را در آهنگ جدید” این درد نمی کند “می خواند. انتشار آن امروز به طور تصادفی رخ نداد. در سال 2000 ، مجمع عمومی سازمان ملل 25 نوامبر را به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامگذاری کرد.

در 120 کشور جهان قوانینی وجود دارد که از قربانیان خشونت خانگی حمایت می کند. در میان آنها کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود دارد ، اما افسوس که روسیه در این لیست قرار ندارد. برای بیش از 20 سال ، لوایح مبارزه با آن بیش از یک بار به دومای دولت ارسال شده است ، اما حتی یک مورد نیز مورد بررسی قرار نگرفته است. علاوه بر این ، در سال 2017 ، خشونت خانگی جرم شناخته شد: رئیس جمهور قانونی فدرال در مورد انتقال خشونت خانگی را که برای اولین بار از گروه جرایم کیفری به دسته جرایم اداری انجام شده ، امضا کرد. به گفته وی ، فقط موارد مشابه دوم و بعدی آن دارای مسئولیت کیفری است.

سپس بسیاری از چهره های عمومی ، از جمله موسیقیدانان واسیا اوبلوموف ، سرگئی وورونوف ، با ضبط ویدئویی که در آن داستان هایی از زندگی خود را به اشتراک می گذارند و از زنان می خواهند که ساکت نمانند ، در اکشن # مردان علیه خشونت شرکت کردند. سال گذشته ، نایک برزوف ویدیوی “واکنش به خورشید” را که به مبارزه با خشونت خانگی اختصاص داده شده بود ، ضبط کرد. این مسئله باعث بی توجهی اعضای گروه “گفت” نشد ، آنها نه تنها آهنگی را منتشر كردند ، بلكه اقدام به سازماندهی حمایت از كسی كردند كه در موقعیتی وحشتناك قرار گرفتند. نیکولای یاکوولف در مورد این داستان به ویژه برای MK گفت.

– “این صدمه نمی بیند” – سرودی علیه خشونت خانگی ، که به نیابت از متجاوز خوانده می شود.

تمام وجوه دریافتی از شش ماه گوش دادن به یک آهنگ Vkontakte برای کمک به قربانیان خشونت هزینه می شود.

خود آهنگ و تصاویر از عکاس پترزبورگ اولگ ماکوسیف سرد و بیرحمانه است ، یک قطره عاشقانه و همدردی در آنها دیده نمی شود. این هنوز هم هنر است ، اما هنری است که اخلاص را تحریک می کند و توهماتی مانند “در داخل او یک فرد خوب است ، دوره سختی دارد ، تغییر خواهد کرد” را ریشه کن می کند. نه تنها راه برای پایان دادن به چنین رابطه ای این است که هرچه زودتر از آن خارج شوید و در این رسالت این ترانه را می بینم تا حداقل یک نفر در جهان آن را به موقع بشنود. زیرا اگر این اتفاق “به موقع” با کسانی که من می شناسم رخ دهد ، دیگر خبری از “38 ضربه چاقو” نخواهد بود (برای جزئیات بیشتر – در بازی دوست من A. Voloshina “دانمارک. زندان” ، این نمایشنامه زندگی نامه ای است) ، زنی زنده خواهد بود که در حالی که خانه آپارتمانی دوستم “به طور تصادفی” به گوشه ای برخورد کرد و در آپارتمان در طبقه پایین مرد. و من این آهنگ را نمی نویسم.







اما این داستان ها هر روز اتفاق می افتد و می افتد. و کسانی که این کار را انجام داده اند آزاد می شوند ، جرایم جنایی همیشه یافت نمی شود ، اما واقعیت همچنان وجود دارد که یک مرد وجود داشته است و اکنون هیچ مردی وجود ندارد. اما کسانی که جان سالم به در بردند از معشوق خود با این جمله دفاع کردند که “خشونت رخ نداد ، دخالت نکن” اگر این آهنگ ، این عکسها حداقل به یک نفر کمک می کند تا به موقع از چنین رابطه ای خارج شود ، ماموریت من انجام می شود …

برای مدت زمان طولانی ، هنرمندان و بسیاری از فعالان دیگر بی تفاوت نیستند ، اما این مسئله حادتر می شود. پس از شیوع COVID-19 ، دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد آن را “همه گیری سایه” خواند و گزارش داد که تعداد موارد خشونت علیه زنان و دختران همچنان در حال افزایش است. از بسیاری جهات ، مسئله این است که قربانیان خشونت ، تحت فشارهای روانی ، ترس از خشونت فیزیکی و محکومیت جامعه ، در مورد آنچه اتفاق می افتد سکوت می کنند. عباراتی مانند “این تقصیر من است” که توسط بیگانگان “خردمند” پرتاب می شوند و نمی دانند در چنین شرایطی چقدر ترسناک است ، فقط احساس شرم درونی را تقویت می کنند. حقیقت این است که راه نجات و حل این مشکل مکالمه باز است ، این درک است که شما باید به موقع کمک بخواهید.