عتیقه دار کشف شده در حراج موارد دزدیده شده از مجموعه

ولادیسلاو سردا به طور عام خوش شانس بود. مدیر گالری نظامی-تاریخی “Voennaya Mysl” و یک فروشگاه عتیقه فروشی متخصص در همان موضوع ، در تاریخ 3 نوامبر ، با اراده سرنوشت ، در حراج بود. و من روی میزهای خانه حراج عکسهای قدیمی با مضمون نظامی را مشاهده کردم که در میان آنها تصویری از مجموعه خود را شناختم. من شروع به کشف کردنش کردم – من مجموعه خود را بررسی کردم و فهمیدم که آن موجود نیست. در نتیجه ، دو جایزه طلا و انبوهی از عکس ها و کتاب های کمیاب در اوایل قرن بیستم از دست رفته بود. گرانترین ضرر یک نشان طلای طلا با مونوگرام امپراطور بود که هزینه آن 1.5 میلیون روبل تخمین زده شده است. ضرر ارزشمند دیگر ، مدال طلای شجاعت در طول جنگ جهانی اول ، به ارزش 400 هزار روبل است. سردا کل خسارت مادی را 2.9 میلیون روبل تخمین زده است.

شخصی که خود را در “صندوق ادبیات” به عنوان صاحب نعمت های نظامی معرفی کرد ، بوریس نامیده می شود. از سال 2000 ، او در مغازه عتیقه فروشی سردا کار می کرد و بر این اساس ، به اشیا valu با ارزش دسترسی داشت. این او بود که وسایل را به حراج گذاشت. صاحب صندوق ادبی ، سرگئی بورمیستروف ، در مورد اوضاع به شرح زیر اظهار نظر کرد: “من چیزی نمی دانم ، اجازه دهید تحقیقات در این مورد تحقیق کند. ما آماده همکاری هستیم این چیزها متعلق به ما نیست ، آنها کالاهای کمیسیونی هستند. ما با شخصی که آنها را آورده قرارداد بسته ایم. هر هفته افرادی با ما تماس می گیرند که می گویند همه چیز به آنها تعلق دارد ، اما مشخص می شود که اوضاع بحث برانگیز است. اگر آنها ثابت کنند که اقلام متعلق به شخصی نیست که آنها را به ما تحویل داده است ، در این صورت دادرسی برگزار می شود. ” – آثار تحت توافق نامه کمیسیون برای حراج پذیرفته می شوند. این شامل داده های اصلی – گذرنامه و ثبت نام است. چه کسی آورده است ، او خود را مالک اعلام می کند و پول حاصل از فروش را به او می دهند. مبدا تا آنجا که ممکن است بررسی می شود. اگر مشکلی پیش بیاید ، افسر پلیس منطقه می آید. در روسیه هیچ پایگاه داده ای از آثار سرقتی باز وجود ندارد. اما فروش کالاهای سرقتی از طریق حراج احمقانه است. اینها فروش عمومی است ، – ولادیمیر بوگدانوف ، متخصص بازار هنر ، متخصص خانه حراج ArtSale.info ، برای MK توضیح داد.

بنابراین ، ممکن است جنبه دیگری نیز در این داستان وجود داشته باشد. تحقیقات باید جزئیات را کشف کند.

اما ، به طور کلی ، احتمال اینکه به یک کالای دزدیده شده در حراجی ، حتی با شهرت قوی برخورد کنید ، چقدر است؟ به گفته ولادیمیر روشچین ، ناشر مجموعه ای از کاتالوگ های جعل و اشیا valu با ارزش به سرقت رفته ، اشیای قیمتی به سرقت رفته اغلب در حراجی های سراسر دنیا سرریز می کنند: من فکر می کنم چنین آماری وجود ندارد ، یا کسی آنها را نگه نمی دارد. اما به طور قطع می توان گفت که این اتفاق اغلب در همه حراجی های جهان رخ می دهد. دلیل این امر عدم اطلاع از تاریخچه اشیایی است که به حراج گذاشته شده و اطلاعات کافی در مورد سرقت اشیای هنری نیست. “