واکسن ضد ویروس کرونا در ازبکستان بر روی 5000 داوطلب

آزمایش می شود

واکسن ضد ویروس کرونا در ازبکستان بر روی 5000 داوطلب آزمایش می شود 3 نوامبر 2020 10:41 صبح

اوستا Tj | 03.11.2020 | شرکت چینی متعهد شده است مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا را در بین 5000 ازبک انجام دهد. در صورت آزمایش موفقیت آمیز ، ازبکستان حق دارد این واکسن را با قیمت تخفیف خریداری کند.

مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن چینی در ازبکستان بر روی 5000 داوطلب انجام خواهد شد ، فروزا خوجهوا ، رئیس گروه وزارت توسعه نوآورانه ازبکستان گفت

به گفته وی ، در تاریخ 6 نوامبر ، گروهی از دانشمندان انستیتوی میکروبیولوژی چین که در زمینه تولید و تولید واکسن فعالیت می کنند ، وارد کشور می شوند.

در 21 اکتبر ، وزارت توسعه نوآورانه با آکادمی علوم چین موافقت کرد که مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن تولید شده توسط Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical در ازبکستان را انجام دهد.

“مطابق توافق ، این شرکت چینی متعهد شده است مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن را در بین 5000 داوطلب ازبکستان انجام دهد … البته این روند بسیار دشواری است. برای استفاده از واکسن ، باید در چند مرحله آزمایش شود. در چین دو مرحله وجود داشت. سومین بار در کشور ما و همچنین در سایر کشورها برگزار می شود. ”

نماینده وزارت نوآوری ادعا می کند که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش ها ، ازبکستان حق خرید واکسن با قیمت کاهش یافته را دارد. علاوه بر این ، این واکسن از طریق ازبکستان به سایر کشورهای آسیای میانه توزیع خواهد شد.

“در هنگام بازدید از [دانشمندان چینی] ، اول از همه ، مسائل سازمانی و قانونی استفاده از واکسن مورد بررسی قرار می گیرد. در این مورد تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد شد. ما با دانشمندان چینی درمورد نحوه استفاده از واکسن در آینده و بخشهای مختلف مردم [در آزمایشات] شرکت خواهیم کرد. ”

بارنو اودیلووا ، یکی از اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا ، قبلاً گفته بود که در مراحل آزمایش واکسن ، می توان به افراد داوطلب بابت مشارکت آنها پول پرداخت کرد.

بعداً ، وزیر نوآوری ، ابراهیم عبدوراخمانوف گفت که “هیچ کس قصد ندارد مانند خرگوشها روی مردم ازبکستان آزمایش کند.” به گفته وی ، برای معرفی کاربرد واکسن در کشور ، آزمایش آن ضروری است.