نمایشی از بلاروس اجازه ورود به روسیه را پیدا نکرد

– دبیر مطبوعات جشنواره ماریا نیکیتینا به MK می گوید: گروه ART Corporation از مینسک تئاتر مستقلی است. – بچه ها برای سفر آماده می شدند: آنها آزمایشات COVID را قبول کردند ، همه نتایج منفی در دست داشتند. آنها شبانه مینسک را با یک اتوبوس همراه با یک گروه مسافرتی هفت نفره ترک کردند ، هیچ تزئینی با خود نیاوردند – فقط وسایل جداگانه. سپس ردپاها از بین می رود: به نظر می رسد که مجموعه تئاتر از بلاروس آزاد شده است ، اما در مرز روسیه ، با وجود همه توافق ها و وعده ها ، اجازه عبور داده نشده است.

همانطور که توانستیم بفهمیم ، بلاروسی ها با اتومبیل خود را به ایستگاه بازرسی کراسنی گورکی رساندند که کاملاً اخیراً ظاهر شده است. در جاهایی که قبلا مسافرت آزاد بود ، اکنون به دلیل COVID و در ارتباط با خیزش های سیاسی در جمهوری کنترل کنترل می شود. این هنرمندان نسخه ای را برای ورود تهیه کرده بودند که توسط جشنواره تهیه شده بود ، اما حزب بازرسی آن را نداشت. و بر این اساس ، تئاتر تعطیل شد.

بنابراین ، تحت توزیع سیاسی یا شرایط دیگر ، یک تئاتر کوچک (چه در مورد تئاترهای بزرگ چه باید گفت؟) ، که یک نمایش منحصر به فرد “بدوی” را به مسکو می برد ، به وجود آمد. این اثر به آلیونا کیش ، هنرمند بلاروسی اختصاص دارد. او بیش از 71 سال است که در جهان نمانده است و زندگی او همچنان نسل های جدید را تحریک می کند و باعث می شود به کارهای اصلی خود روی بیاورد. آلنا کیش که در قرن قبل از گذشته به دنیا آمد ، به یک استاد واقعی فرش دستباف تبدیل شد. فرشهای او با نقشه های عجیب و عجیب و غریب و نام های گویا – “نامه ای به معشوق” ، “باکره روی آب” ، “بهشت” ، “در باغ عدن” و غیره ، به گفته کارشناسان ، با مهارت آهنگسازی ، دید منحصر به فرد و تصویر منحصر به فرد متمایز هستند.

با این وجود ، بیشتر اوقات زندگی خود ، این هنرمند خودآموز از روستایی به روستای دیگر سفر می کرد و اغلب شاهکارهای فرش خود را فقط برای یک تکه نان خلق می کرد. در سالهای اخیر ، بدون خانه و خانواده اش ، با خواهر کوچکترش زندگی می کرد. و او زندگی خود را به طرز غم انگیزی پایان داد – او خودکشی کرد. نویسندگان و کارگردانان (نمایشنامه نویس – الکسی اندریف ، کارگردان – الکساندر مارچنکو ، طراح تولید – آنا بالاش) سرنوشت او را نه تنها به خاطر آوردن زندگی و کار بلاروسی افسانه ای بلکه برای رسیدگی به مشکلات جامعه مدرن می دانند. “بدوی ها” به بلاروسی و روسی بازی می شود یا بهتر بگوییم باید بازی می کردند. اما ، اکنون ، اگر اتفاقی آن را نشان دهد ، فقط آنلاین خواهد بود.

خوب ، brustfest همچنان کار می کند و برنامه را تنظیم می کند ، همانطور که می گویند ، بر روی زمین و با توجه به شرایط. شش اجرا – یکی در تولید مشترک با جشنواره “قلمرو” و سه واردات – از کراسنودار و پسکوف به نمایش درآمده است. این برنامه شامل چندین خوانش از نمایشنامه های مستند ، ارائه کتاب “مردی به اندازه یک خانه” (برنامه ریزی شده برای تولد دیمیتری بروسنیکین) ، و همچنین نخست وزیر Kvyatkovsky-Velikorodnaya “CHR” ، تهیه شده با بروسنیکین های جوان است. اولین نمایش موسیقی دیگری – “De-bar-ka-de-rr” – توسط جشنواره به طور مشترک با مرکز آندری وزنزنسکی آماده می شود.