اتحادیه اروپا تحریکات در Donbass

را محکوم می کند

اتحادیه اروپا تحریکات در Donbass را محکوم می کند 18 سپتامبر 2020 ، ساعت 11:04

Avesta.Tj | 18.09.2020 | اتحادیه اروپا به شدت نگران تلاش های برای بهم زدن آتش بس در دونباس توسط تشکیلات مسلح روسیه است و اظهارات طرف آنها را با تهدید به از سرگیری خصومت محکوم می کند.

این در بیانیه اتحادیه اروپا در مورد تجاوزات روسیه علیه اوکراین و اشغال غیرقانونی کریمه ، که در روز پنجشنبه ، 17 سپتامبر ، هنگام جلسه شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام شده است ، گزارش شده است.

“امروز ما 57 امین روز آرامش نسبی در خط تماس هستیم. با این حال ، آتش بس شکننده است و ما به شدت نگران تلاش برای تضعیف آن هستیم ، به ویژه حوادث اخیر که منجر به تلفات در ارتش اوکراین شده است. در بیانیه آمده است: “ما بیانیه های غیر قابل قبول شبه نظامیان مورد حمایت روسیه را محکوم می کنیم ، تنش هایی را برمی انگیزیم و تهدید به استفاده از خشونت می کنیم.”

در همان زمان ، اتحادیه اروپا اظهار داشت که آنها برای رویکرد مهار اوکراین ، یعنی یافتن راه حل هایی برای کاهش این تنش در گروه تماس سه جانبه ، ارزش قائل هستند.

همچنین ، اتحادیه اروپا گفت که این وضعیت بار دیگر ضرورت اطمینان از هماهنگی مناسب برای پاسخگویی به نقض آتش بس و تشدید احتمالی مشابه در آینده را تأیید می کند. در بیانیه آمده است: “ما مجدداً خواستار بازگشت روسیه به مركز مشترک برای كنترل و هماهنگی هستیم.”

اتحادیه اروپا همچنین بر موضع اصولی خود در حمایت از حاکمیت ، تمامیت ارضی ، وحدت و استقلال اوکراین در مرزهای شناخته شده بین المللی تأکید کرد.