جینبکوف استعفای خود را از سمت ریاست جمهوری قرقیزستان

اعلام کرد

جینبکوف استعفای خود را از سمت رئیس جمهور قرقیزستان اعلام کرد 15 اکتبر 2020 ، ساعت 13:05

Avesta.Tj | 10/15/2020 | رئیس جمهور قرقیزستان تصمیم خود را برای استعفا اعلام کرد. فراخوان مربوطه در وب سایت رسمی رئیس جمهوری قرقیزستان منتشر شد.

“هموطنان عزیز!

اوضاع سیاسی-اجتماعی در پایتخت کشورمان ، بیشکک همچنان پرتنش است.

دیروز Jogorku Kenesh ترکیب دولت را تأیید کرد ، من احکام رئیس جمهوری قرقیزستان را در مورد انتصابات مربوطه امضا کردم. اما این تنش را کم نکرد.

متأسفانه ، تهاجم فروکش نمی کند ، تقاضای استعفای فوری من ادامه دارد.

وضعیت فعلی نزدیک به یک درگیری دو طرفه است.

از یک سو ، معترضین ، از سوی دیگر ، سازمان های اجرای قانون. پرسنل نظامی و آژانس های اجرای قانون موظفند از اسلحه برای محافظت از اقامتگاه ایالتی استفاده کنند. در این صورت ، خون ریخته می شود ، اجتناب ناپذیر است. من از هر دو طرف می خواهم که تسلیم تحریکات نشوند.

هموطنان عزیزم!

برای من صلح در قرقیزستان ، یکپارچگی کشور ، وحدت مردم ما و آرامش در جامعه بالاتر از همه است. هیچ چیز برای من عزیزتر از زندگی هر یک از هموطنانم نیست.

من قدرت را حفظ نمی کنم. من نمی خواهم در تاریخ قرقیزستان به عنوان رئیس جمهوری باقی بمانم که به خون شهروندان خود ریخت و تیراندازی کرد.

بنابراین ، تصمیم گرفتم استعفا بدهم.

من از جپاروف و سایر سیاستمداران می خواهم که طرفداران خود را از پایتخت کشور خارج کرده و زندگی آرام را به ساکنان بیشکک برگردانند.

هیچ قدرتی ارزش یکپارچگی کشور ما و هماهنگی در جامعه را ندارد.

باشد که خداوند متعال از همه ما محافظت کند ، در سرزمین ما صلح و آرامش برقرار شود! “، – درخواست تجدید نظر جینبکوف می گوید.