CoES تاجیکستان توصیه می کند در خارج از فصل

مراقب باشید

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / شورای امنیت تاجیکستان توصیه می کند در این مورد احتیاط شود خارج از فصل

شورای همکاری تاجیکستان توصیه می کند در خارج از فصل نیز مراقب باشید 29 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:12

Avesta.Tj | 09/29/2020 | کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی (CES) تاجیکستان توصیه هایی را در مورد ایمنی در خارج از فصل ارائه می دهد

CoES توجه شهروندان کشور را به خود جلب می کند که طبق آژانس هواشناسی هواشناسی کشور ، تا 1 اکتبر سال 2020 پیش بینی می شود شرایط هواشناسی نامساعد باشد ، به ویژه کاهش در پس زمینه دما ، در برخی مناطق کوهستانی مرتفع باران – قوی. میانگین دمای هوا در دره ها 6-8 درجه کاهش می یابد.

به منظور جلوگیری از حوادث طبیعی و مصنوعی ، کمیته شرایط اضطراری جمهوری تاتارستان چندین توصیه به شهروندان ارائه می دهد:

در روزهای بارانی ، تا آنجا که ممکن است ، از سفر ، رفتن به مناطق خطرناک ، جمع آوری هیزم ، گیاهان دارویی ، شکار ، ماهیگیری خودداری کنید.

کمیته وضعیت های اضطراری در این زمان از سال از جمعیت ساکن در مناطق روستایی ، کوهپایه ای و کوهستانی می خواهد که به وضعیت جریان های مایع ، کانال های آبیاری و کانال ها توجه کنند. به صاحبان خانه های شخصی یک طبقه توصیه می شود به منظور جلوگیری از آسیب به سقف ، برگها و بقایای جمع آوری شده را به موقع تمیز کنند.

سعی کنید کودکان را بدون مراقبت رها نکنید. اگر آنها را به مدرسه یا پیاده روی به تنهایی می فرستید ، در مورد خطر ریزش سنگ ، جاری شدن گل و لای به آنها هشدار دهید ، با آنها گفتگو كنید. زندگی خود و عزیزانتان را در معرض خطر قرار ندهید!

به منظور جلوگیری از تصادفات در جاده ها ، به ویژه هنگام استفاده از جاده ها و گردنه های کوهستانی ، کمیته شرایط اضطراری از رانندگان دارای وسایل نقلیه دارای شیشه های رنگی می خواهد حرکت خود را در شب محدود کنند. کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی ، به ویژه محدودیت سرعت را رعایت کنید.

با شروع هوای سرد ، بار چند برابر شده بر روی شبکه برق می افتد. وضعیتی که چندین دستگاه خانگی قدرتمند به طور همزمان روشن شوند ، می تواند منجر به اتصال کوتاه سیم برق و آتش سوزی شود. بررسی قابلیت کار سیم کشی برق ، پریزها و کلیدها ، به ویژه در اتاق های عقب ، ضروری است. وسایل برقی خانگی برای کارکرد غیر قابل قبول هستند ، همیشه خطرناک هستند ؛

وسایل برقی را روشن کنید (اجاق های برقی ، بخاری ، دیگهای بخار و غیره) نباید در محفظه بدون مراقبت باقی بمانند. همین شرایط به همان اندازه در مورد گرمایش اجاق گاز نیز اعمال می شود – اجاق های گرمایشی را توسط یک بزرگسال بدون مراقبت رها نکنید ؛

مسافران باید شرایط آب و هوایی و مدت زمان کوتاهی از ساعات روشنایی روز پاییز را در نظر بگیرند. اول از همه ، این مربوط به علاقه مندان به ماهیگیری است. در هوای باد و همچنین در تاریکی با آب بیرون نروید. خانواده و دوستان را در مورد مسیرهای تفریحی و ماهیگیری آگاه کنید. یک تلفن همراه با دو سیم کارت و شارژ کامل بگیرید.