وزارت امور خارجه ترکیه دستگیری تاتارهای کریمه در کریمه اشغالی

را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه دستگیری تاتارهای کریمه در کریمه اشغالی را محکوم کرد 1 سپتامبر 2020 ساعت 4:33 بعدازظهر

Avesta.Tj | 09/01/2020 | بازداشت های امروز در کریمه اشغال شده توسط روسیه نمونه دیگری از یک کارزار منظم سرکوب و ارعاب تاتارهای کریمه است.

بنابراین ، وزارت امور خارجه ترکیه نسبت به دستگیری چهار تاتار کریمه که امروز در کریمه رخ داد واکنش نشان داد ، به Ukrinform اطلاع می دهد .

“ما با نگرانی هجوم به خانه های تاتارهای کریمه و بازداشت هایی را که امروز صبح در کریمه اتفاق افتاد ، مشاهده می کنیم. این یک نمونه جدید از یک کارزار سیستماتیک ستم و ارعاب تاتارهای کریمه پس از الحاق غیرقانونی کریمه در سال 2014 است. ”

خاطرنشان می شود که ترکیه به حمایت از تاتارهای کریمه ، که به طور مسالمت آمیز از حقوق و منافع خود دفاع می کردند و با استفاده از روش های دموکراتیک سعی در شنیدن آنها داشتند ، ادامه خواهد داد.

سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در ترکیه از این کشور به دلیل موضع قاطع در مورد عدم شناسایی اشغال کریمه تشکر کرد.

“آندره سیبیگا در توییتر خود نوشت:” ما ترکیه را به خاطر موضع قاطع و تغییرناپذیر در مورد عدم به رسمیت شناختن اشغال کریمه و حمایت از حقوق تاتارهای کریمه قدردانی می کنیم و سپاسگزاریم.

روز دوشنبه ، 31 آگوست ، ساعت 6 صبح ، نیروهای امنیتی به خانه های تاتارهای کریمه آیدر قدیروف (روستای رازلیوی ، منطقه نیژنگورسک) ، ریدوان اومروف (سوداک) ، آیدر ابلیاکیموف (منطقه سوداک ، روستای سولنچی) ، انور توپچی (شوروی) آمدند. ناحیه). پس از جستجوها ، آنها بازداشت و به مقر FSB در سیمفروپل منتقل شدند. وکلای بازداشت شدگان شکایتی را در رابطه با اینکه اجازه ملاقات با موکلانشان که محل بازداشت آنها پنهان بود ، به “دادستانی” ارسال کردند.