وزیران اقتصاد سازمان همکاری شانگهای در مورد توسعه اقتصاد دیجیتال

بحث کردند

وزرای اقتصاد سازمان همکاری شانگهای در مورد توسعه اقتصاد دیجیتال بحث کردند 2 نوامبر 2020 10:28 صبح

2 Avesta.Tj | 02.11.2020 | در تاریخ 28 اکتبر سال 2020 ، نوزدهمین اجلاس وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مسئول فعالیت های اقتصادی خارجی و تجارت خارجی در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

طبق گفته وزارت توسعه اقتصادی کشور ، توجه به وظایف اولویت دار توسعه فعالیت های سازمان همکاری شانگهای به منظور غلبه بر پیامدهای اجتماعی و تجاری و اقتصادی بیماری همه گیر COVID-19 ، برای جلوگیری از تأثیر منفی آن بر امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی بود.

معاون توسعه اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان عبدوراخمون عبدوراخمونزودا خاطرنشان کرد که اقدامات به موقع دولت برای کاهش تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا در اقتصاد ملی مثر است. این شاخص ها نشان می دهد که اجرای به موقع اقدامات ضد بحران منجر به رشد تولید ناخالص داخلی در 9 ماه سال 2020 شده است که بالغ بر 4.2٪ است.

در طول جلسه ، طرفین در مورد طیف گسترده ای از موضوعات در مورد توسعه بیشتر تعاملات اقتصادی منطقه ای ، از جمله تبادل نظر در مورد وضعیت و چشم انداز اقتصاد دیجیتال ، همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در فضای سازمان همکاری شانگهای ، بحث کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین آمادگی خود را برای ادامه همکاری در زمینه هایی مانند تجارت و سرمایه گذاری ، حمل و نقل و تدارکات ، گردشگری ، کشاورزی و صنعت ، انرژی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ابراز داشتند.