“اتحادیه موسسات خیریه” قفقاز “برای چه کسانی کار می کند؟

< p id = "breadcrumbs"> صفحه اصلی / اخبار / اصلی / اتحادیه موسسات خیریه “قفقاز” برای چه کسانی کار می کند؟

“اتحادیه موسسات خیریه” قفقاز “برای چه کسانی کار می کند؟ 23 سپتامبر 2020 ، ساعت 10:52

Avesta.Tj | 09/23/2020 | به جای دیباچه

در اوایل ژوئن سال 2020 ، مقاله من “انقلاب جنایتکار مهاجر” در چندین سایت رسانه ای اینترنتی لغو شد. چگونه دیاسپوراها به کمک مهاجران کارگر آمدند.

در نشریه ای درباره چندین نمونه مثبت از منطقه ولادیمیر ، در مورد اینکه چه تعداد از شهروندان روسیه انتظار داشتند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، بسته شدن مرزها و کمبود کار برای مهاجران کارگر در مناطق روسیه ، افزایش چشمگیر جنایات و سرقت های گسترده صحبت کردم. با این حال ، این اتفاق نیفتاد.

مهاجران کارگر از آسیای میانه بهترین ویژگیهای انسانی را از خود نشان دادند و همانطور که ماههای نخست شیوع همه گیر نشان داد تقریباً در تمام مناطق روسیه دیاسپورای آسیای میانه و قفقاز به کمک مهاجران کارگری که شغل خود را از دست داده اند ، خانواده های کم درآمد ، دانشجویانی که در دانشگاههای روسیه تحصیل می کنند ، بودند. دیاسپورای منطقه ای ولادیمیر همچنین به دهها شهروند تاجیکی که در بازداشتگاه ویژه بودند ، به دلیل خرید حق ثبت اختراع در مسکو بازداشت و منتظر اخراج بودند ، اما در حال ساخت یک دهکده dacha در منطقه ولادیمیر بودند ، از نظر غذا و لباس کمک کرد.

حدود یک ماه پس از انتشار ، از یک شهروند سابق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ساکن در اروپای غربی که به نام واقعی خود معرفی نمی کرد ، نامه تشکرآمیزی به زبان روسی دریافت کردم. با تشکر از من برای مقاله ، نویسنده نامه (تا آنجا که من فهمیدم ، از تاجیکستان است) گفت که یک سازمان غیردولتی مستقل ، اتحادیه موسسات خیریه (SBO) کاوکاز ، برای چندین سال در اروپا ایجاد شده و فعالیت می کند.

نویسنده نامه خاطر نشان کرد که وظیفه اتحادیه جمع آوری بودجه برای خانواده های مسلمان کم درآمد در جمهوری های آسیای میانه (ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان و قزاقستان) ، در جمهوری های ملی قفقاز شمالی ، در روسیه و همچنین در تعدادی از کشورهای مستقل مشترک المنافع است. با این حال ، بیشتر کمک مالی به زندانیان زندانی در روسیه می رسد. توضیحات را ارائه دهید – فقط به مسلمانان کمک کنید.

در پایان نامه خود ، نویسنده از من دعوت کرد تا در پروژه 2020 که تا آگوست 2020 محاسبه شده است شرکت کنم و 125 یورو به یکی از چندین آدرس مشخص شده به زندانیان اهدا کنم. به دنبال آن آدرس و تلفن های تماس نمایندگان SBO در شهرهای سوئد ، اتریش ، بلژیک ، آلمان ، دانمارک ، انگلیس ، نروژ ، فرانسه و حتی در شهر بسیار ثروتمند و معتبر نیس مدیترانه در ساحل آزور برگزار شد. “شما می توانید کمک های مالی خود را به شرکا و نمایندگان ما منتقل کنید در شهرهای مختلف اروپا “- این دقیقاً همان چیزی است که اتحادیه از اهدا کنندگان بالقوه در اینترنت می گوید.

پس از علاقه مند شدن به این پیشنهاد ، من در منابع اینترنتی در مورد Kavkaz SBO اطلاعاتی را جستجو کردم و در نتیجه حتی مطالعه سطحی و سطحی این ساختار ، تصویر زیر ظاهر شد.

اول و مهمتر از همه ، Kavkaz SBO که خود را یک سازمان غیردولتی می نامد ، هیچ ثبت نام و مجوز ملی در هیچ کشوری ندارد و با پرداخت کنندگان بالقوه خود ، عمدتا به زبان روسی ، برای همه قابل درک است – زبان ارتباطات بین قومی مهاجران از آسیایی ها کشورهای قفقاز اتحاد جماهیر شوروی سابق.

دوم ، اطلاعاتی با پیشنهاد جمع آوری کمک مالی برای زندانیان در تعدادی از شبکه های اجتماعی ارسال شده و به عنوان اطلاعات تماس ، شماره تلفن های واقعی ، نام کوچک ، اما هیچ نام خانوادگی نشان داده نشده است. ما متوجه فعالیت نشریات در شبکه های اجتماعی و همچنین به روزرسانی منظم آنها شدیم که نشان دهنده هزینه های قابل توجهی برای حفظ این فعالیت است.

سوم – علاوه بر کمک های مالی 125 یورویی برای حمایت از زندانیان ، KAVKAZ SBO پروژه های سالانه زکات الفطر خود را – برای حمایت از فقرا – اجرا می کند. در طول این پروژه ، از اهدا کنندگان خواسته می شود 5 یورو به ازای هر نفر منتقل کنند.

این برای چه کسی است؟

شناخته شده است که در حال حاضر در فدراسیون روسیه و جمهوری های کشورهای آسیایی CIS ، به ویژه در تاجیکستان ، تعداد قابل توجهی از اعضای سابق سازمان های تروریستی “Hizbut-” ممنوع در کشورهای CIS محکوم شده اند و به دلیل ارتکاب جنایات تحت مواد مربوط به افراط گرایی و تروریسم مجازات خود را می گذرانند. تحریر الاسلامی “و” دولت اسلامی “.

همچنین مشخص شده است که در میان اعضای این سازمانها که در حال محکومیت هستند ، اطلاعاتی در مورد احتمال دریافت محکومین انتقال پول به طور منظم از طریق سیستم پرداخت کیف پول QIWI با ارز اروپا در حال انتشار است. با این حال ، این انتقال پول تنها پس از دریافت اطلاعات نصب گیرنده و اطلاعات دقیق در مورد ماهیت جرایم علیه مقامات قانونی در شماره اپراتور تلفن همراه سوئد دریافت می شود.

با توجه به شرایط به دست آوردن حمایت مالی ، سرمایه گذاران سوئدی تروریسم بین المللی که نام خود را پنهان می کنند ، هدف خود را ایجاد در کشورهای آسیایی CIS ، به ویژه در تاجیکستان و روسیه ، سلول های “خواب” سازمان های افراطی و تروریستی نامگذاری شده قرار داده اند. برای چه اهدافی این سلول ها ایجاد می شوند – رهبران حزب التحریر الاسلامی و داعش راز نمی کنند. این سلول “خفته” حامیان تروریست بود که در 29 ژوئیه 2018 ، 70 کیلومتری دوشنبه ، به دوچرخه سواران خارجی حمله تروریستی انجام داد و طی آن دو شهروند ایالات متحده ، یک سوئیسی و یک هلندی کشته شدند. مورد توجه ویژه سرکردگان تروریست ها ، تروریست هایی هستند که “تجربه جنگی” دریافت کرده اند و همدستان آنها ، پس از آزادی از زندان به آنها قول مساعدت و حمایت مادی داده می شود.

چرا آشکارا به محکومین کمک نمی کنید؟

قابل توجه این واقعیت است که سرمایه گذاران تروریستی سوئدی “فراموش می کنند” که ارائه کمک های حقوقی ، حقوقی ، غذایی ، بشردوستانه به زندانیانی که در زندان های روسیه به سر می برند کاملاً قانونی و قانونی در سازمان های غیردولتی ثبت شده رسمی است. … یکی از برجسته ترین آنها بنیاد خیریه بین منطقه ای کمک به زندانیان است.

حمایت از زندانیان ، صرف نظر از قومیت آنها ، توسط سازمانهای غیردولتی محدود به مدت حبس نیست. هر کسی که تصمیم به شروع زندگی جدیدی پس از گذراندن دوره محکومیت خود داشته باشد ، می تواند به صندوق مراجعه کند ، به عنوان مثال ، یکی از زندانیان روسی خطاب به:

“سلام ، همه کسانی که این پست را می خوانند. در اینجا ، من باید از شما کمک بخواهم. اگر کسی مشکلی ندارد ، تا آنجا که ممکن است با پول به من کمک کنید. هیچ اقوامی وجود ندارد ، همه مردند ، من 8 سال است که نشسته ام. شماره تلفن + 7-900 – *** – ** – **. و اگر کسی بتواند در کار و مسکن کمک کند ، بسیار سپاسگزارم. من در دسامبر سال 2020 بیرون خواهم بود. پیشاپیش متشکرم.

اما ، ظاهراً اتحادیه موسسات خیریه “قفقاز” چنین رویکردی را در زمینه کمک به افراد محکوم از ملیت ها و مذاهب مختلف انجام نمی دهد.

آندری زاخواتوف ، روزنامه نگار روسی