نینا شاتسکایا در پشت صحنه برنامه سه آکورد

صادقانه بگویم ، این برنامه حتی برای کسانی که آن را تماشا نمی کنند اعصاب را قلقلک می دهد. دومی آماده فریاد زدن “نگهبان!” و خواستار حذف کودکان از صفحه نمایش هستند تا سلیقه موسیقی آنها را از بین نبرد. کسانی که از شانسون نمی ترسند به خاطر آهنگ های مورد علاقه خود که مطمئناً توسط دستگاه تلویزیونی بی رحمی ساخته خواهد شد ، ترس جدی دارند و البته به سراغ هنرمندانی می روند که واقعاً چیزی از این ژانر نمی فهمند. به هر حال ، هر دو ترس کاملاً موجه است ، اما این واقعیت را نفی نمی کند که “سه آکورد” تا حد زیادی آزمایش شپش برای بسیاری از ستارگان است. در آنجا واقعاً برای آنها آسان نیست. صدای زنده ، پخش زنده ، که به معنای فقط یک برداشت به علاوه مطالب ناآشنا و هیئت منصفه است ، جایی که روزنبام سخت سبیل خود را حرکت می دهد ، و نوویکوف گاهی پوزخند می زند. این را به چالش بازیگری اضافه کنید. شما باید این همه عاشقانه و درام نیمه کاره کارگران چاقو و تبر را احساس کنید و سپس جلوی دوربین ها بازی کنید. و استدلال هایی مانند “من واقعاً بازیگر / بازیگر نیستم” در اینجا پذیرفته نمی شوند.

به طور کلی ، شرکت کنندگان در پروژه باید بیش از حد کافی شک داشته باشند ، اما شجاعت هنری هنوز هم باعث ایجاد یک تصمیم قاطع به داخل نقاشی می شود. علاوه بر این ، در این فصل ، در میان کسانی که تصمیم گرفتند ، ساکنان سیارات تقریباً مختلفی وجود دارند ، هنرمندانی که تصور آنها در یک پروژه گاهی اوقات بسیار دشوار است: از Rodion Gazmanov تا Leonid Serebrennikov ، از Nonna Grishaeva تا Aya از گروه Gorod 312. تصور اینکه شیعه عاشقانه روسی نینا شاتسکایا در چنین مجموعه هایی حتی دشوارتر بود ، اما علاقه ای که وی با اجرای “انستیتو” انجام داد می تواند نزدیک بودن عاشقانه و شانسون از آنچه تصور می شود باشد.

“انستیتو” یک عاشقانه واقعی بیرحمانه درباره سرنوشت دشوار زن است ، – گفت: نینا شاتسکایا در مصاحبه با MK. – مدتهاست که می خواهم آن را به صورت تئاتر بخوانم. خوانندگان مختلف در ژانرهای مختلف “موسسه” را به عهده می گیرند ، اما جرات ارائه آن را در صحنه بزرگ ندارند. گردهمایی های پشت صحنه یا کنسرت های کوچک ، اما برای اجرای این برنامه در تلویزیون … لایما وایکوله آن را خواند ، اما او رویکردی تصفیه شده و نه دراماتیک دارد. و همیشه برای من جالب بود که از آهنگی که به دلایلی بسیاری از آن چشم پوشی می کنند ، چیزی مناسب تهیه کنم. “

طرفداران نینا شاتسکایا احتمالاً دلایل زیادی دارند که فکر می کنند خواننده نیز به چشم شانسون نگاه می کند. او از خانواده یک رهبر ارکستر قابل احترام است ، تحصیلات عالی دریافت کرده و معمولاً در سالن های دانشگاهی برنامه اجرا می کند. اما خود خواننده مطمئن است که این سنت های خانوادگی بوده است که به او کمک کرده تا نگرش خود را نسبت به موسیقی های مختلف شکل دهد.

نینا به یاد می آورد: “پدر جاز بازی می کرد ، اما او موسیقی پاپ نیز اجرا می کرد.” – کودکی من در اواخر دهه هفتاد – اوایل دهه هشتاد افتاد و در آن زمان فقط صحنه شوروی در رادیو و تلویزیون در دسترس بود. اما پدرم به خارج از کشور رفت و رکوردهای وینیل آورد. ما یک مجموعه شگفت انگیز داشتیم. بیتلز ، تام جونز ، زمین باد و آتش و موارد دیگر ، بنابراین من با موسیقی با کیفیت بسیار بالا بزرگ شدم و می خواستم انواع مختلف موسیقی را بخوانم. ما هرگز دزد موسیقی نبوده ایم ؛ در خانه ما گند زنی می کردیم. هر موسیقی خوش ساختی برای من حق وجود دارد. “

قابل توجه است که نینا شاتسکایا در هر فصل یک بار ، یعنی چهار بار در سال ، همدردی خود را با شانسون به یک کنسرت به اصطلاح هولیگان تبدیل می کند. این رویداد از نوع باشگاهی است ، برای اقوام و دوستان برگزار می شود و به آهنگ هایی اختصاص دارد که نینا در تمرین کنسرت معمول خود اجرا نمی کند. اما هیجان حاکم بر این اوباشگری سالانه حاکی از آن است که خواننده از انتظار چنین آزمایشاتی خوشحال است.

نینا می خندد: “باشگاه پر از مربا است.” – بنابراین من قبلاً بسیاری از مواردی را که در سه آکورد صدا می کنند خوانده ام. من هم “در بندر کیپ تاون” و هم “Institutka” را به خوبی می دانستم ، فقط این است که برای شنوندگان من این آهنگ ها با تصویر من مطابقت ندارند. “

وقتی چند سال پیش نینا شاتسکایا ناگهان در نمایش “The Voice” ظاهر شد ، به نظر می رسید کاملاً با تصویر این هنرمند که نیازی به اثبات چیزی در ژانر خود ندارد کاملاً ناسازگار است. همانطور که خود خواننده یادآوری می کند ، تصمیم برای ضربه زدن به این درب از دیما بیلان الهام گرفته شده است که در فصول ابتدایی آهنگی را از رپرتوار شاتسکایا برای دوئت از تیم خود گرفت. این کار در مورد اثری از شعرهای آنا آخماتووا بود. نینا خودش یک چرخه کامل از این نوع آهنگ ها ساخته است و باید تلاش زیادی برای این پروژه انجام شود ، اما خواننده دائماً به عقاید پشت صحنه گوش می داد که چنین مطالبی شانس پسندیدن توسط مخاطبان عظیم را ندارد. بنابراین آهنگ برای مخاطبان به نظر می رسد ، که به سختی می توان بیش از اندازه آن را ارزیابی کرد ، و سپس همه چیز در شبکه های اجتماعی با علاقه عمومی قابل توجهی به ژانر همراه می شود ، به نظر می رسد که اصلا مدرن نیست.

“و سپس تصمیم خود را گرفتم و فهمیدم كه اگر اجازه داشته باشد حداقل در ممیزی های كور مجاز به خواندن باشد ، برای من كاملا كافی است. و اشکالی ندارد اگر کسی برگردد. اما آنها تبدیل شدند ، – می گوید: خواننده. “و chanson به طور کلی ژانر من است ، زیرا طبق استانداردهای فرانسه ، chanson یک عاشقانه شهری است.”

احتمالاً لحظه ناخوشایندی وجود دارد در این واقعیت که هنرمندانی که چندین دهه روی صحنه بوده اند و در کف تشویق و عشق عموم مردم غسل داده اند ناگهان مجبورند به درجات مختلف تایید هیئت داوران گوش فرا دهند. به خصوص وقتی میزان موفقیت رقیب و شخصی که او را ارزیابی می کند ، به طور کلی قابل مقایسه است. اما این قوانین است ، بنابراین حتی هنرمندان بسیار با اعتماد به نفس نیز باید عصبی باشند. درست است که شگفتی های دلپذیری وجود دارد.

“نینا شاتسکایا” می گوید: “بعضی اوقات در پشت صحنه به اعضای هیئت داوران برخورد می کنیم و می توانیم چند کلمه با آنها رد و بدل کنیم.” – و البته ، من انتظار نداشتم که اینقدر کلمات عاشقانه در آدرسم بشنوم. من بسیاری از اعضای هیئت داوران را از همان اولین قدم هایم روی صحنه می شناسم. از آغاز دهه نود ، من الكساندر روزنبام ، الكساندر نوویكف و تروفیم را می شناسم ، كه اتفاقاً یكی از ترانه های خود را به من ارائه داده است. و وقتی مرا می بینند ، چنان جریانی از خیر از آنها سرچشمه می گیرد که اشک مرا لمس می کند. حتی در شبکه های اجتماعی بعضی اوقات می خوانم: امتیازات بالای من به این دلیل است که هیئت منصفه رفتار خوبی با من دارد. من واقعاً احساس می کنم در ابر عشق قرار گرفته ام و این یک خوشبختی بزرگ است. “

برای همه شرکت کنندگان در پروژه ، امتیازاتی که توسط هیئت داوران داده می شود ، البته می تواند تعارف و یا چیزی مانند دوش آب و هوا باشد. اما در این مورد ، ما در مورد مجریانی صحبت می کنیم که کار حرفه ای آنها به چگونگی نگاه همکارانشان به آنها بستگی ندارد. و ، شاید به همین دلیل است که فرقه گربه لئوپولد در پشت صحنه برنامه سلطنت می کند و می گوید: “بچه ها ، بیا با هم زندگی کنیم!”

“ویراستاران به ما گفتند که در این فصل یک صف کاملا دوستانه و دوستانه از شرکت کنندگان وجود دارد ،” نینا برداشت های خود را به اشتراک می گذارد. – معمولاً آنها می دویدند ، فیلم می گرفتند و فرار می کردند ، اما ما همیشه ارتباط برقرار می کردیم ، وقتی کسی تخمین می زد که کاملاً منطبق با نظر ما نبود ، از یکدیگر حمایت می کردیم. به عنوان مثال ، برای من ، سرگئی میناف وقتی کشف کردم که چگونه او روی صحنه بداهه می گوید کشف واقعی شد. من نونا گریشاوا را مدت هاست می شناسم و او البته یک استاد است. Ira Medvedeva ، Aya کاملاً شگفت انگیز را دوست داشتم که هر آهنگ را فوراً تفسیر می کند و به روش خودش می خواند. گفتگوی بسیار جالبی بود. “

دست کم گرفتن ارزش انسان دوستانه ارتباطات دشوار است ، با این حال ، هنرمندان افراد بسیار عملی هستند و بنابراین عادت دارند که تقریباً از همه موقعیت هایی که در آن قرار دارند ، منافع محسوسی کسب کنند. فرصتی برای گذراندن سفری نسبتاً طولانی از طریق عاشقانه های شهری و آواز نویسنده ، که گاه در تظاهرات بنیادی آن دیده می شود ، تا حد زیادی نینا شاتسکایا را به تحرک ، اگر نه گفتن ماجراجویی ، حرکت بدن تحریک کند.

“من یک شگفتی برای طرفدارانم آماده می کنم ، که کاملاً در پروژه های آهنگ قبلی من نمی گنجد” ، این خواننده با MK به اشتراک گذاشت. – حتی نمی توانستم تصور کنم که خودم را در این مسیر امتحان کنم. شاید من برای همه تجربه های جدید هزینه عشقم را بپردازم ، اما من واقعاً دوست دارم قالب های جدید پیدا کنم ، ژانرها را تغییر دهم ، بنابراین یک تعجب وجود دارد. “

نمایش