مسائل سوnut تغذیه در تاجیکستان در دوشنبه

مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت

مشکلات سوnut تغذیه در تاجیکستان در دوشنبه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت 4 نوامبر 2020 08:38

اوستا Tj | 04.11.2020 | سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) اخیراً یک کارگاه آموزشی پنج روزه در مورد دو شاخص اهداف توسعه پایدار جهانی (SDG) ، که بخشی از چارچوب شاخص SDG ملی است ، در مورد شیوع کمبود مواد مغذی و ناامنی متوسط ​​یا شدید غذایی توسط مقیاس تجربه عدم امنیت غذایی.

به گفته دفتر فائو در تاجیکستان ، این طرح بخشی از پروژه مداوم فائو برای حمایت از نهادهای ملی در تاجیکستان در اجرا ، نظارت و گزارش در مورد SDG است.

این کارگاه دانش و مهارت نظری ، فنی و عملی را در تجزیه و تحلیل مصرف مواد غذایی و اطلاعات دموگرافیک برای ارزیابی شیوع سو mal تغذیه ارائه داد. این آموزش همچنین شامل دانش نظری و آموزش عملی استفاده از داده های FFSA (برای امنیت جهانی غذا و نظارت بر شرایط اضطراری) و ارزیابی SDG بود.

شرکت کنندگان تجربیات و چالش های خود را با داده های مصرف غذا در ارزیابی شاخص های امنیت غذایی به اشتراک گذاشتند و مورد بحث قرار دادند.

“SDG ها مرجع اصلی سیاست ها و استراتژی های توسعه در سطح ملی هستند. پشت سر گذاشتن هیچ کس برای تعریف سیستم ملی نظارت SDG هم فرصت است و هم یک چالش. فائو به عنوان هماهنگ کننده 21 شاخص SDG و مشارکت در توسعه 5 شاخص دیگر ، در تلاش است تا از طریق تقویت ظرفیت های ملی و ارائه داده های قابل مقایسه و جمع آوری شده در تمام سطوح ، از کشورها پشتیبانی کند. “” اولگ گوچگلدیف ، نماینده فائو گفت. در تاجیکستان.

دستیابی به اهداف توسعه پایدار مستلزم یک تلاش مشترک عظیم توسط همه آژانس های درگیر است. برای این منظور ، برای اجرای موفقیت آمیز اهداف SDG ، سازوکارهای م cooperationثر همکاری بین بخشی ، هماهنگی و مدیریت بین بخشی برای اطمینان از امنیت غذایی پایدار مورد نیاز است.