توسعه چین همچنان فرصت هایی را برای جهان فراهم می کند

توسعه چین همچنان فرصت هایی را برای جهان فراهم می کند 11 سپتامبر 2020 ساعت 15:11

Avesta.Tj | 11.09.2020 | جامعه بین الملل توجه زیادی به شاخص های اقتصاد چین در زمینه همه گیر دارد. بسیاری از مردم این س askال را می پرسند – آیا چین می تواند نقش اصلی ترین نیروی محرکه رشد اقتصادی جهان را در شرایط جدید ایفا کند ، آیا روابط چین با اقتصاد خارجی در حال تقویت یا تضعیف است؟
رئیس جمهور چین شی اخیراً در نشست هم اندیشی متخصصان در زمینه های اقتصادی و اجتماعی گفت: “روابط چین با اقتصاد جهانی نزدیکتر خواهد شد ، PRC فرصت های گسترده تری در بازار برای سایر کشورها فراهم می کند و به یک میدان گرانشی عظیم برای جذب کالاهای بین المللی و منابع عاملی تبدیل می شود.” جین پینگ.

چین ضمن ارتقا new گردش مضاعف داخلی و بین المللی ، مدل توسعه “گردش مضاعف” جدیدی متمرکز بر گردش داخلی ایجاد خواهد کرد. این به شما کمک می کند تا یک نیروی محرکه قدرتمند برای توسعه با کیفیت بالا در اقتصاد چین را تقویت کنید و فرصت های بیشتری برای توسعه سایر کشورها فراهم کنید.

اقتصاد چین بسیار مقاوم است و از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. در سه ماهه دوم سال 2020 ، فعالیت اقتصادی چین به طور کامل بهبود یافت و به رشد 3.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسید. چین اولین اقتصاد بزرگ در جهان است که رشد اقتصادی خود را از منفی به مثبت تغییر داده است. یک مدل کسب و کار جدید برای بسیاری از صنایع جدید در طی این همه گیری ظهور کرد و صنایع جدیدی مانند اقتصاد دیجیتال ، تولید هوشمند ، صنایع بهبود زندگی و بهداشت و غیره قطب های رشد جدیدی را تشکیل داده اند که از اقتصاد چین پشتیبانی جدیدی ارائه می دهند.

چین با بیش از 100 میلیون بازیگر بازار و بیش از 170 میلیون کادر با درجه عالی یا مهارت های مختلف حرفه ای ، و 1.4 میلیارد نفر جمعیت ، از جمله بیش از 400 میلیون گروه سطح متوسط ​​، کاملترین و بزرگترین سیستم صنعتی در جهان را دارد. درآمد. بازار تقاضای داخلی فوق العاده گسترده چین با تقویت اقتصاد داخلی و تقویت گردش داخلی ، اقتصاد چین را تقویت می کند.

چین به جهانیان باز خواهد شد. رویه اصلاحات و سیاست گشودن چین برای بیش از 40 سال به طور قانع کننده ای ثابت کرده است که گشودگی پیشرفت می آورد و بسته بودن نیز ناگزیر عقب ماندگی را به همراه دارد. پیش از این ، توسعه اقتصادی چین در شرایط باز به دست می آمد ، در آینده ، توسعه کیفی اقتصاد چین در شرایط بازتر نیز انجام می شود.

رئیس هی جین پینگ تأکید کرد: “همه کشورها ، مناطق و شرکتهایی که مایل به همکاری با چین هستند ، ما به طور فعال با آنها همکاری خواهیم کرد تا یک الگوی جامع ، چند سطح و متنوع از همکاری باز را تشکیل دهیم.” “دروازه های گشودگی” چین نمی تواند بسته شود ، آنها فقط به وسعت بیشتری باز خواهند شد.

در حقیقت ، حتی در مواجهه با تأثیر عظیم اپیدمی COVID-19 در سال 2020 ، سرعت گشودن چین به جهان خارج در حال تسریع است. نمایشگاه واردات و صادرات چین برای اولین بار بصورت آنلاین برگزار شد و “طرح کلی ساخت بندر تجارت آزاد هاینان” رسماً منتشر شد. مجموعه ای از اقدامات ، مانند کاهش بیشتر فهرست دسترسی منفی برای سرمایه گذاری خارجی در نسخه 2020 ، نشان دهنده پتانسیل عظیم چین برای اشتراک مداوم فرصت های توسعه و تقویت اقتصاد جهانی از طریق توسعه خود است.

مدل توسعه جدید چین فرصت های بیشتری برای همکاری در جهان فراهم می کند و سودهای توسعه بیشتری را به جهان می آورد. طبق اعلام بانک جهانی ، چین در سال های اخیر در بهینه سازی فضای سرمایه گذاری و فضای کسب و کار خود پیشرفت های بزرگی داشته است. بر اساس نظرسنجی اخیر انجام شده توسط وزارت بازرگانی PRC ، 99.1٪ از شرکتهای خارجی اظهار داشتند که به سرمایه گذاری و فعالیت خود در چین ادامه می دهند. یورگ ووتکه ، رئیس اتاق بازرگانی اروپا در چین ، گفت كه شركت های اتحادیه اروپا كاملاً در توسعه خود در چین اطمینان دارند و امیدوارند كه بخشی از تاریخ توسعه چین باشد.

سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین در حال آماده سازی است ، میانگین نمایشگاه 500 شرکت پیشرو جهان 14 درصد در مقایسه با نمایشگاه دوم 14 درصد افزایش می یابد. مجله Fortune آمریکایی می نویسد که سرمایه گذاری خارجی در چین از امسال به طور مداوم در حال رشد است و سرمایه گذاران جهانی بیش از هر زمان دیگری نسبت به چین خوش بین هستند. شرکت های تحت مالکیت خارجی با اعتماد کامل به توسعه چین ، رای اعتماد خود را به چین ابراز کرده اند.

تاجیکستان یک شریک استراتژیک جامع ، یک همسایه خوب و دوست چین و همچنین یکی از اولین کشورهایی است که به ابتکار عمل کمربند و جاده چین پاسخ مثبت می دهد. در سفر رئیس جمهور شی جین پینگ به تاجیکستان سال گذشته ، وی و رئیس جمهور امامعلی رحمان در مورد ایجاد مشترک جامعه توسعه و امنیت چین و تاجیکستان به توافق مهمی رسیدند. همکاری های دو کشور همچنان تعمیق و تقویت می شود ، پروژه های همکاری بیشتری در تاجیکستان ایجاد می شود.

پس از شیوع اپیدمی COVID-19 ، چین و تاجیکستان تعدادی از اقدامات همکاری مثمر ثمر را در زمینه مبارزه با اپیدمی در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و سایر موارد به اجرا درآورده اند و از یکدیگر حمایت جدی کرده اند. مشارکت استراتژیک جامع بیشتر تقویت می شود.

“دروازه گشودن و همکاری” چین برای تمام جهان باز است ، و حتی برای تاجیکستان دوستانه نیز بازتر است. چین از مفهوم جامعه سرنوشت مشترک بشریت پشتیبانی خواهد کرد ، همچنان به حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان و کمک به توانایی های خود ادامه می دهد ، شرکت های چینی بیشتری را به سرمایه گذاری در تاجیکستان و تحقق توسعه مشترک دو کشور تشویق می کند.

سفیر فوق العاده و تام الاختیار چین در تاجیکستان آقای لیو بن