FAO متعهد به بهبود وضعیت غذا در طی بیماری همه گیر COVID-19

است

FAO متعهد به بهبود وضعیت غذا در طی بیماری همه گیر COVID-19 است 2 نوامبر 2020 ، ساعت 14:50

اوستا Tj | 02.11.2020 | از 2 تا 4 نوامبر ، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) سی و دومین نشست کنفرانس منطقه ای اروپا را به میزبانی دولت ازبکستان در قالب مجازی برگزار می کند ، و به اعضای فائو بستری برای بحث و گفتگوهای عمیق در مورد تبدیل سیستم های کشاورزی غذایی برای ایجاد پایدارتر و فراگیرتر ، هم در منطقه و هم در سطح جهانی.

“کنفرانس منطقه ای FAO برای اروپا برای همه اعضای FAO در منطقه اروپا و آسیای میانه آزاد است. این منطقه از لیسبون تا ولادیوستوک و از دایره قطب شمال تا کوههای پامیر در آسیای مرکزی امتداد دارد. این وسیع و متنوع است ، و سیستم های غذایی آن به طور قابل توجهی متفاوت است. “، مدیر کل FAO Qu Dongyu گفت.

بعلاوه ، مدیرکل فائو خاطرنشان کرد: “حتی قبل از همه گیری COVID-19 ، انعطاف پذیری سیستم های غذایی و کشاورزی در منطقه از قبل نگران کننده بود ، این عمده به دلیل افزایش نرخ چاقی بود (حدود 23٪ بزرگسالان در اروپا و 18٪ در آسیای میانه) و سایر موارد غیرواگیر بیماری ها ، و افزایش سوnut تغذیه و کمبود ریز مغذی ها در برخی کشورها.

با توجه به اجلاس آتی سازمان ملل در زمینه سیستم های غذایی 2021 ، یکی از موضوعات اصلی این کنفرانس موضوع اطمینان از پایداری سیستم های غذایی و تغذیه سالم در اروپا و آسیای میانه خواهد بود. این بحث بر روی شناسایی وضعیت تغذیه ای و سیستم های غذایی پایدار ، پیوندها و چالش ها و فرصت های مرتبط در منطقه متمرکز خواهد شد.

عواقب همه گیری ، وضعیت کلی تغذیه را تحت فشار جدی قرار داده است. کمبود غذا وجود ندارد ، اما رکود اقتصادی و از دست دادن شغل به طور فزاینده ای دسترسی مردم به غذاهای مقوی و رژیم های غذایی سالم را محدود می کند.

زنجیره های تأمین مواد غذایی منطقه ای ، به لطف تعهد کشاورزانی که با وجود همه گیر و محدودیت های مربوط به آن ، تولید و برداشت بی وقفه غذا را انجام داده اند ، تلاش گسترده ای انجام داده اند ، به خوبی کار می کنند. در اروپا و آسیای میانه ، بسیاری از مالکان کوچک و کشاورزان خانوادگی گزارش دادند که با استفاده از پس انداز شخصی خود هزینه های عملیاتی خود را پرداخت می کنند و این امر منجر به بدتر شدن وضعیت زندگی خانوارهایشان می شود. و 85٪ از آنها تأكید كردند كه بقای آنها بستگی به مدتی دارد كه كمكهای دولتی برای تأمین هزینههای مكرر به طول می انجامد.

در این زمینه ، سیاست ها و مشارکت های عمومی و خصوصی برای تأمین نیازهای تولیدکنندگان مواد غذایی و بهبود پایداری سیستم های کشاورزی-غذایی مورد نیاز است. موضوعات مرتبط مانند ایمنی مواد غذایی ، حفاظت از تنوع زیستی و نوآوری دیجیتالی در دستور کار کنفرانس منطقه ای خواهد بود.

فناوری های دیجیتال مانند نظارت بر ماهواره ، حسگرهای از راه دور ، برنامه های کاربردی موبایل و بلاکچین نوید تغییرات انقلابی را برای کشاورزان و مصرف کنندگان کوچک می دهد. آنها می توانند به بهینه سازی زنجیره های غذایی ، افزایش دسترسی به بازار ، کاهش اتلاف مواد غذایی ، بهبود مدیریت آب و بهبود کنترل آفات و بیماری ها کمک کنند تا فقط برخی از مزایای آن ذکر شود.

اما اروپا و آسیای میانه نباید بحث خود را فقط به چشم اندازهای منطقه ای محدود کنند. این منطقه دارای دانش و تجربیات فراوانی است که برای ارتقا development توسعه پایدار در سراسر جهان بسیار ارزشمند است و از مدت ها قبل حمایت مالی اروپا برای مبارزه با گرسنگی و فقر در کشورهای در حال توسعه آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین اساسی بوده است.

قبل از شیوع COVID-19 ، در سال 2019 نزدیک به 690 میلیون نفر در سراسر جهان از فقیر برخوردار بودند. طبق آخرین برآورد فاو ، همه گیری می تواند این رقم را 132 میلیون نفر دیگر افزایش دهد. بعلاوه ، حدود 4/5 میلیارد نفر به طور مستقیم به معیشت و به فرصتی برای تغذیه خود و خانواده خود به سیستم های غذایی و کشاورزی وابسته اند.

همه گیری ، نیاز به ترک هیچ کس را برجسته کرده است – اصل راهنمای دستور کار 2030 برای توسعه پایدار. بیش از هر زمان دیگر ، دولت ها ، سازمان های بین المللی ، بخش خصوصی ، جامعه مدنی ، دانشگاه ها و دیگر شرکا باید برای مقابله و غلبه بر چالش های پیش رو همکاری نزدیک داشته باشند.

مشارکت های قوی در قلب اقدامات فائو برای ارتقا to سیستم های پایدار محصولات غذایی و در نهایت ریشه کن کردن گرسنگی و فقر است. استراتژی جدید تعامل با بخش خصوصی شامل ایجاد مشارکت برای حمایت و گسترش نوآوری ، ارتقا promote سرمایه گذاری ، بسیج دانش علمی و جمع آوری داده ها برای نظارت بر اهداف توسعه پایدار بر اساس منابع مشترک ، شبکه ها ، دانش و فناوری است.

حتی قبل از همه گیری ، فائو ابتکار دست در دست را آغاز کرد ، هدف آن اتصال کشورهای اهدا کننده و گیرنده با یکدیگر برای تسریع نوآوری ، سرمایه گذاری ، تغییر نهادی ، تحول کشاورزی و توسعه پایدار روستایی از طریق داده ها و اطلاعات.

در پاسخ به همه گیری ، فائو یک برنامه جامع و جامع برای پاسخگویی و بازیابی COVID-19 در سطح جهانی ، منطقه ای و ملی ایجاد کرده است. این هدف برای كاهش تأثیرات مستقیم اقتصادی اجتماعی در عین تقویت تاب آوری طولانی مدت سیستم های غذایی و معیشتی – مطابق با رویكرد “ساخت برای تبدیل” سازمان ملل و در همکاری نزدیک با شرکای مختلف طراحی شده است. در صورت بهبود هرچه بهتر بیماری همه گیر COVID-19 و دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، تحولات تحول آفرین در راه مدیریت تنوع زیستی ، تولید و مصرف غذا و تعامل با طبیعت مورد نیاز است.

در 5 نوامبر ، FAO رسماً ائتلاف غذایی ، مکانیزم چند ذی نفع ، بین بخشی را برای بسیج منابع ، تخصص و نوآوری راه اندازی خواهد کرد که از برنامه واکنش و بازیابی COVID-19 و طرح دستی در دست پشتیبانی می کند. ائتلاف غذا با تقویت گفتگو و تبادل دانش و تجربه بین کشورها و با تدوین برنامه های راه حل محور ، همکاری و پشتیبانی ما را گسترش می دهد. خوشحالم که می بینم حدود 40 کشور قبلاً ابراز علاقه کرده اند که به شرکای فعال ائتلاف غذایی تبدیل شوند ، که اولین بار توسط ایتالیا و دیگر شرکای اصلی تصور شد.

در طول سال 2020 ، فائو از پایداری زنجیره های ارزش غذایی حمایت می کند و تأکید می کند که تنها در صورت همکاری و تجارت آزادانه کشورها ، می توان از بحران عبور کرد. بسیاری از کشورهای منطقه تلاش های مشخصی برای بهبود سیاست های تجارت محصولات غذایی خود انجام می دهند و ما آنها را تشویق می کنیم که این مسیر را ادامه دهند.

FAO 75 ساله ، که ما فقط چند روز پیش آن را جشن گرفتیم ، یک نقطه عطف تاریخی است ، و تعهد ما را برای اطمینان از دسترسی همه به مواد غذایی مقوی و پایان دادن به گرسنگی یک بار برای همیشه تقویت می کند.

سی و دومین نشست کنفرانس منطقه ای FAO برای اروپا موقعیت مناسبی برای اطمینان از تبدیل این تعهد به عملی است.

ایده های جدید ، مشارکت قوی و راه های جدید برای دستیابی به اهداف مشترک ما در تولید بهتر ، تغذیه بهتر ، محیط بهتر و زندگی بهتر. “