مسابقات قهرمانی زیر 16 و 19 سال آسیا به سال آینده موکول شده است. جام AFC امسال

مسابقات قهرمانی زیر 16 سال و زیر 19 سال آسیا به سال آینده موکول شده است. امسال هیچ جام AFC برگزار نمی شود 10 سپتامبر 2020 ، ساعت 17:00

03 Avesta.Tj | 09/10/2020 | امروز ، 10 سپتامبر ، جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد که در آن چندین تصمیم مهم گرفته شد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، که بصورت آنلاین برگزار می شود ، تأیید کرد که بیماری همه گیر COVID-19 بر توانایی AFC در میزبانی مسابقات در سال جاری تأثیر گذاشته است. با توجه به نیاز به اولویت قرار دادن رفاه بازیکنان جوان و همچنین نگرانی های مربوط به مسافرت و سلامتی ، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (زیر 16 سال) و جوانان (زیر 19 سال) ، برنامه ریزی شده در بحرین و ازبکستان ، به سال 2021 موکول شده است.

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا اکنون در کویت برگزار می شود ، اما از تاریخ های اصلی (نوامبر) به تاریخ های جدید از 2 تا 13 دسامبر امسال برنامه ریزی می شود تا به اتحادیه های فوتبال فرصت داده شود تا خود را برای مسابقات آماده کنند.

“با توجه به تدارکات مربوط به هماهنگی پنج منطقه جام AFC و تکمیل مسابقات بین منطقه ای ، کمیته اجرایی AFC همچنین موافقت کرد که همه گیری مشکلاتی را ایجاد می کند که به یک فورس ماژور تبدیل می شود و متأسفانه منجر به لغو مسابقات در سال 2020 می شود” ، – در وب سایت رسمی AFC اعلام شده است.

این بدان معناست که Istiklol و Khujand که قبلاً یک مسابقه در جام AFC 2020 داشته اند ، نمی توانند برای دومین تورنمنت مهم باشگاههای آسیا در سال جاری رقابت کنند.

مسابقات در منطقه شرقی لیگ قهرمانان آسیا 2020 اکنون برای دوره 15 نوامبر تا 13 دسامبر سال جاری برنامه ریزی شده است.

کمیته اجرایی AFC همچنین تأیید کرد که فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 19 دسامبر سال جاری در منطقه غربی در قالب یک بازی برگزار می شود.

جام همبستگی AFC نیز به دلیل فورس ماژور لغو شده است و اکنون در سال 2024 برگزار خواهد شد. و مسابقات قهرمانی باشگاه فوتسال آسیا لغو شده و امارات متحده عربی میزبان مسابقات بعدی در سال 2021 خواهد بود.

علاوه بر این ، تصمیم گرفته شد که سی امین کنگره AFC ، که در 9 دسامبر در کوالالامپور برگزار می شود ، به صورت آنلاین برگزار شود.