آلا مانینووا وزارت فرهنگ را ترک کرد، اما هنوز به موزه روسیه نیامده است

قلعه بلند وزیری

میخائیل میشوستین، نخست وزیر فدراسیون روسیه دستور استعفای آلا مانیلوا، معاون وزیر فرهنگ را امضا کرد. این پست توسط نادژدا کشیش، که به اداره فرهنگی آمد تا جایگزین اولگا یاریلووا شود، که در پاییز به میل خود نامه استعفای خود را نوشت و اکنون در ارتباط با تحقیقات کلاهبرداری در بازداشت است. اطراف نقشه پوشکین یک معاون جدید وزیر نیز در وزارت فرهنگ ظاهر شد – آندری مالیشف، که قبلا ریاست Rosconcert را بر عهده داشت. MK متوجه شد که چگونه عرشه پرسنل به طرز عجیبی به هم ریخته است.

این موضوع که آلا مانیلوا باید وزارت فرهنگ را ترک کند مدت هاست که صحبت می شود. بنابراین فتنه در حقیقت استعفا نیست، بلکه در این است که ماه ها طول کشید. انتظار می رفت که او در ماه فوریه عازم سنت پترزبورگ شود و ریاست موزه روسیه را برعهده بگیرد که مدیر سابق آن ولادیمیر گوسف قبلاً برای پست افتخاری رئیس جمهور رفته بود. نکته عجیب اینجاست که حکم انتصاب مانیلووا به سمت ریاست موزه دولتی روسیه هنوز امضا نشده است. اگرچه، همانطور که منابع در محافل موزه به MK گفتند، آنها شفاهی به موزه روسیه تأیید کردند که باید از رئیس جدید انتظار داشت تقریباً – تقریباً اولین قطاری که خانم قرار است با عجله به پایتخت شمالی برسد. اما قطار تاخیر دارد. آنها می گویند که مشکل به این دلیل است که مانیلووا می خواست مرد خود را به جای خودش ترک کند.

آندری مالیشف، که از سال 2018 ریاست روسکنسرت را بر عهده داشت، این شخص شد. برای وزارت فرهنگ اما او چهره جدیدی نیست. قبل از اینکه مدیر کل مرکز تور و کنسرت فدرال شود، که از طریق آن سالانه بیش از 500 پروژه پروژه اجرا می شود، مالیشف دقیقاً در وزارت فرهنگ – زیر نظر وزیر سابق فرهنگ ولادیمیر مدینسکی کار می کرد. اما او سمت کوچک تری داشت – مدیر بخش حمایت دولتی از هنر و هنر عامیانه. یعنی در تقسیم بندی آلا یوریونا. و اکنون او خانه را به خاطر “جوجه” خود ترک کرد.

علاوه بر این – چگونه می توان این سؤال را مطرح کرد: اگر خانم وزیر به هر حال نقل مکان کند، چه زمانی به شهر مادری خود نقل مکان می کند؟ واقعیت این است که به موازات این تغییرات پرسنلی، یک پرونده جنایی در اطراف نقشه پوشکین در حال باز شدن است که در میان مظنونان اولگا یاریلووا، همکار و دوست مانیلووا است. برخی منابع نزدیک به آژانس های اجرای قانون قبلاً گزارش داده اند که یاریلووا شروع به شهادت کرده است و نام مانیلووا را – به عنوان یکی از چهره های پرونده کلاهبرداری در مقیاس بزرگ که کمیته تحقیقاتی به طور مشترک با FSB در حال بررسی آن است، درج کرده است. با این حال ، مانیلووا دوست دیگری دارد – والنتینا ماتوینکو ، که به نظر می رسد تمام تلاش خود را می کند تا به او توهین نکند.

و با این حال، قرارداد صندلی مدیر موزه روسیه هنوز امضا نشده است. بنابراین، چه کسی می داند، شگفتی ها هنوز ممکن است. یک چیز مسلم است – هرگز در تاریخ هرگز چنین انتقال طولانی از یک موقعیت به موقعیت دیگر در محافل فرهنگی بالا وجود نداشته است. بله، اخیراً تغییرات مهمی صورت گرفته است، اما برعکس، آنها سریع بودند. قرارداد با زلفیرا ترگولووا به پایان رسید و روز بعد نام مدیر جدید گالری ترتیاکوف – النا پرونیچوا که به تازگی توسط مانیلووا نمایندگی شده بود را می دانیم. قرارداد مارینا لوشاک به پایان رسید و او به موقع نامه ای از استعفا نوشت و جای او بلافاصله به مدیر جدید – الیزاوتا لیخاچوا داده شد. این لیست ادامه دارد، اخیراً به اندازه کافی بازآرایی ها صورت گرفته است، اما هیچ یک از آنها ماه ها طول نکشید. آلا مانیلوا در اینجا نیز در موقعیت ویژه ای قرار دارد.